[XP] Snelkoppeling Monitor Standby

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-03 16:19

Ik wil de graag weten of er ook een snelkoppeling is om (alleen) je monitor in Standby te zetten, zonder aan mijn monitor te komen dus...

*Dus niet de slaapstand: ==> %windir%\system32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState
*Ook niet om te Locken ==> %windir%\System32\rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation
*Ook niet een snelkoppeling van een screensaverbestand op mijn bureaublad, bv: %windir%\system32\scrnsave.scr
*Ook niet door het installeren van een programmatje, b.v. TrayCommander

Op Google en Got krijg ik geen antwoord. Ik neem dan maar aan dat je je monitor niet zonder hulp van een programmatje kan laten uitzetten? Hmzz, Dat is toch raar?!

Nou, graag reageren als je een oplossing of suggestie hebt. Dit onderwerp is namelijk al een paar keer voorbij gekomen, met alleen maar commentaar over het nut ervan. Laten we nu inhoudelijk reageren...

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:14
Ik zou inderdaad ook niet zo snel weten hoe dat zou kunnen, maar waar ik benieuwd naar ben is waarom je dat überhaupt zou willen?

Bij Energiebeheer monitor na een korte tijd op standby laten gaan of gewoon je monitor handmatig uitschakelen is toch makkelijker en/of beter? Want als je je muis beweegt nadat je de monitor-standby-snelkoppeling aan hebt geklikt haal je de monitor alweer uit de standby.

The devil is in the details.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

....dat zou verrekte handig zijn inderdaad!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• praseodymium
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-03 23:12
Alternatief programma is http://users.pandora.be/jbosman/poweroff/poweroff.htm

Heb net even gegoogled, kan niks vinden over hoe het kan zonder hulpprogramma's.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
wizmo; na wat googlewerk.

edit:
overigens leverde dat zelfde zoekwerk als antwoord, dat er geen direct command bestaat om je monitor uit te schakelen. Of dit waar is weet ik niet, maar het is misschien wel een teken dat je het zoeken naar een snelkoppeling beter kan stoppen.

[ Voor 65% gewijzigd door DEVoTi0N op 14-03-2006 18:07 ]

• omitz
DEVoTi0N schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:50:
wizmo; na wat googlewerk.

edit:
overigens leverde dat zelfde zoekwerk als antwoord, dat er geen direct command bestaat om je monitor uit te schakelen. Of dit waar is weet ik niet, maar het is misschien wel een teken dat je het zoeken naar een snelkoppeling beter kan stoppen.
Met het zoeken op internet ben ik inderdaad ook nooit verder gekomen dan dat dit met behulp van een of ander omslachtog programma zou moeten.
Dit programma was ik in mijn speurtocht nog niet tegengekomen. Ik denk dat dit het beste bestandje tot nu toe is!

Na wat prutsen kreeg ik het voor elkaar. OK, het is dan geen commando van windows, maar je hoef nu tenminste niet een programma continu op de achtergrond geladen te hebben om een keertje mijn monitor in standby te krijgen!

Info over Wizmo
Wizmo is een programma wat je eerst moet downloaden. Na het gedownload te hebben moet je het bestand plaatsen in bijvoorbeeld je %windir%.
Door een snelkoppeling aan te maken met van dit bestand met een extra command-optie is het mogelijk om windows dingen te laten uitvoeren.
Bijvoorbeeld opnieuw opstarten, je laten uitloggen maar ook bijvoorbeeld het in standby laten zetten van een monitor

Hoe werkt het?
Maak een snelkoppeling van dit bestand en zet achter het doel de commandfunctie, "monoff"
In je snelkoppelingsdoel moet dan dit staan: %windir%\wizmo.exe monoff
Klik nu next of enter en zoek een mooi pictogrammetje uit en testen maar!
Je zult zien dat het programma wizmo.exe alleen maar geladen wordt als je de monitor uit wilt zetten. (of wat anders wilt doen) Bij terugkeer in windows (b.v. na het bewegen van de muis bij het in standby zetten van je monitor) is het programma weer uit het geheugen verdwenen!

En de andere command-opties?
Zie op hun website:
..Link..

[ Voor 8% gewijzigd door omitz op 14-03-2006 20:57 ]

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
omitz schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 20:54:
[...]

Met het zoeken op internet ben ik inderdaad ook nooit verder gekomen dan dat dit met behulp van een of ander omslachtog programma zou moeten.
Dit programma was ik in mijn speurtocht nog niet tegengekomen. Ik denk dat dit het beste bestandje tot nu toe is!

Na wat prutsen kreeg ik het voor elkaar. OK, het is dan geen commando van windows, maar je hoef nu tenminste niet een programma continu op de achtergrond geladen te hebben om een keertje mijn monitor in standby te krijgen!

Info over Wizmo
Wizmo is een programma wat je eerst moet downloaden. Na het gedownload te hebben moet je het bestand plaatsen in bijvoorbeeld je %windir%.
Door een snelkoppeling aan te maken met van dit bestand met een extra command-optie is het mogelijk om windows dingen te laten uitvoeren.
Bijvoorbeeld opnieuw opstarten, je laten uitloggen maar ook bijvoorbeeld het in standby laten zetten van een monitor

Hoe werkt het?
Maak een snelkoppeling van dit bestand en zet achter het doel de commandfunctie, "monoff"
In je snelkoppelingsdoel moet dan dit staan: %windir%\wizmo.exe monoff
Klik nu next of enter en zoek een mooi pictogrammetje uit en testen maar!
Je zult zien dat het programma wizmo.exe alleen maar geladen wordt als je de monitor uit wilt zetten. (of wat anders wilt doen) Bij terugkeer in windows (b.v. na het bewegen van de muis bij het in standby zetten van je monitor) is het programma weer uit het geheugen verdwenen!

En de andere command-opties?
Zie op hun website:
..Link..
Ik was nog zo lief het programma eerst zelf even te testen. Het is aardig van je dat je al die info post, maar al die zelfde info verschijnt ook als je het programma opstart (welke overigens (zonder enige commands) alleen een lap tekst toont.).

Afbeeldingslocatie: http://www.grc.com/image/wizscreenshot.gif

• omitz
Klopt, maar zoals je ook wel weet zijn er veel luie tweakers onder ons die het liefst willen dat je alles voordoet, ook vertalen enzo...
Vandaar dus...
Maar nogmaals bedankt, DEVoTi0N, dit is werkt wel op de manier zoals ik in gedachten had, ook al is het stiekem toch een programmatje wat achter mijn snelkoppeling zit! hihi
:)

Een EDIT voor de luie tweakers:
Mocht je dat stomme geluidje niet willen horen, dan moet je een extra commando (quiet) geven. De regel van je snelkoppeling ziet er dan als volgt uit: %windir%\wizmo.exe quiet monoff

[ Voor 26% gewijzigd door omitz op 15-03-2006 13:42 ]

Pagina: 1