[XP] IE homepage blijft hp.com

Pagina: 1
Acties:
  • 998 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
Onze firma heeft een aantal pc’s van HP aangekocht. Mooie machines en tegen een voordelige prijs.
De home page wordt echter steeds geredirect naar hp.com. Als ik de home page van internet explorer vervolgens probeer te veranderen (naar bijvoorbeeld www.google.be) dan wordt bij het herstarten van internet explorer de home page weer naar hp.com verandert.
Wat heb ik zelf al geprobeerd:
- Heel de registry doorgespit naar alle dingen met hp.com in. Hier en daar heb ik iets gewijzigd en aangepast maar zonder succes.
- Het proces hwschupd (één of andere hp software update prog) gekilled (ook geprobeerd met te verwijderen uit de startup) en de home page opnieuw ingesteld. Werkt allemaal niet.

Ik kan een GPO doorvoeren om van alle pc de internet explorer startpagina naar google te veranderen maar dat zou niet erg ethisch zijn :p

SvennieG

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Powertoys al geprobeerd?
http://www.microsoft.com/...=powertoys&DisplayLang=en

of bijv tweakui voor XP

[ Voor 14% gewijzigd door keur0000 op 14-03-2006 16:40 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan die homepage ook per user of voor die pc's only een gpo toepassen natuurlijk. Kan je ze niet gewoon installeren zonder al die HP-software? Wij formatteren er altijd overheen, en zetten er via RIS een schone installatie op :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

sanfranjake schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:05:
Wij formatteren er altijd overheen, en zetten er via RIS een schone installatie op :)
Maar daar heb je dan ook vast een mooie VL voor, of niet? :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

via ad-aware scannen naar "browser Hijack attempts"

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

BackSlash32 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:24:
Dat kan qua prijs / aantal erg goed mee vallen he :)

• Tybo

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
Powertoys al geprobeerd?
http://www.microsoft.com/...=powertoys&DisplayLang=en of bijv tweakui voor XP
Tweakui geprobeerd, werkt niet wat er draait waarschijnlijk het één of andere proces die de boel in de registry weer wijzigd.
Je kan die homepage ook per user of voor die pc's only een gpo toepassen natuurlijk. Kan je ze niet gewoon installeren zonder al die HP-software? Wij formatteren er altijd overheen, en zetten er via RIS een schone installatie op :)
Ja, dat kan ik, maar momenteel is de situatie nu zo dat ik met 20 pc's zit waarvan de homepage hp.com is. Het zijn gewoon out-of-the-box xp installaties. Als we nog eens aparte xp versies moeten installeren dan moeten we nog licenties aankopen zeker?
Yep :p

SvennieG

• Tybo

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
Heeft er nu echt niemand hetzelfde probleem? Dat zou me verwonderen....

SvennieG

Verwijderd

Wat zegt HP zelf hierover?

• Tybo

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
Wat zegt HP zelf hierover?
Ik vind niks op de website, maar ik zal hen een mail sturen. Bedankt voor de tip.

SvennieG

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:35

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Zoals hierboven al gezegt; check ff met adaware.

Loop anders je hosts file even na, of gebruik hijack this! om de betreffende sleutel eruit te gooien.

En als t een proces is, even alle processen langslopen (kan niet veel werk zijn, aangezien t nieuwe pc's zijn en je alle microsoft processen al wel kent lijkt me ;) )

• Tybo

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
Zoals hierboven al gezegt; check ff met adaware.
Al geprobeerd, niks gevonden. Leek me ook sterk dat er al adaware op zou staan terwijl de pc nog maar net uit de doos kwam.
Loop anders je hosts file even na, of gebruik hijack this! om de betreffende sleutel eruit te gooien.
Niks te vinden.
En als t een proces is, even alle processen langslopen (kan niet veel werk zijn, aangezien t nieuwe pc's zijn en je alle microsoft processen al wel kent lijkt me ;) )
Ik zie een hpschwupd.exe draaien, maar die zorgt voor updates van de hp software.

*Ondertussen ben ik bezig met online chat support van HP en het is overduidelijk dat ik met een Indiër zit te klappen

"quote" Have you tried setting the default page as per your requirement in the Internet option menu in the Internet explorer? "quote" 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Tybo op 16-03-2006 15:43 ]

SvennieG

• Tybo

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
OMG, na 3 uren aan de support te hangen met mijn Indiër krijg ik dit:

[donderdag 16 maart 2006 16:10] -- Preeti N says:
I suggest you to once uninstall Internet Explorer and then check if the issue persists.

