[ASUS P4P800] Verward door manual mbt front audio connector

Pagina: 1
Acties:

• Rene_1980
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-06-2007
Hoi,

ik heb onlangs het Asus MB P4P800 SE gekocht, maar dit probleem geldt denk ik voor zo'n beetje elk moederbord. Ik wil nu zowel audio aan de achterkant en aan de voorkant kunnen aansluiten. Mijn kast biedt me daartoe twee draadjes (L/R) met beide twee stekkertjes (out/ret).

Het moederbord heeft twee jumpers om de audio standaard door te verbinden met de backpanel.
Nu lijkt het me compleet logisch dat ik met de stekkertjes van mijn frontpanel ervoor kan zorgen dat ik zowel geluid voor als achter kan aansluiten. Maar de manual zegt letterlijk: "The Front panel Line-Out connector and the Rear panel Line-Out jack can not work simultaneously."

Waarom zouden ze dit er zo specifiek bij zetten? Zie ik iets compleet over het hoofd? Je kunt toch net zo goed ook een jack-splitter op je audio uitgang aansluiten met hetzelfde effect? Of bestaat er soms eens kans dat je de audio uitgang te zwaar belast met twee speakers / versterkers / hoofdtelefoons? Ik kan het me amper voorstellen....

Merci
René

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je een koptelefoon in je huis-tuin-keuken versterker doet, gaan de luidsprekers toch ook uit? Hier werkt het precies zo. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 16:43

DaRoot

Some say...

Vrijwel elk board dat ik in handen heb gehad, werkt op deze manier ja. Wat is het nut van tegelijkertijd headset EN speakers? Voor de meeste mensen kan ik me het nut er niet van inzien. Toch makkelijk dat automagisch je speakers ge-mute worden als je je headset aansluit?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Rene_1980
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-06-2007
Ah ok, dus de jumper verbindt dus niet simpelweg de audio door naar de uitgang aan de achterkant. Er zit dus nog iets achter dat waarschijnlijk 'ziet' wanneer de front uitgang belast wordt en afhankelijk daarvan de uitgang mute?

In dat geval dus geen probleem - en nee, ik zou niet weten wanneer ik zowel hoofdtelefoon als speakers nodig heb. Dit in tegenstelling tot m'n versterker overigens, die wel gewoon alle speakers laat opstaan - je moet ze handmatig uitschakelen....

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 16:43

DaRoot

Some say...

Rene_1980 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 23:07:
Ah ok, dus de jumper verbindt dus niet simpelweg de audio door naar de uitgang aan de achterkant. Er zit dus nog iets achter dat waarschijnlijk 'ziet' wanneer de front uitgang belast wordt en afhankelijk daarvan de uitgang mute?

In dat geval dus geen probleem - en nee, ik zou niet weten wanneer ik zowel hoofdtelefoon als speakers nodig heb. Dit in tegenstelling tot m'n versterker overigens, die wel gewoon alle speakers laat opstaan - je moet ze handmatig uitschakelen....
De Jumper verbindt juist wel door! In de jack-aansluiting voor op je kast wordt de handel ook doorverbonden zodra er geen plug in zit. Als er wel een plug in zit, komt het signaal niet meer terug naar het moederbord, en wordt het dus niet doorverbonden naar achter.

[ Voor 21% gewijzigd door DaRoot op 16-03-2006 17:02 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!