Horizontale lijnen in AVI

Pagina: 1
Acties:

• dream1900
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-01 19:25
Ik heb een Sony DCR-TRV840 digital-8 camera. Ik ben er erg tevreden over en ben laatst begonnen met wat films naar DVD over te zetten. Ik gebruik Windows Movie Maker om via firewire kaart de hele handel naar harde schijf te halen (DV-AVI setting). Tot slot Ulead DVD MovieFactory 3 SE om de bestandjes die ik heb naar DVD te branden. Alles gaat goed.

Nu wil ik graag wat verder gaan bewerken en Windows Movie Maker heeft een erg eenvoudige interface en werkt voor mij ook prettig. Zodra ik echter de bewerkte compilatie opsla op de harde schijf krijg ik horizontale lijnen in beeld als het beeld veel beweegt. Dit komt niet voor in het originele bestand op de harde schijf. Kan ik dit oplossen met de software die ik heb, of andere gratis software?

Voorbeeld:
http://i2.tinypic.com/rctr3o.jpg

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoek eens op internet naar interlacing (bijv. op Google of in de search [search=interlacing] :)
Dit komt omdat je een interlaced videobestand afspeelt op je PC. Op een TV zal je dit niet zien.
Je PC laat zowel de even als oneven beeldlijnen tegelijk zien. Vooral bij beweging valt dit verschijnsel dan op. Op een TV worden de even en oneven beeldlijnen afzonderlijk getoond, en zie je dit verschijnsel niet meer.

[ Voor 56% gewijzigd door Microkid op 14-03-2006 19:32 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• dream1900
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-01 19:25
Ok, dan is deze opgelost! Thanks.