Toon posts:

rdp via speedtouch 510 en netgear 624

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb GoT al afgestruind en ben een eind wijzer, maar ik zit met het volgende:
Ik probeer vanaf m'n werk verbinding te maken met PC thuis.

Thuis ziet er als volgt uit.

Speedtouch 510 adsl (wanadoo) met daaraan een Netgear 624 wireless en daarachter mijn PC'tjes.

Op de speedtouch via napt port 3389 geforward naar IP van de Netgear en op de Netgear ook port 3389 geforward naar ip adres van de PC (WinXPPro sp2)
Op de PC extern Bureaublad aangevinkt. Firewall uit/aan
Maar mooi geen verbinding.

Collega's van mij krijgen het hiervandaan wel voor elkaar, dus aan het NW hier kan het niet liggen.

Iemand tips?

gr.
Michiel :?

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Geef wat meer info over je netwerk. Het is nu een beetje gissen.
Uit jouw verhaal gok ik dat je met dubbel nat werkt, dat kan soms problemen geven.
Verder om rdp te kunnen gebruiken moet je een user toevoegen (externe gebruikers selecteren) en deze moet met een Wachtwoord beveiligd zijn, anders werkt het niet.

=/\= System Status =/\=

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:37
Ja, zet die Speedtouch eens in DHCP Spoofing mode.

http://www.speedtouch.nl/downloads/510R4x_config_nl_v1.exe

• Anubis801
Spoofing mode? :?
Bridge modus zou je bedoelen!
Ik weet niet wat de topic starter voor internet verbing heeft (ja wanadoo, maar welke?) maar spoofing is enkel nuttig indien je de modem een inbelverbinding wil laten maken en het publieke ip aan de PC automatisch laten geven.
Dat inbelverbinding kan je het beste aan de netgear router zelf overlaten als dit het geval is. Maar zoals ik al eerder schreef, het blijft gissen zonder aanvullende gegevens.
:X

=/\= System Status =/\=

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:30

ralpje

Deugpopje

Anubis801 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:55:
[...]

Ik weet niet wat de topic starter voor internet verbing heeft (ja wanadoo, maar welke?) maar spoofing is enkel nuttig indien je de modem een inbelverbinding wil laten maken en het publieke ip aan de PC automatisch laten geven.
Dat inbelverbinding kan je het beste aan de netgear router zelf overlaten als dit het geval is. Maar zoals ik al eerder schreef, het blijft gissen zonder aanvullende gegevens.
Met spoofing blijft je modem je verbinding altijd gewoon netjes open houden, krijgt je Netgear de externe IP en kan die dus de NAT gaan regelen. Prima optie dus. Of je dan Brdige gebruikt, ach, het komt op hetzelfde neer alleen zorgt de Netgear nu ook voor het inbellen. Ik persoonlijk zou kiezen voor de spoof, eerlijk gezegd, maar dat is puur een gevoel.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• chim0
Anubis801 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:55:
[...]

Exact, de router krijgt het IP adres en je doet 1 keer NAT, hij heeft 2 routers achter elkaar.

• Anubis801
ralpje schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 20:03:
[...]

Met spoofing blijft je modem je verbinding altijd gewoon netjes open houden, krijgt je Netgear de externe IP en kan die dus de NAT gaan regelen. Prima optie dus. Of je dan Brdige gebruikt, ach, het komt op hetzelfde neer alleen zorgt de Netgear nu ook voor het inbellen. Ik persoonlijk zou kiezen voor de spoof, eerlijk gezegd, maar dat is puur een gevoel.
Mijn ervaringen met spoofing zijn niet al te best, (sommige sites worden onbereikbare en wegvallende verbindingen) vandaar toch mijn voorkeur om alles via de router regelen.
Een ander voordeel is dat je alles via de router kan beheren en je niet in de modem meer hoeft te komen.
Maar zoals je zegt dat is meer een kwestie van smaak en/of gevoel.

