Graag beetje advies over setup systeem

Pagina: 1
Acties:

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:17
Hallo mensen,

Ik heb het onderstaand systeem samengesteld. Ik wil vooral gamen, verder doe ik wat office, downloaden, surfen, niet veel speciaals dus.

Nu heb 'ik' het volgende samengesteld:
Behuizing
CoolerMaster Centurion 5 (Retail, zilver)
€59
Alternate link
CoolerMaster link

Voeding
Tagan TG480-U15 (Retail)
€99
Alternate link

Moederbord
Asus A8N-SLI SE (Retail, RAID, Gb-LAN, S-ATA)
€99
Alternate link
Asus link
Hardware.info review

Processor
AMD Athlon 64 3700+ (Retail, OPGA, "San Diego", boxed)
€239
Alternate link

Videokaart
Leadtek WinFast PX6800 GT TDH (Retail, DVI, TV-Out)
€199
Alternate link

Geheugen
TwinMos Memory DDR SDRAM, 2 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 1 GB)
€154
Azerty link

Opslag
Hitachi Deskstar T7K250 (Bulk , HDT722525DLA380, S-ATA2)
€109
Hitachi Deskstar T7K250 (Bulk , HDT722525DLA380, S-ATA2)
€109
Alternate Link
Test resultaten vergelijking van beide

DVD Dual Layer Brander
NEC ND-3540A (Bulk )
€39
Alternate link

Toetsenbord
Logitech Media Keyboard Elite
€29 [Lijkt me voldoende!]
Alternate link

Muis
Logitech Optical MX518 (Retail)
€45 [beoordeeld als de ultieme gamers muis dus :)]
Alternate link

Totaal: €1183 [excl. verzend kosten]
De prijs mag niet al te veel meer stijgen, ben arm studentje ;)

Ik heb dit gekozen na het lezen van verschillende reviews etc...plus na het posten van het systeem op een ander forum. Ik ga er van uit dat dit allemaal met elkaar kan werken? ik heb in ieder geval niets kunnen vinden wat eventuele problemen op kan leveren, zien jullie nog iets staan?

Reacties, advies, tips allemaal welkom!!

Bedankt voor degene die de moeite nemen om het te lezen en een reply achter te laten!!

Grtz Card

PS. ik hoop dat deze thread voldoet aan de voorwaarden, zo niet; mijn excuus.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Heel heel erg goed uitgezocht!

Waarom ben je gegaan voor 'n sli-mobo?

En voor 2 gb geheugen? Toch om te gamen zeker?

Misschien zou je momenteel voor 1 gb RAM kunnen, zodat je geld overhebt
voor 'n nog betere videokaart... (heb ik niet echt verstand van dus komen andere GoTters wel mee!)

Die Centurion 5, is ook werkelijk 'n prachtige kast...!

(pff arm studentje zegt die dan :9~ )

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
2 GB kan een investering zijn. Dit is meer een persoonlijke keuze. Het is niet echt nodig (ik zelf gebruik het wel), maar altijd handig voor later. Ik zou echter gaan voor een betere videokaart. Ik denk dat de 7600gt wel een goede keuze zou zijn. Daarmee ben je niet veel beter uit en hij is een stuk sneller. Je zou eventueel ook nog op je voeding kunnen besparen. Een leuke overweging is misschien om een sonata II te kopen, die komt namelijk met voeding.

Over het algemeen wel goede samenstelling

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

^^ Hier ben ik het niet mee eens! Een goede voeding is juist iets waar je niet op moet bezuinigen! Hoe vaak komen hier topics voorbij van pc's die niet (meer) starten? Heel veel komen dan de begrensing van hun voeding tegen ; teveel apparaten , gewoon gare waardes, of versleten. Nee je voeding is een toppertje (lekker stil ook) ik heb zelf de 380 uitvoering ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Herby op 14-03-2006 22:01 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
Je besteed nu 160 euro aan voeding en kast, ik zou zeker de Sonata 2 overwegen welke een heel goede antec 450watt voeding heeft (is nog lekker stil ook). Deze kast kost slechts 100 euro!

Het geld dat je over hebt besteden aan een betere videokaart, de pas gereleasde 7900 GT is een heel goede kaart voor een gamer zeker voor de 'magere' 300 euro! deze kaart vreet die 6800 op!!

Gezien de prijs van het geheugen 150 eurovoor 2x 1gb zou ik dit niet besparen erg nette prijs.
houd wel rekening dat dit geen overclock geheugen is daarvoor zou je PC3500 / PC4000 moeten hebben.

Je zou ook nog kunnen kijken naar een AMD X2 3800+ cpu voor 20-30 euro extra is deze al te koop bij salland. Meer toekomst bestendigd, maar de san diego 3700 is zeker geen verkeerde keus!

kortom goed systeem behalve voor de achterhaalde videokaart, ik zou echt gaan voor de 7900 GT of een X1800 XT mits deze naar de 300 euro grens daalt.

