Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sindskort bezit ik een Peugot 206SW met airco en dus warmtewerende voorruit.

Ik vroeg me af geeft dit problemen met de volgende GPS muis: Adaptad-300 BT Gps

Ik weet dat er een stukje is dat niet warmte werend is maar dat is erg onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gps werkt toch met electromagnetisme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

mijn pa heeft daar in een opel vivaro ook last van gehad. werkte alleen als hij de ontvanger langs een zijraam monteerde. die voorraam was dusdanig "behandeld" dat het, onder die raam, met geen mogelijkheid werken wil.

[ Voor 5% gewijzigd door iH8 op 14-03-2006 17:22 ]

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 10:37
Dan leg je die GPS muis toch op je hoedenplank?

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

ja warmtewerend glas geeft problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik kan dit uit ervaring bevestigen, in mijn Clio moet ik mijn TomTom GPS-muis netjes onder het stukje raam leggen dat niet warmtewerend is, daarvoor is dat stukje ook voorzien. Nu is die TomTom-muis wel niet de beste ontvanger op de markt, maar de ontvangst op andere plaatsen achter de voorruit is wel héél belabberd tot onbestaande

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Bij mijn Peugeot 307 zit ook zo'n warmtewerende voorruit. Achter de binnenspiegel zit het zgn. tolgat. Hier heb je wel ontvangst met je GPS muis.

Oveirgens lees ik wel overal dat de nieuwe SIRFIII GPS chipset (o.a. in TomTom ONE en 510/710/910) gewoon 7 a 8 sattelieten kan ontvangen door warmtewerende voorruiten heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164396

Ik was ook bang voor problemen maar heb sinds kort een gps met SIRFIII GPS chipset.Ondanks mijn voorruit (renault clio) kan ik mijn gps gewoon in mijn handschoenenkastje leggen (klepje dicht) en is de ontvangst toch nog goed. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:22

Hu9o

Schokkend

Staat ook in het boekje van de tomtom bijvoorbeeld.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Me pa heeft een Renault Scenic inclusief zo'n warmtewerende voorruit en onze GPS-ontvanger met Sirf II chipset was niet vooruit te branden. Hij zit nu tussen de voorruit en de motorkap onder een plastic deksel en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174162

Anoniem: 164396 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:59:
Ik was ook bang voor problemen maar heb sinds kort een gps met SIRFIII GPS chipset.Ondanks mijn voorruit (renault clio) kan ik mijn gps gewoon in mijn handschoenenkastje leggen (klepje dicht) en is de ontvangst toch nog goed. 8)7
Heeft iemand van jullie ervaring met zo'n SIRFIII receiver in een Peugeot 307SW?

Omdat mijn Rikaline 6030 (SIRFII/LP) het niet goed doet in de auto van mijn vader, wilde ik voor hem een SIRFIII Bluetooth receiver bestellen, maar nu krijg ik toch van iedereen tegenstrijdige antwoorden!?
Bij de ene webshop zeggen ze dat elke receiver met SIRFIII gewoon goed werkt in een 307SW met warmtewerende ruit (geen idee of alleen de voorruit warmtewerend is trouwens) en bij de andere webshop (bijv. gpsshop.nl) zeggen ze dat ik persé een externe antenne nodig heb.
Ik heb via Google nogal wat gezocht maar ook hier heel tegenstrijdige berichten.

Wie kan me uitsluitsel geven?
Het lijkt me niet handig om de receiver achter de binnenspiegel te moeten bevestigen want hij moet ook buiten de auto gebruikt kunnen worden. Bovendien bungelt de lader dan door de auto als hij aan de 12v moet hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Anoniem: 174162 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 17:07:
[...]

Het lijkt me niet handig om de receiver achter de binnenspiegel te moeten bevestigen want hij moet ook buiten de auto gebruikt kunnen worden. Bovendien bungelt de lader dan door de auto als hij aan de 12v moet hangen.
Gebruik anders een externe antenne, die je achter de binnenspiegel plakt. Het draadje van de antenna kun je dan vast wel mooi wegwerken, en je ontvangst zal er -denk ik- ook een beter door worden.

[ Voor 3% gewijzigd door j-w op 22-04-2006 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

j-w schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:02:
[...]

