netwerk probleem bij 2 netwerkkaarten in pc

Pagina: 1
Acties:

• msteentjes
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-07-2024
Hallo mede tweakers,
ik heb het volgende probleem, ik heb een windows 2000 server netwerk met 6 pc's waarop xp draait.
2 pc's wil ik toegang tot internet geven, hiervoor heb ik een router in een apart netwerkje hangen waar alleen deze 2 pc's via een 2e netwerkkaart aanhangen.
nu geeft dit op die 2 pc's een probleem, regelmatig kan ik me niet aanmelden, krijg ik de melding dat de domeincontroller niet te bereiken is of er geen account bestaat.
de keren dat ik me wel kan aanmelden, werkt het bladeren door het netwerk via de verkenner heel erg traag, sta gewoon 20 sec te wachten voor ik het netwerk zie, en weer zo'n tijd tot ik de computers zie.
ook blijft 1 van die 2 computers hangen als ik me afmeld of afsluit, hij blijft dan staan met het venster dat de netwerkverbindingen worden afgesloten.
ik weet momenteel even niet meer wat ik er aan kan doen.
ik heb die 2 pc's vaste ip adressen gegeven, en de 2 netwerken hebben een apart ip bereik en submasker. uiteraard hebben de 2 netwerkkaarten in de pc's ook aparte ip adressen.
de overige pc's hebben geen problemen met het netwerk, die gaan als een speer met bladeren.

Heeft iemand enig idee wat dit nog kan zijn, ik weet me geen raad meer.