Ik heb een probleem met het volgende. Ik heb 5 jaar geleden het e.e.a. gefilmd, onder andere mijn opa die inmiddels is overleden. Een vriend van mij heeft toen middels zijn Asus video kaart het gecaptured met Asus software en dus met de ASV1 codec formaat van Asus. Dat werkte volgens mij toen alleen maar goed met die kaarten.
Nu blijkt dat bij het opstarten van de filmpjes alleen geluid aanwezig is, Bsplayer zegt ook unknown format ASV1. Start ik Gspot op, dan zegt hij ook dat ASV1 codec niet geinstalleerd is.
Nu ben ik op zoek gegaan naar die ASV1 codec, en ik vind hiervoor asvd_100.zip bestanden. Zitten paar bestanden in, onder andere:
SetupASV.exe - ASUS ASV1 Decoder Installer for Windows 95/98/NT 4.0
ASUSASVd.Inf - Device Information file for Windows 95/98
OEMSETUP.INF - Device Information file for Windows NT 4.0
ASUSASVD.dll - ASUS ASV1 Decoder
(zoals je ziet, is het niet voor windows XP)
Setup doet het niet, want die zegt wrong windows version. Met de .inf en installeren 'lukt' op zich wel, geen meldingen, maar ook niet iets van dat hij geinstalleerd heeft. In ieder geval, de asusasvd.dll komt in de windows/system32 terecht.
Echter, hij geeft nog steeds aan in Gspot dat hij de codec mist.
Vervolgens heb ik de k-lite codec pack geinstalleerd met ffdshow erin. Daar kan ik aangeven ASV1/2 van disabled naar libavcodec. Dan speelt hij ook de video af in Bsplayer.
Op zich mooi, maar ik wil wat familieleden die video laten zien, zonder dat ik onwijs moeilijk codecs moet laten installeren oid, gewoon opsturen en dat de eerste de beste n00b-familielid dit dus kan zien.
Dus ik denk, dan moet ik het hercoderen. Dus volgens mij moet ik dan VirtualDub gebruiken. Dus ik open VirtualDub en het filmpje, begint deze ook te miepen over het missen van de ASV1 codec.
Hoe kan ik die ASV1 installeren?
Is het misschien de .inf file nét ff anders is omdat ik nu XP heb?
Iemand enig idee?
Als er een andere mogelijkheid is om zonder die ASV1 codec die filmpjes in een ander formaat te zetten.
Wat is trouwens de meest gangbare codec die iedereen wel heeft op z'n pc heeft staan, dus welke is recommended.
Nu blijkt dat bij het opstarten van de filmpjes alleen geluid aanwezig is, Bsplayer zegt ook unknown format ASV1. Start ik Gspot op, dan zegt hij ook dat ASV1 codec niet geinstalleerd is.
Nu ben ik op zoek gegaan naar die ASV1 codec, en ik vind hiervoor asvd_100.zip bestanden. Zitten paar bestanden in, onder andere:
SetupASV.exe - ASUS ASV1 Decoder Installer for Windows 95/98/NT 4.0
ASUSASVd.Inf - Device Information file for Windows 95/98
OEMSETUP.INF - Device Information file for Windows NT 4.0
ASUSASVD.dll - ASUS ASV1 Decoder
(zoals je ziet, is het niet voor windows XP)
Setup doet het niet, want die zegt wrong windows version. Met de .inf en installeren 'lukt' op zich wel, geen meldingen, maar ook niet iets van dat hij geinstalleerd heeft. In ieder geval, de asusasvd.dll komt in de windows/system32 terecht.
Echter, hij geeft nog steeds aan in Gspot dat hij de codec mist.
Vervolgens heb ik de k-lite codec pack geinstalleerd met ffdshow erin. Daar kan ik aangeven ASV1/2 van disabled naar libavcodec. Dan speelt hij ook de video af in Bsplayer.
Op zich mooi, maar ik wil wat familieleden die video laten zien, zonder dat ik onwijs moeilijk codecs moet laten installeren oid, gewoon opsturen en dat de eerste de beste n00b-familielid dit dus kan zien.
Dus ik denk, dan moet ik het hercoderen. Dus volgens mij moet ik dan VirtualDub gebruiken. Dus ik open VirtualDub en het filmpje, begint deze ook te miepen over het missen van de ASV1 codec.
Hoe kan ik die ASV1 installeren?
Is het misschien de .inf file nét ff anders is omdat ik nu XP heb?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| [Version] Signature = "$CHICAGO$" Class = MEDIA [Manufacturer] %mfgname%=generic [generic] %*codec.DeviceDesc%=ASUSCODEC [ASUSCODEC] CopyFiles=ASUSCODEC.Copy Updateinis = ASUSCODEC.Updateini ;addreg = ASUSCODEC.addreg MediaType = SOFTWARE [ASUSCODEC.Copy] asusasvd.dll [ASUSCODEC.UpdateIni] system.ini, drivers32,,"VIDC.ASV1=asusasvd.dll" ;[ASUSCODEC.AddReg] ;HKLM,SYSTEM\CurrentControlSet\Control\MediaResources\icm\vidc.ASV1,Description,,%*codec.DeviceDesc% ;HKLM,SYSTEM\CurrentControlSet\Control\MediaResources\icm\vidc.ASV1,Driver,,asusasvd.dll ;---------------------------------------------------------------; [DestinationDirs] DefaultDestDir = 11 ; LDID_SYS ASUSCODEC.Copy = 11 [SourceDisksNames] 1="OEM Multimedia Disk",, 0001 [SourceDisksFiles] asusasvd.dll=1 [Strings] MediaClassName="Media Devices" mfgname="ASUS" *codec.DeviceDesc="ASUS Video Decompressor" |
Iemand enig idee?
Als er een andere mogelijkheid is om zonder die ASV1 codec die filmpjes in een ander formaat te zetten.
Wat is trouwens de meest gangbare codec die iedereen wel heeft op z'n pc heeft staan, dus welke is recommended.