Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Ik kan het je zo snel niet vertellen eigenlijk...
Dat externe rack heeft 8 simultane jack ingangen. Nou kun je uiteraard je microfoon via een XLR->Jack snoer op dat rack aansluiten, maar ik weet niet of de electronica ACHTER die aansluiting wel goed genoeg is om een goed geluid uit je microfoon te krijgen.
Als je een versterker hebt met XLR en jackingangen, dan zit achter een XLR ingang hele andere electronica - speciaal voor microfoons - dan achter een jackingang. Maar wellicht omdat dit via een PC loopt dat het wel goed is. Ik heb er nooit mee gewerkt, dus ik kan je niet vertellen. Tís alleen maar dat je er ff rekening mee moet houden
Dat externe rack heeft 8 simultane jack ingangen. Nou kun je uiteraard je microfoon via een XLR->Jack snoer op dat rack aansluiten, maar ik weet niet of de electronica ACHTER die aansluiting wel goed genoeg is om een goed geluid uit je microfoon te krijgen.
Als je een versterker hebt met XLR en jackingangen, dan zit achter een XLR ingang hele andere electronica - speciaal voor microfoons - dan achter een jackingang. Maar wellicht omdat dit via een PC loopt dat het wel goed is. Ik heb er nooit mee gewerkt, dus ik kan je niet vertellen. Tís alleen maar dat je er ff rekening mee moet houden
Geef mij maar een Warsteiner.
Ja, precies en daarom vraag ik dit ook. Ik heb geen zin om 700 piek voor niks uit te geven:)
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
De isis beschikt in feite alleen over lijn ingangen op de break outbox. Het heeft een (niet professionele) mic (mini-jack) aansluiting op de kaart. Wil je hier een goede(pro) MIC op kwijt ,kun je het beste een mengpaneel gebruiken. 't Klinkt misschien raar om een mengpaneel te gebruiken op een kaart met meer dan 4 inputs. Maar 't is toch praktich
Tja het is alleen een breakout box dus in feite ligt het hem helemaal aan de software. Is er niet een winkel bij je in de buurt die het ding heeft uitgestald (of iets dergelijks) zodat je het kan testen
Geef mij maar een Warsteiner.
knakker, kijk eerst ff naar de kaart.
Ik heb er zelf ook een namelijk. Je kunt kiezen tussen de aanstluiting op de kaart of die van het mengpaneel, moet je wel herstarten trouwens. Hij(breakout box) beschikt alleen over 8 analoge lijn ingangen. spdif optisch en coaxial I/O, 4 analoge lijn uitgangen, midi in/out/trough.
De kaart beschikt over 1 mic/1line in/2 line out)
Ik heb er zelf ook een namelijk. Je kunt kiezen tussen de aanstluiting op de kaart of die van het mengpaneel, moet je wel herstarten trouwens. Hij(breakout box) beschikt alleen over 8 analoge lijn ingangen. spdif optisch en coaxial I/O, 4 analoge lijn uitgangen, midi in/out/trough.
Ja, dat weet ik allemaal wel. Het gaat me erom of de ingangen geschikt zijn om microfoonsignalen mee op te nemen.Op woensdag 24 januari 2001 09:53 schreef videodok het volgende:
knakker, kijk eerst ff naar de kaart.
Dit is dus niet de bedoeling, ander kan ik nl. net zo goed een Live! halen. Ik moet kunnen multi-tracken en dat kan niet als je de boel eerst door een mixer trektOp dinsdag 23 januari 2001 18:08 schreef videodok het volgende:
De isis beschikt in feite alleen over lijn ingangen op de break outbox. Het heeft een (niet professionele) mic (mini-jack) aansluiting op de kaart. Wil je hier een goede(pro) MIC op kwijt ,kun je het beste een mengpaneel gebruiken. 't Klinkt misschien raar om een mengpaneel te gebruiken op een kaart met meer dan 4 inputs. Maar 't is toch praktich
Dat kan wel.. heb je alleen een mixer nodig met meerdere subgroepen (of een aantal AUX-uitgangen). Maarja daar is natuurlijk weer lastig aan te komen. (owja.. niet voor mijOp woensdag 24 januari 2001 11:43 schreef ErectionJackson het volgende:
[..]
Dit is dus niet de bedoeling, ander kan ik nl. net zo goed een Live! halen. Ik moet kunnen multi-tracken en dat kan niet als je de boel eerst door een mixer trekt
blaat? BLAAAAAAAAT!
Maar dan heb je weer meer ingangen nodig om de boel te multitrackenOp woensdag 24 januari 2001 20:14 schreef sju het volgende:
[..]
Dat kan wel.. heb je alleen een mixer nodig met meerdere subgroepen (of een aantal AUX-uitgangen). Maarja daar is natuurlijk weer lastig aan te komen. (owja.. niet voor mij)
Verwijderd
Hoi,
ik heb zelf een EWS88MT van Terratec met 8 in en 8 uit en daarnaast spdif. De in en uitgangen zijn op lijnniveau, dus het geluid van een mic. is te zacht. Door nu een mixer te gebruiken met per kanaal een direct out kun je toch meer sporen audio met mics opnemen.
Ik neem aan dat dit ook voor de ISIS geld.
Eventueel kun je ook zelfbouw voorversterkertjes gebruiken (van bijv.Velleman). Maar ik vindt een mixer wel handig eigenlijk.
Laatst nog 8 sporen opgenomen samen met de MX3242X van Behringer. Ging prima..
