Toon posts:

Problemen met ssh en BIND?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
als ik op m'n server (FreeBSD 4.2-release) een goed geconfigde BIND start, kan ik op geen enkele machine in mijn netwerk ssh'en naar short hostnames: een "ssh user@hostname" werkt niet terwijl een "ssh user@hostname.domain.name" wel werkt. ssh'en naar ip adressen werkt normaal. Stop de BIND, en het werkt weer. Een reload van het sshd proces op de server bied ook geen soelaas...

Iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
nobody?

Verwijderd

Als je nu een punt achter je hostname zet dan?, bv.

PC1 A 192.168.100.1

maar

PC1. A 192.168.100.1

als het werkt laat het ff horen...al hoewel ik het somber in zie:?

of je van natuurlijk dat pc1 zonder punt laat staat en dan ook nog eens een CNAME neer zetten. en dan de CNAME _WEL_ met een punt SUC6!!

Verwijderd

Topicstarter
thx, die punten staan er. ik kan ook gewoon ftp'en naar een hostname. Mischien een optie in ssh[d]_config?

Verwijderd

je bedoelt met gewoon ftp-en naar een host name dat je gewoon alleen de pc naam invoert dus zonder domein ?

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende werkt:
ftp servername
ftp servername.domain.name
ssh servername.domain.name

dit niet (het enige...)
ssh servername

• unixguru
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 09:28
Het lijkt er op of de reverse lookup niet helemaal goed gaat. Geef de optie -v eens aan ssh mee, hopelijk zie je dan wat meer.

Verwijderd

Topicstarter
hhmm, thx unixguru.... Dat ik daar zelf niet ben opgekomen..... |:(

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 17:53
welicht moet in je /etc/resolv.conf staan een regel welk domain hij eerst moet zoeken zoals

search mydomain.nl

• unixguru
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 09:28
Op dinsdag 23 januari 2001 16:00 schreef Jochem het volgende:
welicht moet in je /etc/resolv.conf staan een regel welk domain hij eerst moet zoeken zoals

search mydomain.nl
Dat gaat al goed, aangezien hij wel andere services kan gebruiken icm de verkorte hostnaam.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals altijd was de oplossing totaal iets anders: Na de hercompilatie van openssh-2.3.0 met de optie --ipv4-default was het probleem opgelost... mijn oude ssh bleef hangen op ipv6 resolving...
Pagina: 1