Google indexeert niet

Pagina: 1
Acties:

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-02 22:24

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
Hi,

Afgelopen augustus ben ik op mijn fiets gestapt om de wereld eens te verkennen. Wilde natuurlijk iedereen op de hoogte houden van mijn vorderingen, maar door vele choas om vertrek niet in geslaagd vooraf een en ander af te maken. Dus, af en toe een speed-programming sessie in een internet cafe met toch wel een behoorlijke pogingen om een en ander netjes te houden, en een aantal weken later onderweg stond er wat redelijks op het web.

Iets wat me vanaf het begin al bezig houdt (zeg nu een maand of zes) is waarom Google mijn website niet leuk vind. Hoewel het me enigszins irriteert, aangezien ik in mijn ogen alles gedaan heb zoals het hoort, heb ik me er nooit al te druk over gemaakt, immers vrij triviaal zolang ik mijn content maar kon publiseren dacht ik, en internet cafes zijn ook niet de meest geslaagde plaatsen om een dergelijk probleem eens goed uit te zoeken.

Nu weer eens wat meer tijd beschikbaar en besloten er in te graven. Zoals ik zei, volgens mij heb ik alles braaf gedaan zoals het hoort, duidelijk content op de site, nette urls, semantisch verantwoorde html, etc, etc, maar toch wil het maar niet.

Vandaag hele dag lopen bladeren door oude GoT postings, bij Google in de documenten en over het web, maar kan maar niet uitvinden wat ik precies verkeerd doe.

Site draait nu op http://backtobali.net/ wat een alias is van mijn oudere site http://weijmans.net/ Die oude site heeft een tijdlang een soort van homepage bevat, maar slecht bijgehouden en eigenlijk al jaren zo goed als dood, totdat ik deze site er op zette. Gekke is echter dat Google de index pagina van weijmans.net netjes indexeert, maar de rest van de site dus niet.

Backtobali.net komt in de Google index voor, maar daar houdt het dan ook bij op; geen titel, geen description, geen wat dan ook, helemaal niks.

Google Sitemap eens doorgelezen, lijkt me interessant om die tool eens te proberen, maar daar ga ik dus niet bijkunnen aangezien mijn ISP zijn SSH enkel in combinatie met een ip adres open stelt, en dat zie ik met een willekeurige shared-computer in een land ver weg dus niet zo zitten..

Iemand tips, trucks of ideeen wat hier aan de hand is, waarom Google niet indexeren wil, en hoe ik dat kan veranderen??

Shukran Kedir! (of Hartelijk Dank, zoals ze dat hier in Arabistan zeggen)

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-02 21:08

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

De grote google search-engine update (genaamd "big daddy" als ik me niet vergis) is nog in volle gang denk ik; ik heb hetzelfde vervelende probleem met een aantal van de door mij gemaakt websites.

Er zijn een aantal url's waar je de nieuwe google search resultaten alvast kunt bekijken, waaronder de volgende als ik me niet vergis: http://66.249.93.104

Toch zijn de resultaten ook op deze url's zo af en toe gelijk aan de resultaten die je krijgt bij het gebruik van gewoon www.google.nl; zal vast met loadbalancing ofzo te maken hebben, maar echt begrijpen doe ik het ook niet :)

kijk verder hier voor meer info: [rml][ SEO] Tips & Trucs[/rml]

Specs | Audioscrobbler

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
BetuweKees schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:41:
Nu weer eens wat meer tijd beschikbaar en besloten er in te graven. Zoals ik zei, volgens mij heb ik alles braaf gedaan zoals het hoort, duidelijk content op de site, nette urls, semantisch verantwoorde html, etc, etc, maar toch wil het maar niet.
Mijn persoonlijke uitgangspunt is dat google in iedergeval poogt de site te beoordelen zoals een bezoeker zou doen. En als ik dan gewoon als bezoeker kijk zie ik 'Weblog'. Zonder de introductietekst die jij hier in het topic geeft, zou het mij niet echt duidelijk zijn waar de site nou over gaat. (zonder alle entries te lezen dan) misschien heeft google daar ook last van :)

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
offtopic:
Wat vet wat jij aan het doen bent zeg! RESPECT voor je lef en dat je echt gewoon je droom naleeft! _/-\o_

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Erg veel respect voor wat je doet inderdaad!

Ik zie 240 resultaten in Google: site:http://weijmans.net/
Probleem van je website is dat je weinig tot geen links naar je website hebt.
Daar heb ik alvast wat aan gedaan. Ik gebruik voor mijn eigen websites een nieuwswebsite waarop ik links zet naar de website. Deze website wordt 3-4 keer per dag bezocht door Google en meestal heb ik binnen enkele dagen een website in de index van Google staan.