Willem
ik heb zelf een EWS88MT van Terratec met 8 in en 8 uit en daarnaast spdif. De in en uitgangen zijn op lijnniveau, dus het geluid van een mic. is te zacht. Door nu een mixer te gebruiken met per kanaal een direct out kun je toch meer sporen audio met mics opnemen.
Ik neem aan dat dit ook voor de ISIS geld.
Eventueel kun je ook zelfbouw voorversterkertjes gebruiken (van bijv.Velleman). Maar ik vindt een mixer wel handig eigenlijk.
Laatst nog 8 sporen opgenomen samen met de MX3242X van Behringer. Ging prima..
Willem
Verwijderd
eeehm ik heb hier een ews64 van terratec. Die wil ik wel ruilen/verpatsen aan je.
als je interesse hebt stuur ff een meeltje
onehelluvanoize@zonnet.nl
als je interesse hebt stuur ff een meeltje
onehelluvanoize@zonnet.nl
Naast behringer(niet perse slecht)zijn natuurlijk Mackie's de echte mengpanelen. inderdaad met multiple subgroepen, maar ik dacht dat, dat wel duidelijk was. Anders moet je per mic ervoor zorgen dat je mic signaal omgezet (versterkt)wordt naar lijn. + professionele MIC's willen weleens om Phantom voeding vragen die moet je dan ook apart leveren. Een mengpaneel doet dit allemaal. Geloof me uiteindelijk zijn in alle studio's alle multitrack kaarten en programma's aangesloten op een mengpaneel.Ondanks dat je mixt met software binnen de pc. En multitracken doe je vaak niet met 8 vocalen, ben trouwens video-editor, geen muzikant, dus vergeef me als ik
het mis heb. Dan kan je kiezen om je instrumenten direct op de lijn-ingangen te zetten(lijn-ingang impliceert bij video: nooit/geen mic, wij hebben namelijk altijd phantom nodig)
het mis heb. Dan kan je kiezen om je instrumenten direct op de lijn-ingangen te zetten(lijn-ingang impliceert bij video: nooit/geen mic, wij hebben namelijk altijd phantom nodig)
Naast je subgroepen kun je ook uitsturen via je aux-sends, stond ook ergens in een post.
Normaal zet je daar je signaal op, richting analoge effect apparaten, maar waarschijnlijk gebruik je software effecten. Genoemde behringer mixer is op papier een lekkere tafel, misschien voor sommigen te groot. kijk eens op de site er zijn veel kleine tafels die je ook kunt gebruiken, site is goed leesbaar, en PDF vertelt over eventuele opstelling met desbetreffende tafel
Normaal zet je daar je signaal op, richting analoge effect apparaten, maar waarschijnlijk gebruik je software effecten. Genoemde behringer mixer is op papier een lekkere tafel, misschien voor sommigen te groot. kijk eens op de site er zijn veel kleine tafels die je ook kunt gebruiken, site is goed leesbaar, en PDF vertelt over eventuele opstelling met desbetreffende tafel
misschien moet je dan kijken naar de hoontech soundtrack audio dsp24 (www.hoontech.com) daar kan je kiezen uit een aantal breakout boxen, een daarvan heeft acht xlr-inputs voor microfoons, is wel wat duurder dan dan die isis, maar dan heb je volgens mij precies wat je zoekt
Ik heb zelf een behringer MX 2642A Eurorack (19"). Heeft 8x mono (mic/line + fantoomvoeding), direct outs op de mono kanalen, 4 x volledig stereo, 4x stereo returns/inputs, 6x aux en vier subgroepen. Veel waar voor weinig geld en klinkt zeer OK. Het is geen mackie, maar die heb je ook niet nodig als je een isis hebt, want daar is de isis gewoon niet goed genoeg voor (no offence...).
Voor Fl 995,- bij Feedback te krijgen.
Er zijn wel geluidskaarten te krijgen met (goede) ingebouwde mic preamps, maar die zijn schreeuwend duur als je er een met 8 inputs wilt hebben.
Voor Fl 995,- bij Feedback te krijgen.
Er zijn wel geluidskaarten te krijgen met (goede) ingebouwde mic preamps, maar die zijn schreeuwend duur als je er een met 8 inputs wilt hebben.
Tnx luitjes!:) Maar dan kan ik toch beter een Terratec EWS88MT nemen? De geluidskwaliteit is beter, je kan er meer in een pc stoppen en dan maakt t ook niets uit dat er cinch ipv jack ingangen op zitten.
Het wordt wel wat duurder zo, maar dan heb ik ook wat:)
(Damn, had ik toch ff moeten wachten met die trouwringen:(
)
Het wordt wel wat duurder zo, maar dan heb ik ook wat:)
(Damn, had ik toch ff moeten wachten met die trouwringen:(
ziet er goed uit, op papier, specs beter dan ISI, maar je krijgt weer hetzelfde probleem, mengpaneel gebruiken dus voor microfoons.
videodok
videodok
Verwijderd
al de ingangen zijn lijn niveau van de isis
(ik kan het weten want ik heb voor guillemot helpedesk gewerkt)
ik denk dat je zoals al gezegd goed is een mengpaneel of een simpel voorversterkertje aan je mike te hangen
(ik kan het weten want ik heb voor guillemot helpedesk gewerkt)
ik denk dat je zoals al gezegd goed is een mengpaneel of een simpel voorversterkertje aan je mike te hangen
Pagina: 1