Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Moederboard aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers.
Ik zit sinds kort met het probleem dat ik mijn bios kwijt ben van de pc van mijn ouders. Asus P4b

Aangezien deze sd geheugen heeft en hiervoor geen moederboarden te krijgen zijn heb ik een 2e hands moederboard besteld wat uit een IBM kwam. Hier zat verder geen boekje bij of wat dan ook en nu is mijn enige vraag

Waar stop ik mijn power switch op?!

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/fammasius/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/fammasius/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/fammasius/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/fammasius/4.jpg

alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 19:21 ]

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het onderstel slot lijkt mij meer een floppy connector?

Zitten er verder geen aansluitingen voor? en wat zegt google? als je op het type nr zoekt?

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 23:28

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik vermoed dat je bij de connector links boven in het eerste plaatje moet zijn. Ik kan helaas te weinig info uit je foto's halen om ook maar enigzins te bepalen over wat voor een mobo het gaat.

Als je het type kunt achterhalen is er misschien wel ergens een manual te vinden.

Powered By C8H10N4O2

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-11 14:39

Aapje

Opel-beun
Dat er geen boekjes bij zitten betekend niet, dat ze niet op het internet te vinden zijn.
Dus zoek uit wat voor type moederboard je hebt, en ga opzoek.
(Post eens alle type nummers hier als je niet zeker weet welk typenummer het model is :))

@boven ik vermoed dat dus ook, zit waarschijnelijk ook frontpanel sound/usb etc

[ Voor 39% gewijzigd door Aapje op 14-03-2006 19:21 ]

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-11 17:33

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Schroevendraaier pakken en de 2 contactjes die jij denkt even kortsluiten (wat normaal je power connector dan doet). Is het de goede: connector erop prikken en klaar!
Zorg wel dat je geen usb oid pakt, want dat is wat gevaarlijker voor kortsluiting. Verder geven de power en hdd ledjes zo weinig spanning dat het volgens mij niet veel kwaad kan...

[ Voor 36% gewijzigd door DDemolition op 14-03-2006 19:23 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 11:50
Tja, de aansluitingen vershillen per mobo. Gooi alle nummertjes op je mobo door google, dan krijg je er wel wat uit.

Meestal zit hij in de hoek van het moederbord van de bovenste foto (linksboven). Helaas zijn de foto's niet echt duidelijk. Ik geloof echter niet dat het een floppy connector is. (wat Maarten zei) Deze zijn volgensmij 4-pins en bij deze tel ik er maar 3.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan helemaal geen typenummer vinden dat is het probleem een beetje..
heb nml ookal gezocht naar een handleiding maar kon nix vinden..

dit staat erop:

IBM
USA 2001 P6

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:11
Je had beter foto's kunnen maken voordat je het moederbord in die kast stopte. En als je wat duidelijke foto's maakt van het moederbord, weten sommigen hier misschien wel welk moederbord je daar hebt.

Voor voorbeeld foto's: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1101671/ (Ik had een keer een hetzelfde met een compaq MoBo)

• Ebfoto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 07:42
Ik denk dat ik je kan helpen.Ikga even zoeken in mijn rommeldoos. Ik heb namelijk enige tijd geleden iets soortgelijks aan de hand gehad

• DEVoTi0N
volgensmij kom ik hiermee aardig in de buurt :P

edit1:
deze intel is volgensmij ook zo goed als hetzelfde. (pdf-je)

edit2:
Deze gast is op zoek naar het zelfde mobo als jou.

[ Voor 68% gewijzigd door DEVoTi0N op 14-03-2006 19:46 ]

• Ebfoto
De ibms uit die tijd hebben een zwarte connector op het moederbord van 1 rij met 8 pinnetjes. Dus niet die je op de foto hebt staan. Ik hoop de jouwe ook dan heb je hier wat aan.
Vanaf de systeemkast ging dan een power/reset( 1 schakelaar) , hd-led en pwr-led kabel naar deze connector.
Kijk of je die kleine 8 pins aansluiting kunt vinden. De connector op de originele systeemkast kabel
heeft een "ladge" of hoe je dat ook noemt waarmee de connector wordt vastgeklikt.( net zo als je powerkabel van je voeding)

