[USB Geluidskaart] Twee outputs

Pagina: 1
Acties:

• TimeClypse
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03-2024

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een USB geluidskaart die als het ware twee geluidskaarten "produceert". Doel: voor het draaien het linkse en rechtse kanaal apart kunnen aansturen in mijn DJ programma door voor elk kanaal een andere geluidskaart te selecteren.
Ik zit altijd tijdens het opstellen te pielen met de 5.1 kanalen van mijn single geluidskaart, en echt power heeft dit ook weer niet. Daarnaast is het veel te cpu belastend, waardoor mijn (niet al te snelle 1,5Ghz AMD Athlon) PCtje over gaat slaan.
Nu heb ik er ooit eens van gehoord, maar kan dit nergens meer terug vinden. Het liefst vind ik zo'n apparaat onder de 75 euro (en dit maakt het zoeken zo lastig). Weet iemand hier van?

Paulvogel ©

Verwijderd

Audiotrak Maya USB? Hoewel niet binnen budget :(

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:41

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Idd de maya44. 99 euro bij thomann.de

Andere optie, oudere soundblaster live/platinum met break out box. Samen met de Kxdrivers moet er wel iets van te bakken zijn.

Wise enough to play the fool

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-02 11:35
De Hercules Muse Pocket LT USB heeft 3 stereo uitgangen voor 45 euro
In combinatie met de [url=http://www.asio4all.com]Asio4All[url] driver, zou je op die manier je dj software op ASIO kunnen instellen, zodat de verschillende uitgangen echt apart te gebruiken zijn, zonder latency verschillen tussen de uitgangen.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
Adion schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:12:
De Hercules Muse Pocket LT USB heeft 3 stereo uitgangen voor 45 euro
In combinatie met de [url=http://www.asio4all.com]Asio4All[url] driver, zou je op die manier je dj software op ASIO kunnen instellen, zodat de verschillende uitgangen echt apart te gebruiken zijn, zonder latency verschillen tussen de uitgangen.
Zowel de muse als de audigy hebben maar één WDM driver, dus in principe één uitgang. Zonder software (wat je dan weer virtueel gaat splitsen) lukt dat dus niet.
Ik zoek inderdaad net zoiets als die Maya44 USB, alleen dan goedkoper :P. 4 outputs, met twee WDM drivers. Maarja, of dat bestaat...

Paulvogel ©

• Adion
Wat voor dj software gebruik je dan? De meeste ondersteunen toch echt ASIO, en dat is uitendelijk veel beter als 2 soundkaarten emuleren.

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
Adion schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 12:47:
Wat voor dj software gebruik je dan? De meeste ondersteunen toch echt ASIO, en dat is uitendelijk veel beter als 2 soundkaarten emuleren.
Virtual DJ, ondersteunt ook wel ASIO. Maar volgens mij emuleer je het icm ASIO (wat hij niet van zichzelf ondersteunt, maar dus met een 3rd party driver moet) naar twee verschillende outputs. Ik zoek een USB device als de Maya 44 USB, die zónder emuleren al twee outputs heeft!

Paulvogel ©

• Adion
Tsja, dan zul je er echt onder de 100 euro niet komen voor een USB oplossing.
Verder zijn die ASIO4All drivers echt geen reden om het niet te doen. Veel mensen vinden deze driver vaak zelfs beter dan de asio driver die standaard bij hun geluidskaart zit.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 18:24

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Waarom niet twee geluidskaartjes er in? Dat werkt ook prima toch?

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
sebastius schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 15:09:
Waarom niet twee geluidskaartjes er in? Dat werkt ook prima toch?
Ik wil investeren in een USB device mocht ik nog een keer met een laptop wil gaan draaien (dan is pci geen oplossing).
Twee USB device weet ik niet van of het gaat werken, moet de praktijk nog uit gaan wijzen, handiger is natuurlijk 1 device.
Adion schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:47:
Tsja, dan zul je er echt onder de 100 euro niet komen voor een USB oplossing.
Verder zijn die ASIO4All drivers echt geen reden om het niet te doen. Veel mensen vinden deze driver vaak zelfs beter dan de asio driver die standaard bij hun geluidskaart zit.
Gaat niet om dat ik die ASIO driver slecht vind, ik heb liever een device dat het van zichzelf ondersteund, vaak minder CPU belastend.

Paulvogel ©

Pagina: 1