:) :) :)

Lol, waar is de uninstall knop? Hebben die Indiërs iets wat wij niet hebben? :*)

[ Voor 16% gewijzigd door Tybo op 16-03-2006 16:17 ]

SvennieG

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
lol dat is wel heel byzonder ja :D Wat zeggen ze als je de Nederlandse MS/HP belt? Word je dan doorgeschakeld?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Het is in ieder geval niet normaal. Heb regelmatig HP's in mijn handen, maar ben tot nu toe altijd in staat geweest de startpagina te wijzigen, zonder dat deze terug gezet werd naar HP.com.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• elevator
  • Niet online

elevator

Kijk eens in je C:\Windows\ of er een iereset.inf staat - staat daar toevallig de verwijzing nog in? Verder kan je eens kijken of die IE misschien gebrand is met de IEAK - dat wissen uit je registry zou ook al kunnen helpen..

Verder kan je IE geloof ik modifyen met .INS files oid - dus ook die zou je eens kunnen proberen op te zoeken :P

• Tybo

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
lol dat is wel heel byzonder ja :D Wat zeggen ze als je de Nederlandse MS/HP belt? Word je dan doorgeschakeld?
Ik woon in België maar ik zal es telefonisch contact opnemen.
Het is in ieder geval niet normaal. Heb regelmatig HP's in mijn handen, maar ben tot nu toe altijd in staat geweest de startpagina te wijzigen, zonder dat deze terug gezet werd naar HP.com.
Bijna al onze hp's, zowel laptops als desktops hebben hetzelfde probleem.
Kijk eens in je C:\Windows\ of er een iereset.inf staat - staat daar toevallig de verwijzing nog in? Verder kan je eens kijken of die IE misschien gebrand is met de IEAK - dat wissen uit je registry zou ook al kunnen helpen..
C:\Windows\iereset.inf bestaat niet.
Verder kan je IE geloof ik modifyen met .INS files oid - dus ook die zou je eens kunnen proberen op te zoeken :P
Wil ik proberen maar lijkt me moeilijk :/

Momenteel ben ik de volledig andere toer op. Ik heb rootkitrevealer geinstalleerd. En er is een bestandje \windows\HPMonZ.exe dat ik eens even ga manipuleren. Als dit de oplossing mocht zijn is dit wel heel erg stout van HP. Klantengegevens verzamelen is één ding, gedwongen marketing is iets anders.

Nope, that didn't work :|

Bedankt jongens ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tybo op 17-03-2006 08:32 ]

SvennieG

• Tybo

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
Bij een msconfig zie ik onder het tabblad startup het verdachte proces c:\program files\Compaq\setrefresh\setrefresh.exe staan

Ik disable het item en herstart. Als ik na de herstart terug msconfig->startup opendoe zie ik een nieuw item staan met dezelfde kenmerken en hetzelfde pad. Concreet, ik zit met twee dezelfde processen, één enabled en één disabled.

Vervolgens probeer doe ik regedit en ga ik naar de lokal machine key bij run. Daar ziet ik die setrefresh.exe staan. Ik verwijder hem en herstart. Als ik na het herstarten kijk met regedit staat die setrefresh.exe weer in die run directory.

Ik zit nog steeds met een www.hp.com homepage en ze valt niet weg te krijgen. Dit stinkt naar verdachte dingen.

*edit

Ik gooide zonet het bestand setrefresh op vernoemde lokatie weg. Maar het maakt niks uit

[ Voor 7% gewijzigd door Tybo op 17-03-2006 10:30 ]

SvennieG

• elevator
  • Niet online

elevator

Zet eens een "Deny" acl op die directory als test? :)

• Tybo

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
Ik heb een ACL op de compaq map geplaatst. Vervolgens een nieuwe everyone ACL entry gemaakt, expliciet deny aangevinkt voor alles en gereplaced naar child objecten. Dus, niemand kan er meer in, en ik heb het getest.
Setrefresh is het enige verdachte proces in mijn startup, de rest ken ik allemaal.

Mijn homepage wordt nog steeds automatisch verandert naar http://www.hp.com . Ik heb al programma’s gebruikt om de home page instellingen te beveiligen. Deze pogingen waren tevergeefs. Ze geven meldingen dat de homepage probeert te veranderen, en ze blijven die meldingen geven. Waarschijnlijk is dit omdat het proces of programma die de startpagina aanpast, dat die die bepaalde reg key, constant in het oog houd.