=/\= System Status =/\=

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Toevallig ben ik vandaag met hetzelfde aan het stoeien geweest. Ik ga er even vanuit dat je op je adsl router versie 4.2.x hebt staan. Bij deze adsl modems kun je napt beter niet vanaf de webinterface configureren. Je kunt van de KPN site de nat manager downloaden. Zorg dat, wanneer je dit programmaatje gebruikt, je ook bij het 3e tabblad het ip-adres correct invult. standaard staat die nl. op het ip-adres waarvandaan je configureert. ([De originele versie op speedtouch.nl doet dit ook, maar daar heb je dit 3e tabblad niet, en pakt ie dus ergens het verkeerde ip-adres).

[ Voor 1% gewijzigd door tommie-boy op 14-03-2006 20:30 . Reden: Typo's ]

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Topicstarter
Hi all, :)

Mijn internet verbinding is wanadoo adsl-family.
Mijn netwerk is gewoon peer to peer.

Is mijn situatie zo ongewoon? www<-->Speedtouch<-->Netgear<-->PC<-->Ikke

bedankt voor de reacties zover. Ik heb het zojuist weer geprobeerd met eeen ander systeem in mijn "netwerk" en ook daar, NO GO.

Gr.
Michiel

Verwijderd

Topicstarter
Hoi weer,

Ik denk dat ik eruit ben. Ik heb op de speedtouch port 3389 geforward naar het interne adres van de netgear. Dat moet natuurlijk het adres zijn wat ie van de speedtouch krijgt.

Overheen gekeken 8)7

Ik kan het echter vanavond pas testen.

Ik hou jullie op de hoogte

Gr.
Michiel

• chim0
Wat doen jullie toch moeilijk, sorry hoor.

Gewoon die Speedtouch in bridged/spoofing mode zetten. Deze situatie heb ik al honderden malen toegepast, voor een Draytek router bijv. en werkt uitstekend!

Maar als je 2 routers in je netwerk fijner vindt, be my guest.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu ook het ipadres van de netgear goedstaan, maar no go.

ehh... bridging/spoofing? Ik dacht dat ik inmiddels de hele webinterface van de speedtouch wel uit m'n hoofd kende, maarre waar stel ik dat in?

greutels,

Michiel.

On a mission. :X

• chim0
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 12:20:
Heb nu ook het ipadres van de netgear goedstaan, maar no go.

ehh... bridging/spoofing? Ik dacht dat ik inmiddels de hele webinterface van de speedtouch wel uit m'n hoofd kende, maarre waar stel ik dat in?

greutels,

Michiel.

On a mission. :X
En nog een keer! ;) :P
Hier wat cumshots ter verduidelijking:

DHCP Spoofing (als je via KPN verbonden bent)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~chimo/speedtouch/510_spoofing.JPG

RFC1483 Bridged (als je via Wanadoo verbonden bent)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~chimo/speedtouch/510_bridged.JPG

Voor meer info zie: http://www.yabu.nl/default.asp?mode=provider&item=32

Verwijderd

Topicstarter
He mannen,

Even voor ik ga bridgen danwel spoofen.

Kan een tijdsverschil tussen de appraten van invloed zijn?
Ik zag nl bij het doorlopen van de menu's dat de speedtouch op GMT+6 stond
Maar weer even op GMT+1 gezet. (gelijk met de pc's)

Ik heb het nog niet uit kunnen proberen, dat probeer ik vanavond weer.

Toedeloe }:O

Verwijderd

Topicstarter
:) HET WERKT !! :)

Blijkt dus aan de tijd op de modem te hebben gelegen.
Ik begon al ernstig aan mezelf te twijfelen, ik bedoel hoevel kun je eigenlijk fout doen bij forwarden van een enkele poort.

Iedereen bedankt voor het meedenken! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Greutels,

Michiel
Pagina: 1