Toon posts:

Update computers levert Refurbished Maxtor als nieuw

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Laatst kocht ik een Maxtor 200 GB Serial ATA harddisk.
Dit bleek een DOA(Dead on arrival) te zijn en ze ruilde mijn harddisk om. Maar ze vertelde me er niet bij dat deze disk een refurbished disk was.

Kunnen ze dit zomaar doen?
Wat is jullie mening hier over?

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 19:49
Ik had dit met mijn iiyama scherm ook , degene die kapot was werd omgeruild met een gerapareerde. Ik zelf vond het geen probleem, en zie het probleem ook niet zitten bij jouw als de schijven even oud zijn.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

de eerste schijf die je kocht was wel nieuw?
dan hoort de 2E ook nieuw te zijn, vind ik.

kreeg je die 2E via maxtor, of van de winkel zelf zonder inspraak van maxtor.

ps Refurbished hddd zijn goedkoper, als ze niet willen wisselen, kun je dus iig een gedeelte vh geld terug vragen.

Verwijderd

Topicstarter
en zie het probleem ook niet zitten bij jouw als de schijven even oud zijn.
Maar het was wel een gloed nieuwe he. dus van even oud kun je niet echt spreken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 18:00:
de eerste schijf die je kocht was wel nieuw?
dan hoort de 2E ook nieuw te zijn, vind ik.

kreeg je die 2E via maxtor, of van de winkel zelf zonder inspraak van maxtor.

ps Refurbished hddd zijn goedkoper, als ze niet willen wisselen, kun je dus iig een gedeelte vh geld terug vragen.
1e was gewoon nieuw en die heb ik gewoon bij de winkel omgeruild.

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Je mag toch verwachten dat je ene nieuwe schijf krijgt.. refurbished schijven vindt ik meer iets voor garantie gevalletjes bij oudere schijven..

Als dat ding nou na een jaar stuk gaat en de producent stuurt je een refurbished dan zeg ik o.k. prima.. maar een nieuwe bij de winkel ???? Ik geef je gelijk, dat moet niet kunnen..

HEt wordt steeds erger.. Bij alternate moet je al 8% provisie betalen als je iets compleet nieuw in de verpakking terug brengt..

IP Rocks

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:54

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je een refurbished schijf krijgt, tik dan even het serienummer in op maxtor.com

Kijk dus even of je nog net zo lang garantie hebt als anders!

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:57:
Maar ze vertelde me er niet bij dat deze disk een refurbished disk was.
Hoe ben je daar achter gekomen? via de maxtor site?
Heeft het refurbished zijn van de schijf nog gevolgen voor je garantie??

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Bij een DOA moeten ze je gewoon een nieuwe schijf leveren. Wanneer de schijf ouders is dan bijvoorbeeld een jaar, dan loopt de garantie afhandeling vaak niet meer via de winkel, maar direct bij de fabrikant en dan loop je inderdaad de kans een refurbished produkt terug te krijgen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 18:02:
Als je een refurbished schijf krijgt, tik dan even het serienummer in op maxtor.com

Kijk dus even of je nog net zo lang garantie hebt als anders!
Kijk dit staat op de Maxtor site:

In addition to the New Products, Maxtor may from time to time sell refurbished disk drive products which are not new and which have been reconditioned to Maxtor’s standards for refurbished products (“Refurbished Products”). Unless a warranty period (“Refurbished Warranty Period”) is designated by Maxtor for the specific Refurbished Product either on www.maxtor.com or on the product packaging (as applied by Maxtor), Refurbished Products are provided strictly on an “AS IS” basis and Maxtor disclaims any and all warranties or conditions whatsoever for Refurbished Products.

To the extent that Maxtor so designates a warranty period for the Refurbished Product, Maxtor warrants to the original consumer purchaser that the Refurbished Product will be free from defects in material and workmanship for the associated Refurbished Warranty Period.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]job schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 18:04:
[...]
Hoe ben je daar achter gekomen? via de maxtor site?
/quote]

Er zat een label waar dat op stond.

