Anoniem: 164396 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:59:
Ik was ook bang voor problemen maar heb sinds kort een gps met SIRFIII GPS chipset.Ondanks mijn voorruit (renault clio) kan ik mijn gps gewoon in mijn handschoenenkastje leggen (klepje dicht) en is de ontvangst toch nog goed.

Heeft iemand van jullie ervaring met zo'n SIRFIII receiver in een Peugeot 307SW?
Omdat mijn Rikaline 6030 (SIRFII/LP) het niet goed doet in de auto van mijn vader, wilde ik voor hem een SIRFIII Bluetooth receiver bestellen, maar nu krijg ik toch van iedereen tegenstrijdige antwoorden!?
Bij de ene webshop zeggen ze dat elke receiver met SIRFIII gewoon goed werkt in een 307SW met warmtewerende ruit (geen idee of alleen de voorruit warmtewerend is trouwens) en bij de andere webshop (bijv. gpsshop.nl) zeggen ze dat ik persé een externe antenne nodig heb.
Ik heb via Google nogal wat gezocht maar ook hier heel tegenstrijdige berichten.
Wie kan me uitsluitsel geven?
Het lijkt me niet handig om de receiver achter de binnenspiegel te moeten bevestigen want hij moet ook buiten de auto gebruikt kunnen worden. Bovendien bungelt de lader dan door de auto als hij aan de 12v moet hangen.