[showcase] Concert Toto in Ahoy

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:54

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Op 9 maart mocht ik foto's maken bij Toto in Ahoy. Een beetje jammer alleen dat ze bij het perskaarten uitgiftepunt van niets wisten. Mijn naam kwam nergens op een lijst voor. En wat doe je dan? Dan loop je om Ahoy heen, naar de backstage ingang, legt daar uit hoe het zit en dan krijg je alsnog je fotopas. Een brutaal mens... juist ja.

Ik mocht drie nummers vooraan staan, daarna werd alle pers voor het podium vandaan geveegd. Echt veel tijd om iets moois te schieten was er dus niet echt, en zeker niet omdat nog 20 andere fotografen en 2 cameramannen ook voor de mooiste plaatjes gingen. Het betere ellebogenwerk dus.

Ondanks de extreem lastige lichtomstandigheden en de korte tijdsduur van hooguit 15 minuten, heb ik toch nog wel wat aardigs kunnen schieten. Hier de mooisten:

1
Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/totoahoy/CRW_6785.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/totoahoy/CRW_6803.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/totoahoy/CRW_6832.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/totoahoy/CRW_6818.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/totoahoy/CRW_6868.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/totoahoy/CRW_6883.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/totoahoy/CRW_6807.jpg

8
Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/totoahoy/CRW_6849.jpg

9
Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/totoahoy/CRW_6923.jpg

10 - Panorama'tje (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/totoahoy/pano_600.jpg

Voor mensen die meer pics willen zien, klik hier, hier of hier. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Pelle op 14-03-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
mooie foto's wat voor camera en lens heb je gebruikt??

ik vind alle foto's wel mooi behalve foto 2 iets te lange sluiter tijd denk ik als je naar de hand kijkt..

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je liep vlak voor me langs (met 20 collega's)

Ik stond aan de andere kant van het hekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 13:38

Zoefff

❤ 

Hele fijne platen hoor Pelle! Lekker helder en scherp, dat valt me echt op. Ook fijne kleuren en gebruik van bestaand licht natuurlijk. Favoriet is #4, vanwege de mooie lichtval & compositie :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09
Valt me op hoe geweldig scherp je foto's altijd zijn, daar kunnen heel veel fotografen nog wat van leren :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow!, wat een scherpe platen? Is dit met een f/1,8 lens gemaakt? Erg netjes hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 12:39

MBV

Idd erg scherp, mooie momenten en een mooie balans tussen gekleurd licht van het podium en gewoon licht, waardoor ze geen paars gezicht hebben ofzo.
Helaas weet ik zeker dat ik, ook met jouw apparatuur, niet zulke foto's uit de camera krijg :'( Naja, oefenen dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:09

Jaymz

Keep on moving !

Ik moet zeggen dat je voor de omstandigheden én de gegeven tijd een partij wereldplaten hebt neergezet Pelle :Y)

Commetaar op de individuele foto's ga'k niet geven, dat vinnik misplaatst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 20:43
Mooie foto's inderdaad! _/-\o_
Ik mis alleen nog foto's van Simon (drummer), Greg (toetsenist) en Tony (gitarist).

Wat raar trouwens dat je na de eerste nummers weer wegmoest.
Er was namelijk 1 fotograaf die het hele concert vooraan heeft gestaan.

Je hebt ze op je site wel staan zie ik. Daar staan ook nog een paar mooie plaatjes tussen. :)

[ Voor 71% gewijzigd door rimave op 15-03-2006 07:39 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 23:09:
Wow!, wat een scherpe platen? Is dit met een f/1,8 lens gemaakt? Erg netjes hoor!
Alles met de Sigma 70-200 f/2.8 en 24-70 f/2.8 :)
rimave schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 07:35:
Mooie foto's inderdaad! _/-\o_
Ik mis alleen nog foto's van Simon (drummer), Greg (toetsenist) en Tony (gitarist).
Simon Phillips zat helemaal ingebouwd in z'n drumstel, daar was geen fatsoenlijke foto van te maken. Het zelfde gold eigenlijk voor Greg Phillinganes, die kwam (vanaf beneden gezien) bijna niet boven z'n keyboards uit.
Tony Spinner stond veel buiten de spotlights, dus ook daarvan heb ik niet echt mooie platen kunnen schieten. Toch heb ik ze er alle drie wel op staan, zie de 3 linkjes onderin mijn startpost :)
Wat raar trouwens dat je na de eerste nummers weer wegmoest.
Er was namelijk 1 fotograaf die het hele concert vooraan heeft gestaan.
Yepz, ik heb hem nog even gesproken, en hij was er op uitnodiging van stevelukather.net en mocht dus het hele concert fotograferen. Het is voor een band heel irritant als er het hele concert allemaal mensen voor de stage lopen, dus vandaar dat de rest op moest zouten. Is overigens heel normaal bij concerten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:15
Prachtig gelukt brutale Pelle :P

