Ik liep al een tijdje met het idee rond om een laptop in een oude cd-speler te bouwen, zodat ik die gewoon op me kast kan neerzetten bij de dvd speler en het allemaal nog een beetje mooi zou staan. De oude cd-speler was geen probleem, maarja een laptop was toch lastiger om te vinden, tja een PII 233 mhz schiet natuurlijk niet echt op.
Op me werk hadden we nog een oude armada liggen met een kapot beeldscherm. Precies wat ik nodig had. me collega bewaarde hem voor onderdelen om eventuel de andere laptops te reparen als dat nodig was, maarja tegen woordig kopen we gewoon een nieuwe mocht er eentje stuk zijn dus ik mocht de laptop meenemen
Ook wil ik een klein 8 poorts hubje in de kast bouwen, altijd makkelijk. Het hubje had ik nog liggen dus ben gisteravond maar is begonnen. een plan heb ik niet echt, ik kijk gewoon hoe alles in elkaar valt en hoe het uitkomt.
Ben eerst maar is begonnen met de laptop helemaal uitelkaar te slopen, wat aardig gelukt is:

Na ook de onderkant van de behuizing eraf gesloopt te hebben, wat nog een aardig lastig klusje was hield ik dit over:

en de achterkant:

Nadat ik er even wat stroom en een monitor in had geplugt werkte alles gewoon perfect. Ik had toch wel wat fout meldingen verwacht met betrekking tot de touchpad of verschillen printplaten die hij nu mist ( die van de power knop bijv ) maar dat was geen probleem voor em.
Nou moet dit allemaal in dit komen :

ruimte zat dus
Na wat passen blijkt dat de mobo van de laptop er precies inpast en er nog ruimte genoeg is voor et klein hubje.

Links zie je een groen ledjes, ik ga alle ledjes van de hub door lussen naar voren, zodat ik aan de voorkant de poort bezetting en activiteit kan zien. Ik heb daarvoor de knoppen waarmee je normaal de tracks 1 t/m 12 kan selecteren eruit gehaald, aan de achter kant een stuk plexiglas gedaan, en daar een ledje achter geplaatst.
Als je wilt dat het licht mooi uitvloeid om het zomaar te zeggen, kan je de zijkant van een cd-hoesje nemen, daarzitten van die leuke ribbels. Als je dat er vanaf zaagt / breekt en daar achter een ledje plaatst dan zal je zien dat het licht zich mooi verspreid.
Te doen:
Veel...
Manier bedenken om 1 of 2 fannetje van stroom te voorzien voor extra koeling
Steunen maken om mobo en hub op te plaatsten
ventilatie roosters maken
Ledjes doorlussen
I/O maken voor de hub
en nog van alles wat ik tegen ga komen of bedenken.
Updates:
Update 1
Update 2
[ Voor 7% gewijzigd door w00d op 16-03-2006 23:43 ]