• Card Nox
Even over de graka.

Is de Asus EN7900GT /2DHT 256 MB, PCI Express x16 wat?

Processor is meteen €100 duurder en dan word me allemaal wat te veel. Zoals je al zegt is deze processor al oke, verder kan ik beter geld in de graka dan in de processor duwen toch?

[ Voor 63% gewijzigd door Card Nox op 15-03-2006 13:55 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

yes beter gra-ka dan processor! 3700+ is meer dan zat :)

Deze kaart is ook 'n erg mooie! Let er wel op dat 't 'n pre-order is heh dus nog niet leverbaar!

[ Voor 47% gewijzigd door CLB op 15-03-2006 14:21 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Card Nox
Ik heb verschillende sites [Alternate, Azerty, Zercom, Salland] vergeleken en bij Zercom hebben ze alles tegen hele scherpe prijzen!!

Onderdeel - Naam - Prijs - Levertijd
Behuizing - CoolerMaster Centurion 5 (Retail, zilver) - €56 - meer dan 2 weken
Voeding - Tagan TG480-U15 (Retail) - €87,3 - 1 tot 3 werkdagen
Moederbord - Asus A8N-SLI SE (Retail, RAID, Gb-LAN, S-ATA) - €97,4 - 1 werkdag
Processor - AMD Athlon 64 3700+ (Retail, OPGA, "San Diego", boxed) - €218 - direct leverbaar
Videokaart - Asus EN7900GT /2DHT 256 MB, PCI Express x16 - €293,5 - meer dan 2 weken
Geheugen - TwinMos Memory DDR SDRAM, 2 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 1 GB) - €146,4 - meer dan 2 weken
Opslag - 2x Hitachi Deskstar T7K250 (Bulk , HDT722525DLA380, S-ATA2) - €201 - 1 tot 3 werkdagen
DVD Dual Layer Brander - NEC ND4550 (Bulk , zwart, Double-Layer) - €41 - direct leverbaar
Toetsenbord - Logitech Media Keyboard Elite (Retail) - €23,3 - 1 werkdag
Muis - Logitech Optical MX518 (Retail) - €45,6 - 1 werkdag
Totaal € 1209,5

Zoals je dus ziet zou het wel even kunnen duren voordat ik mijn PC heb.
Zercom is gevestigd in Eindhoven....ik zelf kom uit de buurt van Venlo...dus een ritje op en neer is zeker een optie. Echter neem ik aan dat wanneer ik langs zou gaan ze het ook niet hebben liggen en ik dus zowizo moet wachten.

Heeft iemand van jullie ideen :)?

[ Voor 3% gewijzigd door Card Nox op 15-03-2006 15:02 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Niet de 6800GT nemen in ieder geval. Neem minimaal de 6800GS. Die is net even wat beter, met wat meer features, of de 7600GT.

Aha, je had het al veranderd.. ik moet sneller op "post reply" drukken :/

[ Voor 24% gewijzigd door RoD op 15-03-2006 15:02 ]

• Card Nox
RoD schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:02:
Niet de 6800GT nemen in ieder geval. Neem minimaal de 6800GS. Die is net even wat beter, met wat meer features, of de 7600GT.

Aha, je had het al veranderd.. ik moet sneller op "post reply" drukken :/
Ik zou graag deze willen:
Videokaart - Asus EN7900GT /2DHT 256 MB, PCI Express x16 - €293,5
Mening?

EDIT: ow nu heb jij weer geedit :) nouja je hebt dus gezien welke ik op het oog heb :)

[ Voor 12% gewijzigd door Card Nox op 15-03-2006 15:03 ]

• BlowFish
Card Nox schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:03:
[...]

Ik zou graag deze willen:
Videokaart - Asus EN7900GT /2DHT 256 MB, PCI Express x16 - €293,5
Mening?

EDIT: ow nu heb jij weer geedit :) nouja je hebt dus gezien welke ik op het oog heb :)
Goede kaart, maakt eigenlijk niet uit of je asus / XFX of Club 3d neemt. Meestal verschillen enkel de bundels lees: software. ALhoewel XFX in het bijzonder nogwelleens de koeler wil veranderen of de gpu hoger wil klokken. Maar welke je ook neemt ik zie het zo een 7900GT is een 7900GT :)

heel goede keus om over te stappen naar een 7900 ipv een 6800 !

anyhoe, ik zou toch ook even naar die kasten en voedingen kijken de sonata 2 is echt een hele mooie kast met een heel goede 450watt voeding. dus scheelt je zo weer een 50 euro +- . Of je moet per se die coolermaster willen, het is wel een plaatje natuurlijk ;)

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 22:38
ik zou voor een 7800gt minimaal gaan wil je er voorlopig nog plezier van hebben.
fear unreal3 quake4 serious sam2 met hdr draaien niet zo super met de 6800serie heb de mijne daarom ook ingeruild voor een 7800gt

de 2 gig mem is een must voor games zoals battelfield 2

verder toppie pc

• Card Nox
@ Blowfish..daar zal ik nu gelijk even naar kijken.
Heb over die Centurion nog geen negatieve review gelezen...plus ze werken niet met schroeven maar met een click systeem wat ook handig is.