En dan nu de aansluiting zoals orgineel van ibm. Connector van de achterkant bekeken met ladge naar beneden

Originele kabel ( X = ladge)
1 2 3 4 5 6 7 8
---------X----------

1 en 2 = HD led
3 en 4= power led
5 en 6 = SW reset
7 en 8 = PWR switch

Het kan zijn dat je op jouw kast 5-6 en 7-8 even moet omdraaien.Ligt eraan wat voor pwr/reset knop je hebt

[ Voor 9% gewijzigd door Ebfoto op 14-03-2006 19:47 ]

• Ebfoto
Aanvulling: de standaard aansluitingen van jou kast passen in de connector op het moederbord dus je hoeft ze er alleen maar op de juiste plaats in te schuiven.

Verwijderd

Vaak staat het ook wel op het moederbord wat waar hoort, ik zou eerst eens goed zoeken.
Aangezien dat mobo nog nooit onstoft is (zo ziet het eruit) moet je goed naar stofvrije connectors kijken, daarop zat iets, dus dat kan je powerswitch zijn.

offtopic:
die pc moet nodig ontstoft worden

• DEVoTi0N
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:13:
Vaak staat het ook wel op het moederbord wat waar hoort, ik zou eerst eens goed zoeken.
Aangezien dat mobo nog nooit onstoft is (zo ziet het eruit) moet je goed naar stofvrije connectors kijken, daarop zat iets, dus dat kan je powerswitch zijn.

offtopic:
die pc moet nodig ontstoft worden
Alleen de cpu-koeler is inderdaad wat stoffig, op het mobo zie ik geen stof hoor. Ook als je de foto's bekijkt, zie je op de tweede foto dat er eigelijk niets bijstaat. Hij heeft gezocht naar typernummers daarbij zie je dit soort dingen niet over het hoofd. Mij ervaring is de meest nuttige informatie die is gegeven op mobo's iets is in de trend van sata1, sata2 en typenummertjes dat soort onzinnige shit.

• Ebfoto
Helaas helaas mijn ervaring op mijn werk ( veel IBM´s....nu Lenovo). Allemaal special build bordjes zonder enige aanduidingen. De tekening van de IBM/Lenovo support site is het enige waar je enigzins wijs uit kan worden.
Tja die bordjes zijn ook niet gemaakt voor tweakers ;(

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-11 14:01
lees is goed over je moederbord heen soms staan er wel afkortingen zoals pwn dagt ik veel succes

Verwijderd

DEVoTi0N schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:20:
[...]

Alleen de cpu-koeler is inderdaad wat stoffig, op het mobo zie ik geen stof hoor. Ook als je de foto's bekijkt, zie je op de tweede foto dat er eigelijk niets bijstaat. Hij heeft gezocht naar typernummers daarbij zie je dit soort dingen niet over het hoofd. Mij ervaring is de meest nuttige informatie die is gegeven op mobo's iets is in de trend van sata1, sata2 en typenummertjes dat soort onzinnige shit.
Er staat juist heel veel nuttige informatie op moederbord. Heb hier een kapot mobo liggen waarop alle aansluitingen (power/reset/led/hdd) staan, in een mooi lettertype ook nog :+

• DEVoTi0N
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:57:
[...]

Er staat juist heel veel nuttige informatie op moederbord. Heb hier een kapot mobo liggen waarop alle aansluitingen (power/reset/led/hdd) staan, in een mooi lettertype ook nog :+
ik heb hier een hele mooie kast naast mij openstaan, waar al die informatie ontbreekt :P. Het verschilt gewoon per moederbord. Bij de ene wel, bij de andere niet. Op de plaatjes kan ik niet ech veel zien, maar volgensmij staat het er niet op (hij heeft eerder gezocht naar typenummertjes, dan had hij deze dingen wel gezien.) Ik denk dat ook voornamelijk bij de kant en klaar pc's (hp, packard bell, dell enz.) deze informatie ontbreekt.

Verwijderd

Topicstarter
hey bedankt allemaal voor de reacties maar het is al gelukt hoor!
De schroevendraaier methode werkte prima!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Prima, start 'm volgende keer dan even in PMG, daar past 'ie namelijk beter :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.