Gebruik anders een externe antenne, die je achter de binnenspiegel plakt. Het draadje van de antenna kun je dan vast wel mooi wegwerken, en je ontvangst zal er wsl. een stuk beter door worden.
Ik begrijp dat het het beste werkt met een externe antenne, maar die wil ik nu juist niet aanschaffen. Zo'n ding kost ook weer 29 euro en die hou ik liever in mijn beurs als het niet persé nodig is :)
Maar ik zal eens met mijn vader overleggen of hij bezwaar heeft tegen inbouwen van een externe antenne. Als hij dat toch geen bezwaar vindt, kan ik waarschijnlijk ook nog het beste opteren voor een goedkopere SiRF II/LP receiver zoals ik zelf heb. Dat zo'n ding standaard weinig doet achter de warmtewerende voorruit maakt dan niet meer veel uit omdat hij in de auto dan toch wordt aangesloten op een externe antenne :)

Ik heb Peugeot een mailtje gestuurd met de vraag of alle ruiten warmtewerend zijn of enkel de voorruit. Als alleen de voorruit gecoat is, dan kan hij de receiver ook ergens achterin leggen.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 174162 op 22-04-2006 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-07 15:17
[...]

Heeft iemand van jullie ervaring met zo'n SIRFIII receiver in een Peugeot 307SW?

Omdat mijn Rikaline 6030 (SIRFII/LP) het niet goed doet in de auto van mijn vader, wilde ik voor hem een SIRFIII Bluetooth receiver bestellen, maar nu krijg ik toch van iedereen tegenstrijdige antwoorden!?
Bij de ene webshop zeggen ze dat elke receiver met SIRFIII gewoon goed werkt in een 307SW met warmtewerende ruit (geen idee of alleen de voorruit warmtewerend is trouwens) en bij de andere webshop (bijv. gpsshop.nl) zeggen ze dat ik persé een externe antenne nodig heb.
Ik heb via Google nogal wat gezocht maar ook hier heel tegenstrijdige berichten.

Ik heb de orginele SIRFIII tomtom MKII gps ontvanger en deze heb ik gebruikt in een 206 met warmtewerende ruiten en werkte prima. Ik legde hem eerder altijd op de hoedenplank, maar ik ben het een keer vergeten en het werkte gewoon perfect. Ik kwam er pas bij thuiskomst achter dat m'n ontvanger bij de voorruit lag. Ik neem aan dat het dan ook in een 307 goed zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SietzeJBL schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 19:21:
[...]

Ik heb de orginele SIRFIII tomtom MKII gps ontvanger en deze heb ik gebruikt in een 206 met warmtewerende ruiten en werkte prima. Ik legde hem eerder altijd op de hoedenplank, maar ik ben het een keer vergeten en het werkte gewoon perfect. Ik kwam er pas bij thuiskomst achter dat m'n ontvanger bij de voorruit lag. Ik neem aan dat het dan ook in een 307 goed zal werken.
Dat is goed nieuws. Ik ben op e-bay een aanbieding van een originele TomTom MKII receiver aan het volgen. Als die aantrekkelijk geprijsd blijft, denk ik dat ik daarvoor ga. Ik zat anders ook nog te denken aan de Haicom HI-406BT, die schijnt ook te werken achter een warmtewerende ruit.
Valt me alleen op dat veel nieuwe receivers, in tegenstelling tot mijn eigen Rikaline 6030, niet meer met normale netstroom adapter geleverd worden. Dat vind ik nogal onpraktisch.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 174162 op 22-04-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05 17:11

Mar

TCF

[...]
Ik heb eergisteren een Asus 636 (met Sirf III ingebouwde GPS) getest in een peugeot 307. Zowel met ingeklapt als uitgeklapte GPS antenne was er in Tomtom steeds 4 van de 5 streepjes ontvangst.
De PDA was gewoon bij het dashbord aan de ruit geplakt en dus niet bij de achteruitkijkspiegel (waar een stukje niet-warmtewerend glas zit).

Dus als je iets koopt met een Sirf III GPS zou je geen probelemen mogen hebben!

DPC Team ColdFusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mar schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 20:20:
[...]

Dus als je iets koopt met een Sirf III GPS zou je geen probelemen mogen hebben!
Die conclusie lijkt inderdaad correct...ik lees/hoor nu van steeds meer mensen dat het gewoon goed werkt met een SIRF III receiver. Toch vreemd dat men bij gpsshop.nl blijft volhouden dat je persé een externe antenne nodig hebt (en dat TomTom Mobile alleen zou werken met de originele TomTom receiver of eentje van Rikaline wat natuurlijk al helemaal onzin is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 09:59
Ik heb een x een TomTom go getest in mijn auto (307) maar dat werkte dus niet zag maar 1 of 2 sats.
Gelukkig geen probleem in mijn geval aangezien ik een RT3 heb (ingebouwde navigatie).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 15:15

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb de muis gewoon bij de achteruitkijk spiegel hangen, daar zit ook een stukje niet-warmtewerend glas is mijn ervaring (alleen wel in Renault Megane Sport). Misschien dat dat wil? Moet je gewoon even de kabel van de muis zien te verlengen zodat je em om je vooruit heen kan trekken :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morangie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-06 12:07
[...]

Yep, hier een adapt AD-700 in een Peugeot 307. Werkt prima. Zelfs in het handschoenenvak.
Pagina: 1