@ jorisw86, ja mijn eerste post is niet helemaal up 2 date....lees ff iets verder dan zie je mijn bijna uiteindelijke systeempje :)

• DEVoTi0N
DEVoTi0N schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:57:
2 GB kan een investering zijn. Dit is meer een persoonlijke keuze. Het is niet echt nodig (ik zelf gebruik het wel), maar altijd handig voor later. Ik zou echter gaan voor een betere videokaart. Ik denk dat de 7600gt wel een goede keuze zou zijn. Daarmee ben je niet veel beter uit en hij is een stuk sneller. Je zou eventueel ook nog op je voeding kunnen besparen. Een leuke overweging is misschien om een sonata II te kopen, die komt namelijk met voeding.

Over het algemeen wel goede samenstelling
HerbyNL schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 22:00:
^^ Hier ben ik het niet mee eens! Een goede voeding is juist iets waar je niet op moet bezuinigen! Hoe vaak komen hier topics voorbij van pc's die niet (meer) starten? Heel veel komen dan de begrensing van hun voeding tegen ; teveel apparaten , gewoon gare waardes, of versleten. Nee je voeding is een toppertje (lekker stil ook) ik heb zelf de 380 uitvoering ;)
Ik zei niet dat je meteen een sweex voeding moest nemen nee. Maar een 480 watt hoge kwaliteits voeding voor een normale pc, die je niet extreem wil oc'en ofzo vind ik toch een beetje overkill. Er zijn genoeg goede voedingen te vinden voor minder geld, die goed werken met dit systeempje. De mensen die hier komen met problemen met voedingen (ik moet zo vaak voedingen bij andere vervangen) zijn meestal merkloze voedingen, of voedingen die met een kastje van 30 euro meekomen.

Als ik zeg dat je er nog wat op kan besparen, wil dat niet zeggen dat je ineens heel extreem moet gaan besparen. En je voor een van de goedkoopste (slechtse) voedingen gaat i.p.v. een van de beste. Ik probeerde alleen maar aan te geven dat zo'n dure voeding niet persé noodzakelijk is en je even blij zal zijn met een iets goedkoper modelletje. (Het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze. Zelf heb ik ook een dure voeding er in zitten, maar dat is puur persoonlijk.

Ik gaf daarnaast aan dat het handig zou zijn misschien de antec sonata II te kopen. Dan ben je veel goedkoper uit, omdat deze er al een goede voeding in heeft zitten. (Daarnaast vind ik de sonata mooier, maar dat is puur persoonlijk.)

• BlowFish
Card Nox schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:24:
@ Blowfish..daar zal ik nu gelijk even naar kijken.
Heb over die Centurion nog geen negatieve review gelezen...plus ze werken niet met schroeven maar met een click systeem wat ook handig is.

@ jorisw86, ja mijn eerste post is niet helemaal up 2 date....lees ff iets verder dan zie je mijn bijna uiteindelijke systeempje :)
Dat heeft de sonata 2 ook, rubbers en clicks en grote fans, het systeem is heel stil! (ik ben een fan ;) )

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 10:03

Beugelfles

I love rusty spoons

TS heb je al een speakersysteem? de onboard geluidskaart is neem ik aan een AC97 (tot 7.1), misschien kan een losse geluidskaart overwegen als je dat belangrijk vind? Voor de rest een prachtig systeem :9

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Card Nox
Afweging

Centurion & Tagan:
- voor en achter standaard fan
- Tagan voeding is goed
- centurion geen schroeven, enkel klik systeem

Sonata 2:
- Mooier uiterlijk
- evt uitbreiding naar speciale fan voor CPU en Graka [dit zou ik kunnen kopen ivm prijs verschil van 29]

- Review @ tweakers
- kleine bugs zoals te vel blue led licht [deze is echter wel uit te zetten]
- schakelaar fan is alleen van de binnen kant de regelen.

Van de Sonata 2 vind ik het jmmr van de fan regeling en de led lichten, maar vind ik de extra koeling voor graka en cpu wel super!

Een vraag aan jullie:
Zal er kwa temperatuur een groot verschil tussen die 2 kasten zijn met mijn setup??
Mijn eigen mening neigt naar de centurion omdat daar geen problemen zijn met de luchttunnel [wel bij sonata] en vanwege het klik systeem, dus geen schroefjes ed.