Heb je niet redelijk wat moeten missen van het concert zelf omdat je paar maal eind moest lopen?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Ik denk dat ik in totaal nog 2 nummers gemist heb ofzo, viel op zich wel mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke instellingen voor je camera gebruikte je met de 24-70 lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Voor zowel de 24-70 als de 70-200 schoot ik op f/2.8, 1/100e, 400ISO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Geen flitser? vooral bij 9 en 10 is dat heel makkelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
Zeer leuk Pelle! Valt niet veel op aan te merken :) zaakjes als niet belichte spijkerbroek bij 6 en gruwelijk irritante projectie op achtergrond bij 5 waar je zelf ook allemaal weinig aan kan doen
Vraag me af of dat zoiezo wel wenselijk is. 20 fotografen, die je dan ook nog eens half blind zitten te flitsen....

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Stuk voor stuk lekkere platen hoor! Vraag me af hoe je soms die ster vorm in die spots kan krijgen. Hoe objectief specifiek is dat?

Ik had het ook al op je blog gezet, maar 't is hier wat specifieker; je foto's mailen naar commerciële instellingen kan ik afraden. 't Is leuk om voor een keertje foto's te maken bij een concert, maar je verpest de markt die al ontzettend krap is. Je bied echt kwaliteit, daar moet ook voor betaald worden ;). Als je ze zomaar weggeeft maak je het eventueel geld verdienen voor jezelf in de toekomst ook moeilijker ;).

ps, plaats je ook nog wat plaatjes in het concert fotografie topic? ;)
MBV schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:19:
Geen flitser? vooral bij 9 en 10 is dat heel makkelijk :+
Het verschilt van band tot band en ook tot podium/stage/pers manager. Maar vaker is dit niet toegestaan. Lees het concert fotografie topic maar es door.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Daarom een vraag. Dat zijn dingen die je soms even vergeet op te schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
julius schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:57:
Stuk voor stuk lekkere platen hoor! Vraag me af hoe je soms die ster vorm in die spots kan krijgen. Hoe objectief specifiek is dat?
Ik merk wel dat de 24-70 dat effect veel sterker heeft dan bijvoorbeeld mijn kitlens of de 70-200. Dus het is wel redelijk objectief specifiek :)
Ik had het ook al op je blog gezet, maar 't is hier wat specifieker; je foto's mailen naar commerciële instellingen kan ik afraden.
Wie zegt er dat ik dat gedaan heb? ;)
't Is leuk om voor een keertje foto's te maken bij een concert, maar je verpest de markt die al ontzettend krap is. Je bied echt kwaliteit, daar moet ook voor betaald worden ;).
Ben ik niet helemaal met je eens. Als ik fotografeer, dan doe ik dat voor m'n eigen plezier. Natuurlijk is het leuk als je daar dan ook nog wat voor kunt vangen, maar dat is niet het belangrijkste. Als je in opdracht fotografeert dan is het een ander verhaal natuurlijk, want voor niks gaat de zon op.
Maar ik doe dit soort dingen dus omdat ik het zelf leuk vind. En als je foto's dan ook nog eens op bijvoorbeeld de officiele Toto site gepubliceerd worden, dan is dat voor mij gaaf genoeg. :)
Als je ze zomaar weggeeft maak je het eventueel geld verdienen voor jezelf in de toekomst ook moeilijker ;).
Ik heb niet de ambitie om van fotografie mijn broodwinning te maken. Ik weet zeker dat de lol eraf zou gaan na verloop van tijd, en dat wil ik niet. Dus ik heb er geen moeite mee dat ik op (gevorderd) amateurniveau blijf zitten en er geen grof geld mee verdien :)
ps, plaats je ook nog wat plaatjes in het concert fotografie topic? ;)
Als dit topic een beetje is weggezakt, zal ik er wel even wat bij plaatsen ja :P
Het verschilt van band tot band en ook tot podium/stage/pers manager. Maar vaker is dit niet toegestaan. Lees het concert fotografie topic maar es door.
Inderdaad, flitsen is not done bij dit soort gelegenheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Erg mooie foto's, * Pelle . Jammer dat je geen plaatje laat zien van Simon Phillips. Ook al wilt hij zich graag inbouwen achter zijn kit, dat geeft voor een drummer die naar hem kijkt ook wel een iets spannends, vooral als een drumgoeroe aan het werk is. Als je nog een of meerdere foto's van hem hebt, dan zou ik die graag willen zien, maar gezien dat je vooraan de bühne stond dan zal je met je neus op de bassdrums hebben gestaan waardoor het erg moeilijk tot onmogelijk zou zijn om een goeie foto te kunnen maken, tenzij je een fetish hebt op ketels :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Twee foto's waarop Simon Phillips te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/totoahoy/CRW_6860.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/totoahoy/CRW_6912.jpg

