[IE] geheugen schiet omhoog op Marktplaats.nl

Pagina: 1
Acties:

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 11:29
Mijn vrouw zit vaak op Marktplaats. En als ze in een rubriek zit....bijv kinder kleding...dan kiest ze altijd voor "beeldoverzicht" en dan voor 80 plaatjes per pagina. (ik heb een 20mb chello verbinding dus dat staat er in een seconde).

Nu is het probleem dat als ze een zooitje pagina's een tijd zit te bekijken (uur ofzo) dan loopt IE helemaal vast en dan kijk ik naar het geheugen gebruik en die staat op bijna 700mb !!!!

Nu heb ik het proberen te simuleren. Dus open een rubriek en kies voor beeldoverzicht en dan voor 80 plaatjes. Nu ga ik gewoon constant pagina's verder klikken en houdt mijn geheugen gebruik van het proces IEXPLORE.EXE in de gaten. Wat mij opvalt is dat dit inderdaad oploopt ... na 1 minuut flink klikken zit ik al op 200mb.

Het gekke is dat als ik bijvoorbeeld in "google afbeeldingen" iets zoek wat vaak voorkomt en daar ga bladeren op plaatjes heb ik het probleem niet.

Dit probleem komt op zowel mijn laptop als mijn vaste pc voor.

Tijd. internet bestanden staan op 2gb ingesteld.
Pagefile op een andere schijf staan (misschien niet relevant)
Ik draai MCE 2005 SP2 met alle windows updates
gisteren geupdate versie van javaclient van sun.
Zie mijn sig voor specs pc.

Marktplaats al gemaild en die zeggen dat het aan mij ligt en dat ik mijn tijd. internet bestanden moet verhogen en vaker moet schonen. (dit doe ik dus met crapcleaner vaak).

Mijn vraag is of jullie dit kunnen proberen of dat het echt aan mij ligt. Ligt het aan mij dan zou ik graag willen weten hoe dit op te lossen is.

Zo lang verhaal maar hoop dat het duidelijk is nu.

Edit: Systeem info vergeten te geven

[ Voor 11% gewijzigd door Tranzy op 14-03-2006 21:43 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Verwijderd

hier gebeurt helemaal niets met m'n iexplore.exe: blijft exact even klein.
win xp sp2 met iex 6

• Tranzy
Hmmm ... ik heb vanalles al geprobeerd. Ik heb al vaker een herinstall gedaan maar het blijft terug komen.

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025

Tyf

en andere browser?
Krijg je dan nog steeds het probleem? Kan evengoed een slecht javascript zijn.
Ik zou eens testen met firefox/opera/... dan weet je al weer wat meer.
Zo ie zo zou ik mijn vrouw niet met IE bezig laten :p

• Tranzy
Sorry ben ik vergeten te vermelden dat ik dit probleem niet met Firefox heb
Zo ie zo zou ik mijn vrouw niet met IE bezig laten :p
Als dat het enige is waar ze naartoe surft dan maak ik me niet ongerust... voel het enkel in mijn portemonnee. Daar moet ik me als ik er eens over nadenk meer zorgen over maken. :+

[ Voor 70% gewijzigd door Tranzy op 14-03-2006 22:02 ]

Verwijderd

2GB tijdelijke internet bestanden? Ik heb hem juist heel laag staan (10MB) ookal is er schijfruimte genoeg. En heb geen probleem bij marktplaats (maar misschien ook wel niet als ik de tijdelijke files cache heel groot maak...)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 22:08 . Reden: Extra zin. ]

• Tranzy
Ik wil hem(=cache) juist ook heel laag hebben ... heb toch een snelle verbinding. Maar MP medewerker stelde voor dit te verhogen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

IE dus WOS -> SA + titel ontschreeuw!! van 'Gek Marktplaats probleem ...geheugen schiet omhoog!!' :P

IE heeft (in ieder geval vroegah) last gehad van een bugje waardoor een te grote cache juist voor problemen zorgt. Zet het op zeg 100MB, lijkt me ook zat.

Verder: rare plugins of adblocker? Malware of juist een bokkende virusscanner?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Tranzy
Ok sorry voor de topic.

Maar ik heb alleen een google toolbar draaien. En verder NOD32. Een kennis test het net op zijn werk, en komt er net achter... dat als je het beeldoverzicht van 80 plaatjes hebt en je kiest een willekeurig plaatje en klikt hem aan en dan weer "back" naar het overzicht en weer hetzelfde plaatje etc...etc... dat het nog harder gaat met het geheugen.

Kortom hij heeft er ook last van.

Hahahahah ... lol
Ik test het net en kennelijk vind mijn UPC Mediabox het niet zo prettig als ik veel internet verkeer heb want het beeld gaat gelijk stotteren ...

[ Voor 31% gewijzigd door Tranzy op 14-03-2006 22:29 ]

• Tranzy
Ik heb een videocapture gedaan met Snagit. Het is 3.4mb.

Ik heb het geheel al op meer dan een stuk of 7 pc's getest en ze doen allemaal hetzelfde.

Bekijk het filmpje en kijk of je het kan nadoen.
http://rapidshare.de/file...ts_geheugen_xvid.avi.html (even aanklikken en dan op de pagina op FREE klikken en een momentje wachten)

[ Voor 14% gewijzigd door Tranzy op 15-03-2006 12:47 ]

• Tranzy
Kan iemand het even testen aub ??

Verwijderd

doet ie bij mij ook,....
maar wat heb je bizar veel services draaien?
wat is dat snagit die je cpu op 50% belast?

• Tranzy
Bizar veel processen ?? Tja .. wou dat het minder was maar ik zou niet weten wat er weg kan. Ik heb er thuis 61 draaien.... een hoop is Creative, HP en logitech meuk. En ja dat is snagit die het een beetje moeilijk heeft...

Dit filmpje is op mijn Acer laptop gemaakt. Denk dat ie op mijn thuis pc wat soepeler zou draaien.

[ Voor 14% gewijzigd door Tranzy op 15-03-2006 21:26 ]

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 20:24
waarempel je hebt gelijk bij mij precies hetzelfde :)
ben bij 100MB gestopt
denk een bugje op marktplaats

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Pagina: 1