Belangrijkheid:
[koeling - uiterlijk - geluid]

[ Voor 13% gewijzigd door Card Nox op 15-03-2006 17:24 ]

• afterparty05
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07-2023
Ff een opsomming:

- Beide kasten zijn goed qua stilte, anti-vibratie met rubber ophangsystemen etc.
- Beide kasten met voeding leveren genoeg power, alleen sonata is iets goedkoper
- Beide kasten zien er supergoed uit

Voordelen Coolermaster:
- Kast is íetsjes smaller dan sonata
- Geen nadelen aan deze kast verder

Voordelen Sonata:
- Veel mogelijkheden mbt fans
- Goedkoper

Ik zou als ik jou was voor de Antec Sonata II gaan (heb m zelf ook). Dan zou ik de standaard fans nemen, deze aansluiten op het mobo en cool&quiet aanzetten, en dan met behulp van het airduct dat bij de kast geleverd zit een 80mm fan op de vga en een 92mm fan op de CPU laten blazen/zuigen, zodat de koelers standaard langzamer zullen draaien. Eventueel kan je een kleine fancontroller kopen.

Is dit allemaal te veel gedoe: Koop een Arctic Freezer Pro 64 (nog geen 2 tientjes) voor op je processor en de sonata II kast: is hardstikke goed en stil.

Final remark: de fan aan de achterkant die je met snelheid kan regelen is niet heel erg belangrijk, en best stil. Gewoon op de middelste stand zetten en nooit meer naar omkijken, het is niet alsof de snelheid van die fan iets uitmaakt op je temps.

Wil je een pic zien van deze kast, check dan de vierde foto in mijn survey. Moet wel zeggen dat ik erg veel moeite heb gestopt in het kabelmanagement (sleeven, roundcables etc.).

Succes

Edit: mbt de leds: ik heb ze zelf niet aangesloten. Voegde nix toe naar mijn mening. Ziet er niet lelijk uit als je ze niet aansluit.

[ Voor 10% gewijzigd door afterparty05 op 15-03-2006 17:27 ]

• Card Nox
Weelicht een stomme vraag maar op het volgende plaatje staat de sonata 2:
Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/10/0,1425,sz=1&i=101306,00.jpg
Hoe duw ik nu een DVD erin? moet ik dan eerst die klep open draaien??

• DEVoTi0N
Card Nox schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:37:
Weelicht een stomme vraag maar op het volgende plaatje staat de sonata 2:
[afbeelding]
Hoe duw ik nu een DVD erin? moet ik dan eerst die klep open draaien??
dat bovenste gedeelte is een deurtje :P

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:37
Ik wil niet spammen ofzo hoor, maar misschien is op www.sallandautomatisering.nl kijken. Daar heb ik een tijdje terug mn pc gekocht en ben dik tevreden over de prijs en service van ze....

• CLB
  • Niet online

CLB

en ik zou gaan voor de Centurion 5... is gewoon 'n geile kast :9
Die blabla Sonata is gewoon 'n stuk metaal zonder enige charme :?
en als we toch bezig zijn: www.yorcom.nl daar komt mijn compje vandaan

[ Voor 61% gewijzigd door CLB op 15-03-2006 17:47 ]

Verwijderd

Ik zou ook inderdaad een beter videokaart als de 7600gt of de 7900gt nemen.
en als je dan toch bij de 200 euro wilt blijven voor een graka, dan zou ik eerder een Ati x850XT nemen want die presteert toch wat beter dacht ik.
verder heb ik zelf de coolermaster centurion 5 en het is een hele relaxte kast. hij houd alles mooi koel en is erg stil. en ik vind hem mooier dan de sonata maar dat is een kwestie van smaak
verder een net systeem!
ik heb ook dezelfde voeding. een hele stille en goeie voeding nog nooit problemen mee gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 17:52 ]

• Card Nox
@ DEVoTi0N, ja dat wist ik, maar dan moet ik dus eerst die deur open maken met een speciale sleutel en dan de dvd drive open maken dan DVD erin.

@ Opperhoof, heb ik ook gekeken, maar er waren volgens mij niet alle onderdelen aanwezig.

@ CLB, ik zal die site eens even bekijken, kende hem nog niet, bedankt!

@ Mart!jn, als je alles had gelezen had je kunnen zien dat ik voor de 7900gt ga ;)

EDIT:
@ CLB, heb de site gechecked, maar heeft niet alle onderdelen en de prijze zijn duurder van bij zercom.