Ik heb een link toegevoegd aan de main template van de website, waardoor als het goed is zo'n 20000 keer een linkje naar je website staat. http://www.alhetnieuws.nl onderaan.

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 14:35

Murphy

(2B||!2B)?

Predje schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 00:16:
offtopic:
Wat vet wat jij aan het doen bent zeg! RESPECT voor je lef en dat je echt gewoon je droom naleeft! _/-\o_
offtopic:
Inderdaad!! _/-\o_
Misschien een idee om een ander topic te starten over je reis zelf? Ik denk dat er heel wat tweakerts aan je lippen hangen...

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 10:04
Wilde net zeggen: mooie website. Ik heb je een linkje gegeven.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• orf
  • Nu online

orf

En een dagje later al 250 geïndexeerde pagina's! :)
http://www.google.nl/sear....net%2F&btnG=Zoeken&meta=

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Ik begrijp niet helemaal het probleem van de TS. Is nu het probleem dat je alias domein 'backtobali.net' niet geindexeerd wordt? Dat zou weleens kunnen komen omdat precies dezelfde content al gepubliceerd is onder weijmans.net. Waarschijnlijk helpt het als je al je URLs op weijmans via een htaccess permanent redirect naar de bijhorende URLs op het backtobali domein doorstuurt. Houd er wel rekening mee dat dan alle weijmans URLs uit de index verdwijnen en dat het even kan duren voordat de backtobali URLs in de index zijn opgenomen. Bovendien is het doorgeven van de Google pagerank aan de nieuwe pagina niet helemaal netjes, waardoor je pagina's op het nieuwe domein waarschijnlijk minder goed zullen ranken. Overigens doet weijmans.net het best aardig in Google als je op de juiste termen zoekt. Ik wie wel dat je in al je titels de zin "op de fiets van amsterdam naar china" hebt. De titel is héééél belangijk bij Google, dus als je je pagina's specifieker wil richten op bepaalde keywords kun je beter alleen die keywords in de paginatitel hebben.

Hulde trouwens. Wat een gaaf project. Ben jaloers op je.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 11:16 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Waarom maak je van je oude domein niet gewoon een 301 (moved permanent) http header pagina van? Dan indexeert Google veel beter je nieuwe domein en wordt je niet afgerekend op duplicate content. Lees anders ook eens wat over zoekmachine optimalisering e.d!

• orf
  • Nu online

orf

Ik zou juist met het het domein www.weijmans.net doorgaan en de andere redirecten naar de oude. Deze heeft al een pagerank 2 en is al goed geïndexeerd. In Yahoo zie ik ongeveer 50 backlinks naar dit domein. (dat is ook waar ik naar gelinkt heb)

Verwijderd

Eens met orf. Dat domein is al aardig geindexeerd. Het is zonde om te veranderen. Ik heb dat ook gedaan en ik ben pas nu na 8 maanden over de terugval in bezoekers heen.

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-02 22:24

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
dank voor alle respect betuigingen ed. wel leuk natuurlijk, maar lost probleem in topic natuurlijk niet op. een los topic elders over de reis zou kunnen, maar denk dat ik waarschijlijk te lui zal zijn om het bij te houden, dus dat heeft geen zin. maar goed, respect is leuk, dank daarvoor.

wat ik dus begrijp is dat google backtobali.net als een alias ziet van weijmans.net en het daarom niet wil indexeren. echte grote toestroom van google bezoekers heb ik toch niet, dus een 301 naar backtobali.net zou een optie zijn. dat moet ik wsch met een mod_rewrite oid wel kunnen regelen (beide domeinen gehost onder zelfde account, etc)

de grote lijst links die iemand voor weijmans.net opmerkte is trouwens verwarrend (niet het goed woord); alle links die daar staan zijn deadlinks naar pagina's van oude site (die google weer niet verwijderd; daar heb ik dus een paar dagen terug ook maar even een request voor ingedient)

het is trouwens wel interessant om te zien dat op die nieuwe google server die aangegeven wordt, de site wel netjes opgenomen is, evenals in Yahoo. wil dat zeggen dat ik zometeen als die nieuwe google in actie komt ineens spontaan zal gaan verschijnen in de rankings?

vraagje trouwens nog: hoe kom je achter die pagerankings die een aantal keer voorbij kwamen?

in ieder geval, ga eens knutselen met die 301 en lees nog wat over SEO, maar nu eerst slapen, ik ben kapot.. :O

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Pagina: 1