Ik heb het programma setrefresh daarvoor ook nooit zien draaien bij de processen-tab in het taakbeheer. Ligt het aan mij of ruikt dit naar rootkit?

SvennieG

Verwijderd

Het is mischien maar een idee. Maar kan je niet gewoon één pc-tje opnieuw installeren helemaal configureren zoals jij het wil.(Niet activeren nog) Vervolgens maak je image en plop je die overal op en dan Activeeer je hem. Nu ben je al 2 dagen bezig om HP stuff er aftehalen die je eigenlijk niet wil.

• Tybo

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
Het is mischien maar een idee. Maar kan je niet gewoon één pc-tje opnieuw installeren helemaal configureren zoals jij het wil.(Niet activeren nog) Vervolgens maak je image en plop je die overal op en dan Activeeer je hem. Nu ben je al 2 dagen bezig om HP stuff er aftehalen die je eigenlijk niet wil.
Dit vind ik persoonlijk geen oplossing. Zo ontloop je het probleem. Want als de volgende keer er weer een lading HP/COMPAQ binnenkomen, dan zit ik met net hetzelfde probleem en mag ik weer een nieuwe image maken. :|
Nu ben je al 2 dagen bezig om HP stuff er aftehalen die je eigenlijk niet wil.
Daar heb je wel gelijk in. Maar daarvoor zitten we hier dan ook op een tweakers forum (het is al een begrip). ;)

SvennieG

Verwijderd

Tybo schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 08:30:

C:\Windows\iereset.inf bestaat niet.
Bij mijn staat ie in c:\windows\inf, kijk daar eens

daar staat iereset.inf met als tekst:

[Strings]
START_PAGE_URL=http://www.google.nl
SEARCH_PAGE_URL="http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch"
SAFESITE_VALUE="ie.search.msn.com"

verander de START_PAGE_URL in de door jouw gewenste startpagina, en sla hem op, en ga in ie naar extra -> webinstellingen herstellen :).

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 18:11 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:53
Draai anders eens filemon en regmon op de achtergrond en kijk welk proces nou je homepage iedere keer terugzet.

Verwijderd

kijk eens met gpedit.msc bij Gebruikersconfiguratie > Windows-onderdelen > Internet Exlorer onderhoud > URL's > Belangrijke urls > Eigenschappen

• Tybo

Tybo

010101011110010101??

Topicstarter
Bij mijn staat ie in c:\windows\inf, kijk daar eens

daar staat iereset.inf met als tekst:

[Strings]
START_PAGE_URL=http://www.google.nl
SEARCH_PAGE_URL="http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch"
SAFESITE_VALUE="ie.search.msn.com"

verander de START_PAGE_URL in de door jouw gewenste startpagina, en sla hem op, en ga in ie naar extra -> webinstellingen herstellen :).
Ik doe alles tot in de puntjes wat je zegt. De waarden in de iereset.inf staan ingesteld op microsoft pagina's (nergens hp te zien). Ik verander deze naar http://www.google.be . Ik doe een reset van mijn IE. Ik krijg nog steeds HP, wanneer ik de homepage nog eens voor de zekerheid wijzig, heb ik nog steeds hp.com. :(
Draai anders eens filemon en regmon op de achtergrond en kijk welk proces nou je homepage iedere keer terugzet.
Waarop plaats ik juist mijn filter met filemon en regmon, want ik krijg een gigantische hoop waardes? ;)
kijk eens met gpedit.msc bij Gebruikersconfiguratie > Windows-onderdelen > Internet Exlorer onderhoud > URL's > Belangrijke urls > Eigenschappen
Er staat geen homepage ingesteld in de lokale user GPO ;)

toch bedankt, jongens ;)

In veilige modus kan ik mijn homepage wel veranderen! Maar vanaf hij weer opstart in gewone modus is het weer om zeep ;(

[ Voor 8% gewijzigd door Tybo op 20-03-2006 09:21 ]

SvennieG

• elevator
  • Niet online

elevator

Tybo schreef op maandag 20 maart 2006 @ 08:54:
Waarop plaats ik juist mijn filter met filemon en regmon, want ik krijg een gigantische hoop waardes? ;)
Gewoon even regmon laten runnen, saven naar een CSV als je homepage gewijzigd is en vervolgens in notepad naar hp.com gaan zoeken? :P
Pagina: 1