[ Voor 13% gewijzigd door Card Nox op 15-03-2006 18:02 ]

Verwijderd

Dat zogenaamde 'sleutelgat' lijkt me eerder aan/uit knop :> Kweet niet zeker of het zo is maar een om met een sleuteltje je kastdeurtje openmaken lijkt me toch echt te ver gezocht :P

Edit: Is dus wel een sleutelgat :o

Maarja ff ontopic, de kast is natuurlijk persoonlijke smaak, maar de sonata 2 is wel weer een stuk goedkoper en heeft ook gewoon prima voeding

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 19:03 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Card Nox schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:58:
@ CLB, heb de site gechecked, maar heeft niet alle onderdelen en de prijze zijn duurder van bij zercom.
Okee dan valt die af! Ik zocht 'n zaak die ook alles in elkaar zette en deze was aardig dichtbij!

Hmm ik kan die link niet meer vinden. Ik had altijd 'n link naar 'n filmpje waarin de Centurion 5
werd gereviewed. Maar deze staat niet meer op coolermaster, hmm jammer. Even searchen hoor

klikje

256 - filmpje - Rechtermuisknop, opslaan als
512 - filmpje - Rechtermuisknop, opslaan als

[ Voor 33% gewijzigd door CLB op 15-03-2006 18:08 ]

• DEVoTi0N
Over het deurtje van de sonata II:
Deze kan je zonder enige sleuteltjes ofzo openen. Een doodnormaal deurtje, niets speciaals :P. Het klopt wel dat daar inderdaad een sleuteltje in past (zo'n ronde sleutel). Deze hoef je echter niet gebruiken, maar het kan wel.

Je komt tegenwoordig steeds meer kasten tegen waarop allerlei slotjes en beveilingshit op zitten, zodat er niemand ongevraagd in je pc kan zitten / iets jatten.

[ Voor 4% gewijzigd door DEVoTi0N op 15-03-2006 19:28 ]

• Card Nox
@ CLB, bedankt voor de film ;) ben de avond goed begonnen :D

Ik las net dat er wellicht een te kort aan nVidia kaarten is. Zowel bij zercom als bij Azerty zijn de kaarten niet op voorraad. Daar moet ik dus nog even goed naar op zoek gaan, weinig zin om nog enkele weken te moeten wachten!!

• DEVoTi0N
Card Nox schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:30:
@ CLB, bedankt voor de film ;) ben de avond goed begonnen :D

Ik las net dat er wellicht een te kort aan nVidia kaarten is. Zowel bij zercom als bij Azerty zijn de kaarten niet op voorraad. Daar moet ik dus nog even goed naar op zoek gaan, weinig zin om nog enkele weken te moeten wachten!!
Ik ben bang dat je daar niet onder uit zal komen als je een 7900 wil.

• Card Nox
Damn biatches!! :o

Ik kan juist niet wachten op mijn nieuwe systeempje....Dan moet ik ook nog eens vet gaan wachten op de gra-ka :(....zal eens wat gaan afzoeken....wellicht hebben de computerzaakjes in de omgeving hem wel liggen....zo niet dan zit er niet veel anders op...

• Card Nox
Graag had ik wat informatie over de videokaart.

Ik heb op www.zercom.nl wat liggen kijken en zag dus vele verschillende 7900GT kaarten. Het gaat om de onderstaande:

Asus of Asus bij alternate 450 Mhz, 1,32 Ghz, € 290,70
Asus Top of Asus Top bij Alternate 520 Mhz, 1440 Ghz, € 317,20

Club 3D ? Mhz, ? Ghz, € 305,50

XFX 1 470 Mhz, 1,37 Ghz, € 294,70
XFX 2 520 Mhz, 1,50 Ghz, € 304,30
XFX 3 550 Mhz, 1,63 Ghz, € 314,90
XFX 4 560 Mhz, 1,65 Ghz, € 336,30

Het prijs verschil ligt dus aan de Mhz en de Ghz waardes...De XFX 4 is dus gewoon overgeclocked??

Verder koop ik dan de Asus A8N-SLI SE nForce4 SLI [ ATX. PCI-e. Sound. LAN. SATA II. RAID ]
Zijn alle kaarten met het mobo compitabel?

Wat is de prestatie winst die je hier uit haalt? Is het zoveel dat het de meer prijs waard is of niet??

Als die XFX kaarten overgeclocked zijn zou ik dan niet zelf een standaard kaart kunnen kopen en die zelf overclocken? of is dat erg lastig??

Verder staat er bij elke kaart: 1 jaar carry in garantie, dus de garantie via zercom is hetzelfde.

Ik heb zelf dus al vanalles gelezen maar het is nog steeds wat vaag voor mij, ook lees ik veel over bijgeleverde software games zoals Farcry etc, dat zit niet bij deze kaarten ingebrepen toch?