Meer heb ik van hem niet gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Pelle schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 23:47:

Ben ik niet helemaal met je eens. Als ik fotografeer, dan doe ik dat voor m'n eigen plezier. Natuurlijk is het leuk als je daar dan ook nog wat voor kunt vangen, maar dat is niet het belangrijkste. Als je in opdracht fotografeert dan is het een ander verhaal natuurlijk, want voor niks gaat de zon op.
Maar ik doe dit soort dingen dus omdat ik het zelf leuk vind. En als je foto's dan ook nog eens op bijvoorbeeld de officiele Toto site gepubliceerd worden, dan is dat voor mij gaaf genoeg. :)
De reden dat ik in de party fotografie ben gerold is ook voortgekomen uit een voorliefde van fotografie/muziek. Ik werd er door anderen al vrij snel op gewezen dat ik maar beter geld kon vragen voor m'n sets omdat ze kwalitatief goed genoeg waren om verkocht te worden. Dit omdat ik onder andere henzelf uit de markt ging prijzen. Ook kreeg ik al es van een vriend te horen, wiens oom fotograaf is, dat hij niet erg happy is met de huidige ontwikkelingen. Hobbyïsten bestormen de markt met de steeds goedkoper wordende en kwalitatief goede dSLR's en geven hun foto's weg voor een weggeef prijs of zelfs gratis. Fotografen zien hun inkomsten dalen en kunnen zelfs niet meer rondkomen hiervan, terwijl jij nog lekker safe zit met een goed betaalde baan. 't Is iets van "schoenmaker blijf bij je leest".

Bedenk wat je er mee wilt doen met je fotografie, welke richting je op wilt en weet ook aan welke partijen je je foto's gaat geven. Ik merkte al heel snel dat commerciële partijen je uitbuiten* tot en met, ze doen alles eraan om maar gratis aan een beetje kwaliteits foto's te komen. Ze laten liever een legertje gratis fotografen komen opdagen ipv dat ze 1 goeie inhuren. Maak voor het gemak onderschijd tussen commercieel en non-commercieel. En vooral als je door commercielen gevraagt word, ofwel vraag een prijs die er voor staat, ofwel doe het niet. Je schopt echtwaar tegen de schenen van anderen aan. Niet die van mij omdat ik weet dat concert fotografie al moeilijk binnenkomen is en ik er de contacten niet heb. Maar wel die van velen anderen... Voor wat meer info zie het topic op DPZ.

*van zelf entree betalen, geen drank, geen reiskosten vergoeding tot aan zowat verplicht worden om vanaf het begin tot aan't eind aanwezig te zijn.... Entree moet je zowiezo gratis krijgen, werkpaarden werken alleen maar beter als je ze gratis drank geeft (fris, koffie of whatever) en als ze beginnen over reiskosten dan is dat alleen nog maar meer een pluspunt. Werk jezelf iig niet in de kosten. Ook frontstage loop je het risico dat je spul beschadigt word! Tijdens Beatstad afgelopen zomer zag ik hoe Dinant van Kane aan de lens van een AD fotograaf aan't trekken was. Uiteindelijk was er niks beschadigt, maar het had wel kunnen gebeuren bijv ;).

[ Voor 17% gewijzigd door jules op 19-03-2006 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
julius schreef op zondag 19 maart 2006 @ 18:20:
[...]
Hobbyïsten bestormen de markt met de steeds goedkoper wordende en kwalitatief goede dSLR's en geven hun foto's weg voor een weggeef prijs of zelfs gratis. Fotografen zien hun inkomsten dalen en kunnen zelfs niet meer rondkomen hiervan, terwijl jij nog lekker safe zit met een goed betaalde baan. 't Is iets van "schoenmaker blijf bij je leest".
Nofi julius maar ik vind het een beetje een kul argument.

Dit is toch gewoon een kwestie van vraag en aanbod? Ben jij echt onderscheidend bezig en is hier vraag naar dan zal je hieraan geld kunnen verdienen. Ik denk niet dat fotografie hierop een uitzondering vormt in verhouding tot andere 'takken van sport'.

