Mijn vrouw zit vaak op Marktplaats. En als ze in een rubriek zit....bijv kinder kleding...dan kiest ze altijd voor "beeldoverzicht" en dan voor 80 plaatjes per pagina. (ik heb een 20mb chello verbinding dus dat staat er in een seconde).
Nu is het probleem dat als ze een zooitje pagina's een tijd zit te bekijken (uur ofzo) dan loopt IE helemaal vast en dan kijk ik naar het geheugen gebruik en die staat op bijna 700mb !!!!
Nu heb ik het proberen te simuleren. Dus open een rubriek en kies voor beeldoverzicht en dan voor 80 plaatjes. Nu ga ik gewoon constant pagina's verder klikken en houdt mijn geheugen gebruik van het proces IEXPLORE.EXE in de gaten. Wat mij opvalt is dat dit inderdaad oploopt ... na 1 minuut flink klikken zit ik al op 200mb.
Het gekke is dat als ik bijvoorbeeld in "google afbeeldingen" iets zoek wat vaak voorkomt en daar ga bladeren op plaatjes heb ik het probleem niet.
Dit probleem komt op zowel mijn laptop als mijn vaste pc voor.
Tijd. internet bestanden staan op 2gb ingesteld.
Pagefile op een andere schijf staan (misschien niet relevant)
Ik draai MCE 2005 SP2 met alle windows updates
gisteren geupdate versie van javaclient van sun.
Zie mijn sig voor specs pc.
Marktplaats al gemaild en die zeggen dat het aan mij ligt en dat ik mijn tijd. internet bestanden moet verhogen en vaker moet schonen. (dit doe ik dus met crapcleaner vaak).
Mijn vraag is of jullie dit kunnen proberen of dat het echt aan mij ligt. Ligt het aan mij dan zou ik graag willen weten hoe dit op te lossen is.
Zo lang verhaal maar hoop dat het duidelijk is nu.
Edit: Systeem info vergeten te geven
Nu is het probleem dat als ze een zooitje pagina's een tijd zit te bekijken (uur ofzo) dan loopt IE helemaal vast en dan kijk ik naar het geheugen gebruik en die staat op bijna 700mb !!!!
Nu heb ik het proberen te simuleren. Dus open een rubriek en kies voor beeldoverzicht en dan voor 80 plaatjes. Nu ga ik gewoon constant pagina's verder klikken en houdt mijn geheugen gebruik van het proces IEXPLORE.EXE in de gaten. Wat mij opvalt is dat dit inderdaad oploopt ... na 1 minuut flink klikken zit ik al op 200mb.
Het gekke is dat als ik bijvoorbeeld in "google afbeeldingen" iets zoek wat vaak voorkomt en daar ga bladeren op plaatjes heb ik het probleem niet.
Dit probleem komt op zowel mijn laptop als mijn vaste pc voor.
Tijd. internet bestanden staan op 2gb ingesteld.
Pagefile op een andere schijf staan (misschien niet relevant)
Ik draai MCE 2005 SP2 met alle windows updates
gisteren geupdate versie van javaclient van sun.
Zie mijn sig voor specs pc.
Marktplaats al gemaild en die zeggen dat het aan mij ligt en dat ik mijn tijd. internet bestanden moet verhogen en vaker moet schonen. (dit doe ik dus met crapcleaner vaak).
Mijn vraag is of jullie dit kunnen proberen of dat het echt aan mij ligt. Ligt het aan mij dan zou ik graag willen weten hoe dit op te lossen is.
Zo lang verhaal maar hoop dat het duidelijk is nu.
Edit: Systeem info vergeten te geven
[ Voor 11% gewijzigd door Tranzy op 14-03-2006 21:43 ]
Ik heb ook een leuke computer..