Hier had ik dus graag wat info/links etc over :)

BVD

Grtz

EDIT:
nog iets schiet me te binnen.
Ik koop de Amd Athlon 64 3700+ San Diego S939 22GHz 1MB Boxed . Boxed betekend toch dat hij geleverd word met koeler?
Is het niet 'beter' om een niet boxed te kopen en dan zelf een koeler te kopen en te monteren. Ben ik dan veel duurder uit? Of zeggen jullie dat de koeler goed genoeg is en dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken? [Hij komt in een Centurion 5]

BVD

[ Voor 46% gewijzigd door Card Nox op 19-03-2006 17:50 ]

• Card Nox
Heeft iemand enig idee hierover?

Wanneer ik hier uit ben kan ik mijn bestelling plaatsen.

Het gaat dus om:
- is de prestatie winst van de duurdere gra-ka relatief aan de hogere prijs? of zou ik dit beter later een keer zelf kunnen doen?
- zal de boxed processor te heet worden?
- word er software meegeleverd?

Alvast bedankt!

Grtz Card

• CLB
  • Niet online

CLB

Software qua wat bedoel je?

Als je 'n dvd-burner koopt zit daar bv. waarschijnlijk wel iets van Nero bij.

Als je 'n graka koopt zit daar wel iets bij om de instellingen te veranderen enzo of bedoel je dit niet?

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-02 16:56
-De boxed-versie zal zeker niet te warm worden maar als je wil gaan overclocken kun je beter een andere koeler nemen. Artic freezer 64 bijv. :)

-De prestatiewinst is zeker groot met die videokaart, maar ik weet niet wat je nu hebt.

-De software maakt toch niet zo veel uit, kijk gewoon of je ergens een leuk spel ziet, maar het maakt niks uit.

Geen flauwekulletjes

• Card Nox
@ CLB, daarmee bedoel ik bijgeleverde games bij de grafische kaart

@ Y3LLoW, - overclocken zal ik in de nabije toekomst niet gaan doen, dus gewoon boxed kopen.

- ik weet ook niet wat ik nu heb. Zat in scaleon van 2,5 jaar terug. Iets van een Radeon 9200 of 9600 oid.

Als jij zegt dat de prestatie winst te merken is dan ga ik voor de:
XFX 4 560 Mhz, 1,65 Ghz, € 336,30

Thx alle!!

EDIT: heb zercom een mail gestuurd of er, en zo ja welke software er bij de graka geleverd werd.

[ Voor 12% gewijzigd door Card Nox op 20-03-2006 20:58 ]

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-02 16:56
Zeer goede keus Card Nox, ik wens je er veel plezier mee :)

Geen flauwekulletjes

• Card Nox
Y3LLoW schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:02:
Zeer goede keus Card Nox, ik wens je er veel plezier mee :)
Dat zal geen probleem zijn [mits ik de pc niet vern**k bij het in elkaar zetten]. Maarja met de tweakers guide en een filmpje over mijn behuizing moet dat te doen zijn.

Verder kreeg ik net op een ander forum dat mijn voeding niet zo goed was. Terwijl ik hier op tweakers juist de opmerking kreeg dat het een beetje overkill was en dat ik daar op kon besparen.

Hoe zit dat nu dan?? Aangezien ik graag alles bij zercom wil bestellen heb ik de keuze uit ongeveer:
Andere voedingen bij zercom met ongeveer zelfde watt en prijs :
Antec NeoHE 500. 500W ATX12V 2.2
Antec SmartPower 2.0 SP-500 500W ATX12V v2.0
Antec TruePower 2.0 TP-II 480 480W ATX12V 2.0
Enermax Voeding 560 Watt Active PFC Adjustable Fan
voeding 450w P4 atx PFC
LC -Power 6480S Scorpio. 480W ATX12V 2.0
OCZ ModStream 45012U. 450W ATX
Zalman ZM460B-APS

[deze heb ik snel bij elkaar gezocht aan de hand van aantal watt en de prijs]

[ Voor 6% gewijzigd door Card Nox op 20-03-2006 22:22 ]

• afterparty05
Card Nox schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:22:
[...]

Dat zal geen probleem zijn [mits ik de pc niet vern**k bij het in elkaar zetten]. Maarja met de tweakers guide en een filmpje over mijn behuizing moet dat te doen zijn.

Verder kreeg ik net op een ander forum dat mijn voeding niet zo goed was. Terwijl ik hier op tweakers juist de opmerking kreeg dat het een beetje overkill was en dat ik daar op kon besparen.

Hoe zit dat nu dan?? Aangezien ik graag alles bij zercom wil bestellen heb ik de keuze uit ongeveer:
Ik weet niet eens welke setup je besteld hebt, laat staan welke voeding. En welk forum zegt dat het geen goede voeding is? Meer info aub!