Zo werk ik zelf in de IT en wordt die markt op het moment overspoeld met goedkope bedrijfjes (amateurs) en mensen uit lage lonen landen. Moet je die dan ook maar vertellen om bij hun leest te blijven?
Zorg gewoon voor kwaliteit en ben, zoals gezegd, onderscheidend bezig en dan komt het werk vanzelf.

Als ik jouw verhaal goed lees ligt jouw frustatie volgens mij meer in het feit dat organisaties van dit soort evenementen blijkbaar niet zitten te wachten op kwaliteit en orginaliteit dan in het feit dat er zoveel amateurs rondlopen die voor te weinig geld werken. En om heel eerlijk te zijn als ik sommige evenementen sites/series bekijk krijg ik nou ook niet het gevoel dat hier echt een zwaar 'editorial proces' overheen is gegaan.

Wel ga ik met je mee dat het 'opvoeden' van opdrachtgevers kan helpen en een goeie zaak is. Ik vraag me alleen af of dit iets gaat veranderen als ze idd. gewoon kwaliteit minder belangrijk vinden dan kosten en kwantiteit (wat overigens een hele normale zakelijke instelling kan zijn).

@Pelle: lekkere serie en je bent goed bezig als ik zo jouw cases bekijk.

[ Voor 11% gewijzigd door djengizz op 19-03-2006 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Als we hier nog langer over doorgaan lijkt het me wellicht verstandig om een specifiek topic hier over te openen ipv Pelle's topic te vervuilen...
djengizz schreef op zondag 19 maart 2006 @ 19:10:
[...]

Nofi julius maar ik vind het een beetje een kul argument.

Dit is toch gewoon een kwestie van vraag en aanbod? Ben jij echt onderscheidend bezig en is hier vraag naar dan zal je hieraan geld kunnen verdienen. Ik denk niet dat fotografie hierop een uitzondering vormt in verhouding tot andere 'takken van sport'.

Zo werk ik zelf in de IT en wordt die markt op het moment overspoeld met goedkope bedrijfjes (amateurs) en mensen uit lage lonen landen. Moet je die dan ook maar vertellen om bij hun leest te blijven?
Zorg gewoon voor kwaliteit en ben, zoals gezegd, onderscheidend bezig en dan komt het werk vanzelf.
Wat ik hierboven al schreef was dat Pelle hier wel kwaliteit bied en ze aan een bij mijn weten gratis aan een commerciële partij aanbied. Gebruik zoiets ofwel als binnenkomertje om vaker betaald te gaan schieten ofwel eenmalig om gratis kaarten voor toekomstige concerten of whatever.
Als ik jouw verhaal goed lees ligt jouw frustatie
Ho wacht, ik frustreer me hier nergens! Wat ik ook al hierboven typte was dat dit een net wat andere markt dan voor mij is. Ik doe her en der ook wel eens een concertje, maar da's meer een dwaling dan dat het m'n hoofdmoot is. Daarnaast val ik in de catogorie amateurs die er een centje bij verdienen en die eigenlijk ook een beetje de markt verpest. Ik wilde Pelle alleen waarschuwen om onderscheid te maken bij wie je onbetaald werk wel en niet kan doen.
organisaties van dit soort evenementen blijkbaar niet zitten te wachten op kwaliteit en orginaliteit dan in het feit dat er zoveel amateurs rondlopen die voor te weinig geld werken. En om heel eerlijk te zijn als ik sommige evenementen sites/series bekijk krijg ik nou ook niet het gevoel dat hier echt een zwaar 'editorial proces' overheen is gegaan.
Mja, 't is inderdaad jammer ook regelmatig zie. Toch kan ik ook al weer de trend bespeuren dat sommigen wel weer voor kwaliteit gaan. En ook bezoekers gaan het wel degelijk zien. Daarvan krijg ik ook steeds vaker complimenten. Denk ook dat het iets met de aantrekkende economie te maken heeft.
Wel ga ik met je mee dat het 'opvoeden' van opdrachtgevers kan helpen en een goeie zaak is. Ik vraag me alleen af of dit iets gaat veranderen als ze idd. gewoon kwaliteit minder belangrijk vinden dan kosten en kwantiteit (wat overigens een hele normale zakelijke instelling kan zijn).
Mja, 't is niet alleen een kwestie van de opdrachtgever "opvoeden", maar ook concullega fotografen die kwaliteit gaan bieden erop wijzen welke richting ze beter op kunnen gaan.

Pagina: 1