Experia Box WiFi Netwerk niet zichtbaar met Linksys WMP54G

Pagina: 1
Acties:
  • 2.810 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PiwiKiwi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Hallo allemaal,

heb het Experia produkt van KPN aan de gang. De bijgeleverde Siemens WiFi usb-adapter werkt perfekt op mijn XP-SP2 peecee. Mijn Apple iBook ontvangt (na een kleine tweak) inmiddels ook moeiteloos het WiFi signaal met de interne AirPort kaart.

Nu wil ik graag mijn 2 andere XP (SP2) peecees draadloos aansluiten met de nog aanwezige Linksys WMP54G's (v1.2) die er nog inzitten (vanuit mijn vroegere WRT54G netwerk).
Ik krijg het niet voor mekaar, hoe ik ze ook dwing om het netwerk te "zien", ze zien hem niet (voor de duidelijkheid: met de Siemens adapter lukt het wel).

Ik heb de encryptie in het begin al "ge-downgrade" van WPA-PSK naar WEP-128bitsHEX, die ondersteund zou worden door de Linksys kaarten.
Netstumbler ziet het netwerk overigens ook niet, terwijl het netwerk wel werkt op de Siemens en de Apple.

De vraag is: hoe laat ik mijn WMP54G's (v1.2) het Experia WiFi signaal detecteren??
Wie-O-Wie?

bedankt
}:O

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-04 07:20
Staat het kanaal van de Experia box niet op kanaal 12 of 13?
Staat het zenden van het SSID aan?

• PiwiKiwi
Nee, ik heb m op kanaal 6 ingesteld.

Hoe kun je de SSID broadcast aanzetten? Daar heb ik geen instelling voor gezien op MijnKPN, en ik kan niet in het kastje terecht (ook al zegt de handleiding dat dit wel kan).

bedankt

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-04 07:20
Geen idee, ik denk dat je daarvoor het beste even de KPN kan bellen. Zit er niet zo'n Registration knopje op de Experia box? Zo ja, druk die eens in en kijk dan of je je eigen WiFi netwerk vindt.

• PiwiKiwi
Heb de KPN helpdesk gebeld en ze hebben (als het goed is) de SSID broadcast aan gezet van mijn EB.
Maakt helaas niks uit.
Registration knopje? Geloof het niet.

helaas,

Iemand anders een idee?

Verwijderd

je hebt de kanaalinstelling op 6 gezet. Waar heb je dit gedaan? op je linksys? of in mijnKPN?

• PiwiKiwi
In MijnKPN...gekozen om niet op 11 uit te komen, daar zit mijn Linksys WRT54 (als die aan zou staan) al.
Ik wil proberen om de WRT54 minder te gebruiken, dus het zou leuk zijn als alle wifi spullen (Apple laptop, Philips Streamium, oudere p.c's met Linksys WMP54g kaarten) op de Experia Box zouden kunnen werken.

bedankt,

• PiwiKiwi
Inmiddels is mijn Experia firmware ge-upgrade. Ik heb de SSID broadcast aangezet en; voila! ineens doen mijn Linksys WMP's het prima!?!?
Nou ja, hoe dan ook; mijn probleem is opgelost!

einde topic, wat mij betreft

finish

Verwijderd

Ik heb hetzelfde soort probleem.

Mijn draadloze apperatuur van Sitecom, en van mijn asus notebook vinden het netwerk wel. Alleen zodra ik wil verbinden krijg ik geen netwerkadres. Met de usb adapter lukt het allemaal prima maar zodra ik met mijn sitecom kaartjes wil inloggen lukt het niet. Ook niet met mijn asus laptop.

Ik kan het netwerk vinden maar als ik wil verbinden krijg ik de melding dat hij uitbereik is terwijl hij in de draadloos netwerk omgeving aangeeft: Zeer uitstekend bereik.

Tevens kun je wel op je experiabox terechtkomen. Om erin te komen: 192.168.2.1 wachtwoord admin (standaard)

(na channel instellingen verandert te hebben werkt het weer)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 15:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 08:05:

Mijn draadloze apperatuur van Sitecom, en van mijn asus notebook vinden het netwerk wel. Alleen zodra ik wil verbinden krijg ik geen netwerkadres. Met de usb adapter lukt het allemaal prima maar zodra ik met mijn sitecom kaartjes wil inloggen lukt het niet. Ook niet met mijn asus laptop.

Ik kan het netwerk vinden maar als ik wil verbinden krijg ik de melding dat hij uitbereik is terwijl hij in de draadloos netwerk omgeving aangeeft: Zeer uitstekend bereik.

Tevens kun je wel op je experiabox terechtkomen. Om erin te komen: 192.168.2.1 wachtwoord admin (standaard)

hmm bij mij werkt het dus nog niet, heb hetzelfde probleem, blijft maar vragen om netwerkadres of inderdaad dat ie hem niet kan vinden

KPN is bezig met oplossing hiervoor, maar goed

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

robjanssen

Software Developer

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 08:05:

Heb dit probleem gisteren ook meegemaakt met een draadloos PCI-card van SiteCom.
Het netwerk werd wel gevonden, maar kon geen verbinding maken. Kreeg ook geen netwerkadres.
(het vreemde was dat zodra ik de computer met een UTP kabel verbond met de experiabox, dan kreeg het draadloze netwerkkaartje wel een IP-adres)
Maar ik heb een oplossing gevonden. Zet gewoon keihard een IP-adres in je draadloze netwerkkaart, de experiabox deelt IP-adressen uit van 192.168.2.2 t/m 192.168.2.200, dus kun je bijvoorbeeld 192.168.2.230 gebruiken. Dit was voor mij de oplossing.
Nu heb ik ook gelezen dat de experiabox standaard op kanaal 13 uitzend, en dat sommige draadloze netwerkkaarten daar niet mee om kunnen gaan. Dus je zou ook een ander kanaal kunnen proberen.(een kanaal tussen 1 en 11). Misschien dat dat ook werkt.
Pagina: 1