• Card Nox
setup
Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 Geen PSU Zwart
XFX 7900 GT xxx 256 pci-e PV-T71G-UDD
Twinmos 1GB x 2 2GB PC3200 DDR. CL2.5
Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 Geen PSU Zwart
Tagan TG480-U01. 480W ATX
Asus A8N-SLI SE nForce4 SLI
Amd Athlon 64 3700+ San Diego S939 22GHz 1MB Boxed
Hitachi Deskstar 7K250 250GB 7200rpm SATA II 8MB (van dit product had ik graag 2 exemplaren)
Logitech Media Keyboard Elite
Logitech MX518 Optical Mouse USB/PS2
tagan 480-u15? liever een u22, deze is een stuk beter. Anders, een enermax liberty 500 of noisetaker 485.
Deze reactie heb ik laterna nog gekregen:
als je naar ed specificaties kijkt is de neoHE met 3x15A 12V wel sterk. echter zijn 5 en 3.3 V rails zijn wat minder. In een soortgelijk systeem heb ik voor iemand een smartpower500 gezet wat uiteraard prima werkte...

De neoHE schijnt ook SLI-ready te zijn en dat is de OCZ en zalman niet.
LC ken ik niet voor zover en de 450W p4 kan je alvast afschrijven.

tot slot de enermax, is het de FMA> goede keus, is het de coolergiant >slechte keus.

[ Voor 5% gewijzigd door Card Nox op 21-03-2006 12:25 ]

• afterparty05
Tsja... Ik weet alleen van bepaalde merken dat ze goed zijn, zie Tagan etc. Blijkbaar is daarbinnen ook een hoop verschil (ik twijfel niet aan de expertise van hardware.info, geweldig blad :)). Ik heb wel ervaring met de Antec Smartpower serie, en die is wel geweldig. Stil, stabiele voltlijnen, en met 500 watt kan je 2 x 7900GT zeker aan.

• Card Nox
Ja de mensen op het forum daar hebben me ook geweldig geholpen!! Denk ook dat ik abbo word van het blad, hoe meer ik mij met de PC's bemoei hoe leuker en interessanter ik het vind worden :).

Verder heb ik gister avond mijn PC besteld met als gevolg:
XFX 7900 GT komt half tot eind april pas binnen.
Behuizing en HD's hadden levertijd van meer dan 2 weken
Tagan voeding verkochten ze plotseling niet meer.

Aangezien de graka nergens te verkrijgen is wacht ik wel tot hij binnen komt.

Zonder graka laat ik de pc niet draaien dus de behuizing en de HD's hebben ook geen haast.

Echter baal ik wel dat ze geen Tagan meer verkopen...maar deze bestel ik dan nog wel bij alternate oid.

Heeft iemand van jullie misschien een leuk adresje waar ik de graka wel kan bestellen?? Heb me suf gezocht op het net maar kan het nergens vinden.

• Card Nox
Hallo mensen,

Ik had een vraag over mijn voeding:
De volgende voeding is mij, door verschillende mensen, aangeraden:
Tagan TG480-U15 (Retail)

Maar wanneer ik na de koeler op de voeding kijk zie ik dat deze aan de bovenkant zit. Nu ben ik wellicht stom (dat weet ik wel zeker :)) maar mijn behuizing (CM Centurion 5(foto van achterkant) heeft aan de bovenkant geen gat en een de achter kant wel.

Is daarom de onderstaande voeding niet beter geschikt voor mij?:
Tagan TG480-U22 2force (Retail)

Ik snap het namelijk echt even niet :) dus enige help zou welkom zijn.

• B-Buster
  • Laatst online: 04-02 19:55
Je kunt die U15 gewoon omdraaien. Die fan zit dan aan de binnenkant van je kast. Dat maakt verder niet uit.

Verder zou ik gaan voor de U15, omdat die afneembare kabels hebt. De kabels van de U22 die ik heb, zitten gewoon vast. En geloof me, dat zijn héél veel onnodige kabels :)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• Card Nox
Ow okee dat wist ik niet :)

Ik bestel dan wel die u15 maar toch vind ik het raar, die andere heeft 2 fans 1 voor hete lucht in te zuigen en de ander om het eruit te zuigen :)

Plus wanneer ik bij de specs kijk van beide dan zie ik bij die u22 hetzelfde plus meer (beter?)

Maar iig bedankt :)

• B-Buster
De u22 heeft inderdaad wat meer aansluitingen. Waarom denk je dat ik er zoveel over heb ;)

Dat is echter niet waar je op moet letten. Kijk gewoon hoeveel je nodig hebt en of ie daaraan voldoet. Als ik het zo bekijk moet je wel heel veel in je pc gaan hangen (meer dan je opnoemt iig) wil je te weinig hebben.

Daarbij heeft de U15 een kortsluitingsbeveiliging die de U22 mist.

Het verschil in fans is dit: de U22 heeft 2x een 80 mm fan. De U15 heeft 1 120mm fan. Doordat ie groter is heeft ie net zoveel capaciteit als 2 van die 80mm fans.