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 19:49
Maar kijk eens op de maxtor site hoelang je nog garantie hebt, ben er wel benieuwd naar.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik denk dat ik maar eens ga bellen. Het blijkt dat deze harde schijf pas na ongeveer 30 seconden aan springt cq. gaat draaien terwijl er al wel stroom op staat.
Kan ook aan mijn conceptronic SATA usb2 rack liggen maar die heb ik daar ook nieuw gekocht!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 18:10 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 18:09:
Ok ik denk dat ik maar eens ga bellen. Het blijkt dat deze harde schijf pas na ongeveer 30 seconden aan springt cq. gaat draaien terwijl er al wel stroom op staat.
Kan ook aan mijn conceptronic SATA usb2 rack liggen maar die heb ik daar ook nieuw gekocht!
Dan donder je toch ff dat USB rack er uit om te zien of het daar aan ligt? 8)7

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
Als vervanging van een DOA zou ik het ook niet pikken.
Na de eerste 30 dagen heb je geen poot meer om op te staan.
De leverancier dient je een werkend product te leveren met minimaal dezelfde specificaties.

Mocht dit bewust gedaan zijn door de winkel, vind ik het echt een schandalige zaak.
Meestal liggen de producten op een rijtje in een magazijn en wordt er gewoon snel gegrepen, dus geen opzet..

Actions speak louder than words

Verwijderd

Topicstarter
cybersteef schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 18:14:
[...]

Dan donder je toch ff dat USB rack er uit om te zien of het daar aan ligt? 8)7
Mijn gewone pc heeft geen sata ;-) dus mijn hdrack is de enige hardware die ik heb met een sata aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
bolluserectus schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 18:20:
Als vervanging van een DOA zou ik het ook niet pikken.
Na de eerste 30 dagen heb je geen poot meer om op te staan.
De leverancier dient je een werkend product te leveren met minimaal dezelfde specificaties.

Mocht dit bewust gedaan zijn door de winkel, vind ik het echt een schandalige zaak.
Meestal liggen de producten op een rijtje in een magazijn en wordt er gewoon snel gegrepen, dus geen opzet..
Daar ga ik in de eerste instantie wel van uit ja.

Verwijderd

Even vanuit oogpunt van de winkel:

wat moet je als je van jou toeleverancier de ene keer een refurbished schijf krijgt en de andere keer een normale?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:27:

wat moet je als je van jou toeleverancier de ene keer een refurbished schijf krijgt en de andere keer een normale?
Je leveranciers hierop aanspreken, of er voor zorgen dat je niet één leverancier hebt, maar minimaal twee zodat, als de één niet heeft je bij de ander terecht kunt. Een leverancier/groothandel is net zo verplicht de produkten aan een winkel te leveren zoals ze besteld worden, als een winkel dat aan de consument moet doen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Mja, maar daar heeft de consument geen oog voor; als je als winkel aangeeft een dergelijk probleem te hebben door de leverancier kun je tegenwoordig ook niet meer op begrip rekenen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:27:

Je hoeft toch geen rekening te houden met de winkel ? Als jij een nieuwe schijf koopt mag je verwachten ook een nieuwe te krijgen, geen opgelapte. Daarnaast zal Maxtor echt geen refurbished producten tussen een nieuwe partij schijven stoppen, waarschijnlijk heeft de winkel deze terug gekregen via een rma procedure.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

1) dit heeft werkelijk niets met Overige Hardware te maken - Opslagmedia & I/O Controllers doet harde schijven, maar juridische zaken horen gewoon in Stuffis Generalis
2) ook voor juridische zaken geldt de GoT regel dat je zelf moet zoeken voor je post. Er zijn hier letterlijk tientallen topics over. Zoek ze en lees ze ipv lui nog een topic zonder voorbereiding te openen :Z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.