[HTML (& PHP)] Form werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 13:13
Ik heb hier een pagina, met 2x maal een form. Het ene form is een loginform, deze verwijst naar de eigen pagina en werkt perfect.
Maar ik heb daarnaast ook dit form:
code:
1
2
3
4
<form action="registreer.php" method="post" name="regformform" id="regformform">
<input type="text" name="test"><br />
<input type="submit" value="Verzenden">
</form>

Deze verwijst naar registreer.php, wat ook al de huidige pagina is, maar werkt niet. Op deze pagina registreer heb ik dus 2 forms die allebei verwijzen naar dezelfde pagina.
Als ik met PHP: print_r($_POST); gebruik om te kijken wat er in de POST global zit, krijg ik bij het login formulier alles goed mee. Maar als ik dat met het andere formulier bekijk krijg ik niets, behalve: Array()

Als ik dat 2e form apart op een pagina zet werkt hij overigens wel. En volgens de W3C validator heb ik gewoon valide HTML...

Iemand een idee?

[ Voor 15% gewijzigd door Toolskyn op 15-03-2006 08:11 ]

gewooniets.nl

Verwijderd

Wat nu als je print($_POST["test"]) doet?

(:z)

• Toolskyn
Heel leuk maar het probleem is niet zo simpel, het 2e form geeft gewoon simpelweg niets terug aan de pagina ;)

Het inlogform geeft wel een mooi aantal dingen, het andere form niets.

[ Voor 26% gewijzigd door Toolskyn op 14-03-2006 21:55 ]

gewooniets.nl

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 10:34
en als je een print_r($GLOBALS); doet?
Ergens een waarde test terug te vinden?

edit:
En hidden values? Geeft ie die wel mee?

[ Voor 25% gewijzigd door FlorisB op 14-03-2006 21:55 ]

• Toolskyn
Helaas, nergens terug te vinden.

edit:
het maakt niet uit wat ik in dat 2e form stop, hij geeft gewoon niets terug, het maakt ook niet uit waar ik dat 2e form neerzet, hij heeft niets terug. Als ik allebei de forms in een lege pagina zet (bij elkaar) dan werken ze wel allebei

[ Voor 80% gewijzigd door Toolskyn op 14-03-2006 21:57 ]

gewooniets.nl

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 10:34
gebruik: enctype="application/x-www-form-urlencoded" eens bij je form tag ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:08

crisp

Devver

Pixelated

(jarig!)
HTML:
1
2
<form action="http://www.toolskyn.nl/scripts/megagamers/registreer/" method="post" name="loginformform" id="loginformform">
<form action="http://www.toolskyn.nl/scripts/megagamers/registreer" method="post" name="regformform" id="regformform">

zoek de verschillen ;)

En waarom zowel een name als een id aan je form geven? Volgens mij gebruik je zelfs geen van beide, dus zou ik het zelfs helemaal weglaten

Intentionally left blank

• Toolskyn
Het is dus inderdaad de '/' :o
* Toolskyn slaat een paar keer tegen de muur
Ik had id en naam maar opgegeven om te kijken of dat nog enigzins uitmaakte ;) Maar die trap ik er nu weer lekker uit... iig bedankt iedereen!

gewooniets.nl

Pagina: 1