Toon posts:

Via een remote router inloggen op een newsserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien komt deze vraag bekend voor vanuit het Internetprovider topic, maar ik denk dat het hier misschien beter thuis hoort.
Op mijn ouderlijk adres is een Casema Multi verbinding, die nu door m'n ouders alleen voor surfen gebruikt wordt. Ik zelf zit nu (iig tijdelijk) in een ander huis (van m'n zus) waar een Wanadoo Basic abo aanwezig is. Aangezien ik een tijd geleden had aangedrongen om van Wanadoo naar Casema te gaan (bij m'n ouders) vanwege de newsservers, baal ik nu erg van de beperkingen van Wanadoo. Aangezien het niet zeker is of het huis waar ik nu inzit aan wordt gehouden is een wijziging naar Casema geen optie.
Tot dusver de inleiding :)
Wat ik wil is gebruik maken van de Casema newsservers, echter is alleen het hebben van de login-gegevens niet genoeg. Telkens krijg ik de melding:"Unable to Logon. Server Response: "502 Failed connection to netblock restricted feed 'casema.nl'"
Is er een manier om toch op de newsservers te komen. Zelf dacht ik aan een VPN maken met de, in het ouderlijk huis aanwezige, router en via die router (en zijn ip adres) inloggen. Maar ik weet niet of dit echt mogelijk is.
Is dit mogelijk en zoja hoe? Of zijn er andere opties (nee, geen payserver dat kon ik ook wel bedenken) om toch van de Casema nieuwsserver gebruik te maken?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:06
De data (als je het voor elkaar krijgt) wordt dan ook naar de router van je ouders gestuurd en deze zou dan met zijn zeer beperkte upstream het weer naar jouw sturen.
Het is maar wat je zelf wilt natuurlijk maar om even iets van 100MB te downloaden is het niks.
Verder vind ik de binaries van casema behoorlijk tegenvallen :X (of ik doe iets verkeerd natuurlijk ;) news.giganews.com)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
Tja, met Basic kan je in totaal nog met 128 kB dowloaden waar datbij Wanadoo 24kB is. (Multi vs Basic). Per abo omhoog krijg je een thread voor 64kB erbij bij Casema, bij Wanadoo krijg je alleen bij Power en ADSL volledige toegang.
Maar inderdaad wat je zegt de beperkte upload van beide abo's maakt het niet echt gunstig voor een VPN, als het al mogelijk was.
Misschien toch maar serieus denken over een goedkope payserver..

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of daar een cheap ass pc neerzetten en remote inloggen ... scheelt je ook weer stroomkosten

(als het nite tever weg is natuurlijk)

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 14-03-2006 21:23 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Dat scheelt mij wel kosten, maar niet voor m'n ouders dus die zouden daar niet blij mee zijn. Maar zoals gezegd je zit met de magere uploadsnelheid die mogelijk is, het is wel te ver weg voor een utp-kabel naar de server/router om die snelheid te verhogen ;)