Toon posts:

SB Live 5.1 Digital werkt, maar wordt nie herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er al ongelofelijk veel SB Live topics geweest zijn, maar in geen enkel daarvan vind ik eigenlijk een oplossing. Ik heb een SB Live 5.1 Digital in mijn HTPC gestopt om zo een digitale uitgang te hebben. Nu vind hij de nieuwe kaart (hij zegt dus dat er nieuwe hardware gevonden is) maar ik kan deze niet installeren omdat de drivers van Creative zelf blijven zeggen dat er geen audio card aanwezig is. Nu heb ik na het doorlezen van alle topics eens de onboard geluidskaart uitgeschakeld en andere com-poorten, maar dit verandert niets.
Het toppunt is nu: Ik heb de kaart geforceerd de standaard met windows meegeleverde drivers te gebruiken en nu werkt ze !!
Maar als ik nu opnieuw de drivers van creative wil installeren (om mijn digitale uitgang te activeren) dan blijven die zeggen dat er geen creative audiokaart aanwezig is (terwijl, hoe ironisch ook, de foutmelding wordt afgespeeld door hun eigenste kaart). Ik begin het na twee dagen zoeken beu te worden, want mijn vorige kaart (een éénvoudige SB live 5.1 maar ook met digitale uitgang) werd zelf gewoonweg niet herkend in de PC. Ik hoop dat er me iemand verder kan helpen.

MVG,

Thomas

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Gebruik je de drivers van de cd die bij die kaart zat? Zo ja, stop dan met lezen en beschouw de rest als nooit geschreven, zo nee, lees dan nog even verder.

Er is een bepaalde kaart (misschien wel meerdere) waarvoor creative geen drivers maakt, behalve dan die op de cd zitten. Het typenummer van die kaart is SB0220. Deze kun je alleen met de originele drivercd installeren, of met de kX-drivers.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad dat model. Enig idee waar ik zo een installatie cd kan vinden? Want nu zit ik hier natuurlijk met die kaart :)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

driverguide.com ofzo?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die specifieke drivers van driverguide gehaald, maar nog steeds dezelfde fout. Hij vind geen creative audio kaart. Ik probeer nu nog eens de KX drivers. Die hebben al eens gewerkt, maar ik vind niet hoe ik de digitale uitgang moet activeren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 02:44:
[...]

Ik heb die specifieke drivers van driverguide gehaald, maar nog steeds dezelfde fout. Hij vind geen creative audio kaart. Ik probeer nu nog eens de KX drivers. Die hebben al eens gewerkt, maar ik vind niet hoe ik de digitale uitgang moet activeren.
Ik kan nu een werkende speakertest doen met de KX-drivers op een analoge uitgang. Wanneer ik de digitale uitgang activeer (Digital Output Only Mode) en dan SPDIF1 krijg ik niets te horen. Uiteraard selecteer ik op de reciever de digitale ingang waarop die is aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Ik denk dat ik nu praktisch alles geprobeerd heb :) De optische uitgang van een SB Live! 5.1 model nummer SB0220 is onder windows bij mijn weten NIET aan de praat te krijgen. Toch bedankt voor jullie hulp.
Ik wou het nog even melden voor anderen die dit probleem zouden willen oplossen.
Pagina: 1