Toon posts:

Epson Beamer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medeGoT'ters!

ik heb totaal geen kennis van beamers, dus daarom wilde ik jullie raad!

ik kan voor een (mijns inziens) zacht prijsje de volgende beamer krijgen:

Projector Epson tw10h

Deze kost me 400 euro, en heeft de volgende specs:

Resolutie

854 x 480 (VGA)

Contrast Ratio 1000:1
Lichtopbrengst 1000 lumen
VGA (d-sub 15p) en component ingangen voor het afspelen van HD of progressive bronnen.
Ca. 220 aantoonbare branduren op de lamp, lamp gaat in htmode ca. 2000 uur mee.
Eenvoudig te plaatsten door groot bereik zoomlens

Nu had ik een paar vragen aan jullie. Ik heb me wel iets ingelezen over beamers, maar echt veel kennis erover heb ik niet, noch dat ik er ooit 1 heb gehad.

Allereerst dit; mijn kamer kan vrijwel geheel verduisterd worden, dus is de kwaliteit van deze beamer dan ook goed genoeg? Met andere woorden; is de lichtopbrengt genoeg. En het contrast; dat zwart niet ' echt' zwart is wist ik, maar is dit echt bagger of gaat het wel (voor dit geld?).

Tevens vroeg ik me af; kan ik hier een dvd speler aan hangen e.d., xbox, etc. Of zijn de refreshtijden hiervoor te laag?

Sowieso zag ik wel dat de resolutie 16:9 is, dus dat mag toch geen probleem zijn?

Is dit ding de koop waard, als je bedenkt dat ik er een 140 x 140 proejectiescherm bij krijg, de kamer geheel verduisterd kan worden en hij niet al te duur is in mijn opinie?

Of zijn er echt ernstige gebreken en zeggen jullie daarom; nee, ga toch maar voor iets anders?

Hartelijk dank alvast, want ik twijfel heel erg!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Die van Fok zeker? ;)

Deze beamer staat echt heel goed bekend in de home theatre wereld. Uiteraard zijn er nu weer veel betere maar die kosten dan ook wat. Ik heb laatst een Infocus X1 gekocht voor 380, beetje vergelijkbaar met deze zeg maar.

Lees dit eens door zou ik zeggen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=17285.0

Op een paar van je vragen kan ik wel antwoord geven; Als je kamer redelijk verduisterd kan worden is de lichtopbrengst zeker genoeg. Hoe beter verduisterd hoe beter het plaatjes natuurlijk.

Je kan zowel een Xbox als een DVD-speler eraan hangen; geen enkel probleem. Bij voorkeur met een componentkabel.

16:9 is standaard breedbeeld dus juist perfect voor DVD en Xbox (wel je xbox op breedbeeldstand zetten natuurlijk).

Mijn opinie; kopen voor dat geld; zeker met dat scherm erbij en die paar uurtjes op de teller een heel goede deal waar je zeker geen spijt van krijgt. Voor dat geld zul je voorlopig geen betere beamer vinden.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Topicstarter
FaceDown schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:46:
Die van Fok zeker? ;)

Deze beamer staat echt heel goed bekend in de home theatre wereld. Uiteraard zijn er nu weer veel betere maar die kosten dan ook wat. Ik heb laatst een Infocus X1 gekocht voor 380, beetje vergelijkbaar met deze zeg maar.

Lees dit eens door zou ik zeggen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=17285.0

Op een paar van je vragen kan ik wel antwoord geven; Als je kamer redelijk verduisterd kan worden is de lichtopbrengst zeker genoeg. Hoe beter verduisterd hoe beter het plaatjes natuurlijk.

Je kan zowel een Xbox als een DVD-speler eraan hangen; geen enkel probleem. Bij voorkeur met een componentkabel.

16:9 is standaard breedbeeld dus juist perfect voor DVD en Xbox (wel je xbox op breedbeeldstand zetten natuurlijk).

Mijn opinie; kopen voor dat geld; zeker met dat scherm erbij en die paar uurtjes op de teller een heel goede deal waar je zeker geen spijt van krijgt. Voor dat geld zul je voorlopig geen betere beamer vinden.
Haha, ik word gestalkt... ;).

Mooi om te horen. Dan ga ik binnenkort maar eens een reisje Utrecht doen, want ik wil er al zó lang een hebben.

Bedankt voor de info. ;)

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Gg. Ik had 'm ook al een tijdje te koop zien staan. Ik zou overigens niet te lang wachten om te gaan kijken, want het blijven toch best populaire beamertjes.

Groetjes, FaceDown.