[A7N8X deluxe] geen double sided dimms of een defect reepje?

Pagina: 1
Acties:

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Nadat ik vanmiddag een latje 512 MB PC3200 geheugen van twinmos had opgepikt bij salland wou ik deze er net even bijin prikken maar daar hield ie toch niet zo van.

Nadat ik deze bij mijn 2 latjes 256 MB single sided twinmoss dimms had geplaatst en mijn PC wou booten beelf mijn scherm zwart. De fans etc gingen wel draaien maar een beepcode bleef uit. Na alle mogelijke manieren, ook het starten met enkel het nieuwe latje er geen oplossing voor gevonden. Ten einde raad mijn oude latjes maar weer teruggeprikt en mijn nieuwe latje weer in het doosje gestopt.

Toen ik op de site van asus ging snuffelen kwam ik in de online manual het volgende tegen:

* DIMMS with more than 18 chips are not supported
* DIMMS with more than 8 chips on each side are not supported

Nu voldoet mijn neiuwe latje hieraan. Aangezien het hetzelfde latje is als mijn andere twee van 256 MB enkel double sided ipv single sided zie ik het probleem niet zo. Is mijn reepje defect of word het gewoon geen vriendjes met mijn moederbord? Helaas geen andere bak staan om het ff in te testen.....

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik kan mij nog herinneren dat de A7N8X serie nogal kieskeurig is wat betreft geheugen.

Zoek geheugen uit wat in de 'compatibility-list' staat op http://nl.asus.com, het staat ook wel in de handleiding. Hm, valt me tegen van asus. :(

[ Voor 23% gewijzigd door PD2JK op 14-03-2006 21:58 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• plukke
De asus tabellen zijn nergens meer te vinden, maar volgens de twinmos site (http://www.twinmos.com/dr...y_List.asp?MBSN='ASUS003') is mijn reepje gewoon compatible

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 12:03
2 maanden geleden had ik hetzelfde probleem.
ik draaide 2x 256mb twinmos dualchannel en ging over naar 2x 256 / 1x 512 dual channel.
Tot 2 keer toe nieuw 512 twinmos rammetje laten komen doordat hij soms al snel en soms pas na lange tijd vast liep. Uiteindelijk bleek het idd aan de combinatie twinmos 512mb repen en het asus delux mobo te liggen.
Zelf heb ik hem ingeruild voor een 512mb reep van kingston en heb de afgelopen 2 maanden nog niet hoeven rebooten.
Succes, als je nog vragen hebt beter ff pm`tje sturen.

• plukke
Dat is balen :| Dan maar eens ff zien dat ik ergens een ander latje op de kop tik

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

twinmos is niet compatible volgens ASUS !
wel volgens twinmos zelf
ik heb een tijdje terug die QVL lijst gepost, en ik kan me herrineren dat Twinmos niet op de QVL staat

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Sterker nog, het ligt ook aan je revisie van je mobo. op dezelfde serie 2 revisies getest, de ene slikte wel twinmos, de andere niet.

E-deluxe 1.01 versie NIET
deluxe 1.06 (geloof ik) versie wel

Staan je timings wel op de lossere timings van de 512 reep?

[ Voor 10% gewijzigd door kahm-jai op 15-03-2006 12:42 ]

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• plukke
Ik ga mijn timings even los zetten met die andere dimmetjes in het mobo en dan prik ik deze erbij. Ik heb rev 2.00, who knows dat het gaat werken.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:36

Klippy

Still Game

Hmm ik heb hier revisie 1, volgens mij 1.6.

Had ook 2 x 256 Kingston PC2100 single sided in Dual Channel bankjes 1 en 3 en daar 3 kwart jaar geleden 512MB Twinmos PC3200 double sided bij gezet en dat werkt perfect eigenlijk.

En heb eigenlijk niet de ervaring dat die merken zo veel uitmaken dus het zou gewoon moeten werken denk ik.

Het vreemde is natuurlijk dat het nieuwe geheugen het zonder de andere twee ook niet doet. Misschien dan toch eens kijken of hij het in een andere PC wel doet.
En 't is geen ECC neem ik aan...

Ik heb al heel wat keren geheugen op heel wat types moederborden gezet, maar nog nooit meegemaakt dat geheugen van een merk wel werkte en van het andere niet. Zo lang het type hetzelfde is mag dat geen echte problemen opleveren. dus als hij blijft weigeren dan toch maar naar de winkel terug en je geld terug vragen of een ander merk proberen.
En een BIOS update kan natuurlijk ook nooit kwaad.

edit:
Lees nu pas je timing reactie, als je die vast hebt staan dan zal dat waarschijnlijk wel de oorzaak zijn ja..

[ Voor 7% gewijzigd door Klippy op 15-03-2006 15:22 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 12:03
ik had rev 2.0 en ook al mijn settings destijd los gezet mocht niet baten.
Je kan al je geheugen er uit trekken en je nieuwe plak er alleen in zetten, als je dan geen errors krijgt in memtest kan het nog aan je plak liggen.
maar ga er maar van uit dat het de combinatie is...
Succes

• plukke
Hij boot uberhaupt niet met enkel dat nieuwe latje, geen beeld niets. enkel de fans gaan draaien en that´s it. geen piepjes niets....

Ik ga even zien dat ik hem ergens anders kan testen en anders maar zien dat ik een ander merk op de kop tik.....

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

Het probleem ligt waarschijnlijk aan de combi: A7n8x met Twinmos geheugen loopt gewoon niet lekker en helemaall niet dual channel. Jouw problemen kunnen hier heel goed door veroorzaakt worden, en het maakt niet uit wat je doet (timing, voltage, stabiele voeding, etc), waarschijnlijk krijg je het niet opgelost.

In de PMG of geheugen FAQ stond een poosje geleden zelfs dat dit af te raden is, ik weet niet of het er nog staat. Toen het mobo populair was barste het ook van de topics. Gebruik je search even en dan zie je dat je je energie beter kunt steken in het kopen van een ander geheugen.

AdB

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
Ik heb 1,5 jaar gedraaid op dit mainboard (eerste versie) met 2 maal double sided twinmos DDR400 geheugen van 512 MB in Dual Channel, zonder enig probleem.

Kon er zelfs een onbekende merk dimm van 1 GB bijsteken zonder probleem

Twinmoss is officieel niet goedgekeurd voor dit mainboard door Asus. .

Denk dat je gewoon "pech" hebt met je mainboard, probeer even ander merk van geheugen.

[ Voor 7% gewijzigd door anglico op 16-03-2006 21:56 ]

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

Pagina: 1