Verder is iedere voeding van Tagan een goed product. Miskoop is daarbij onmogelijk ;)

Verwijderd

DEVoTi0N schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:40:
[...]

dat bovenste gedeelte is een deurtje :P
en dat deurtje is veels te zwak (bij mij binnen de 2 weken kapot), maja dan laat ge dat daar gewoon af

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 22:13:
[...]

en dat deurtje is veels te zwak (bij mij binnen de 2 weken kapot), maja dan laat je dat daar gewoon af
:X

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Card Nox
@ B-Buster, ja dat van die fans kan ik inkomen.
Ik ga voor de U15.
Echter staat wel op de site (alternate) dat de U22 het volgende heeft:
Eigenschappen
overspanningsbeveiliging, overbelastingsbeveiliging, kortsluitingsbeveiliging, PFC actief
De U15 heeft ook dat PFC actief.

Klopt het ook dat de U22 koelt op temperatuur en de U15 op de spanningen die op de lijnen staan??

Had ik gelezen in wat reviews dat het best goed werkte dus :)

@ boostah, sow ik weet niet of jij lomp bent of het deurtje van mindere kwaliteit is ma gelukkig ben ik dan voor de CM C5 gegaan :) plus dat deurtje vond ik al een groot minpunt.

• B-Buster
Hoe de U15 koelt weet ik niet, de U22 koelt op temperatuur maar ook op spanning: vanaf 60% belasting wordt zowiezo de 2e fan bijgeschakeld.

• Card Nox
Thnx iedereen voor alle hulp.

Heb inmiddels mijn:
proc, mobo, geheugen, HD's, tobo, muis binnen

behuizing en voeding zijn onderweg

Graka [xfx 7900GT xxx] bestel ik wel wanneer hij op voorraad komt.

• Card Nox
Even een dubbel post.

Ik heb bij mijn NEC en bij mijn 2 HDs van Hitachi geen kabels meegeleverd gekregen. Deze waren namelijk OEM en BULK.

Nu is mijn vraag aan jullie welke kabels moet ik kopen??
NEC - ?? IDE?
HD's - SATA Kabels?

Waar moet ik op letten of maakt het allemaal niet zo veel uit?

BVD

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Card Nox schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 13:10:
Even een dubbel post.

Ik heb bij mijn NEC en bij mijn 2 HDs van Hitachi geen kabels meegeleverd gekregen. Deze waren namelijk OEM en BULK.

Nu is mijn vraag aan jullie welke kabels moet ik kopen??
NEC - ?? IDE?
HD's - SATA Kabels?

Waar moet ik op letten of maakt het allemaal niet zo veel uit?

BVD
Ligt eraan wat voor aansluiting er op zit.

Je brander is waarschijnlijk IDE. Als je brander dezelfde aansluiting heeft als je harde schijven, zijn ook je harde schijven IDE. Zoek even plaatjes van de connectors? Eigenlijk moet je dit toch wel weten.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Zaten er bij je moederbord geen sata- en ide-kabels in de doos?
Toen ik m'n A8N-SLI kocht zaten daar 4 sata- en 2 ide-kabels bij.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Card Nox schreef op maandag 20 maart 2006 @ 16:15:
Heeft iemand enig idee hierover?

Wanneer ik hier uit ben kan ik mijn bestelling plaatsen.

Het gaat dus om:
- is de prestatie winst van de duurdere gra-ka relatief aan de hogere prijs? of zou ik dit beter later een keer zelf kunnen doen?
- zal de boxed processor te heet worden?
- word er software meegeleverd?

Alvast bedankt!

Grtz Card
ik denk da ge da ook zelf kunt overclocken, maar misschien heb je pech en wilt ie niet zover, zou me wel verwonderen (maar die top had die al niet een andere cooler, dacht het wel)
de boxed processor, tja ik kan op mijn 3500+ (2.2gig) overclocken naar ongeveer 4100+ (2.6gig dacht ik) en de processor wordt maar 40 grade, ma als ge verder wilt, dan zou zeggen van andere cooler, maar denk er wel aan boxed = 3jaar garantie, tray = 1 jaar garantie

• Card Nox
@ CelestialCelebi, ja ik ben er nu achter gekomen hoe het zit.

@ Canaria, *slaat zichzelf voor de kop* ja klopt zie het nu ook *schame!!!* [heb 2 SATA en 3 IDE kabels]

@ boostah, mijn beslissing stond al vast, maar evengoed bedankt voor je reactie, het word de:
XFX 7900 GT XXX [hierbij word trouwens het spel 'Starship Troopers' meegeleverd.
AMD 3700+ [deze is al binnen]

[ Voor 6% gewijzigd door Card Nox op 04-04-2006 15:58 ]

Pagina: 1