Heb een acuut probleem aan HD space en zou raad willen van jullie.
Zelf heb ik een AE8N moederbord met 4 SATA aansluitingen.
Daarvan zijn twee in gebruik, door een WD Raptor 74gb en een Seagate 300gb
Daarbovenop heb ik ook een externe WD 250gb hd waar ik eigenlijk alles van die Seagate op kopieer als backup. Ik ben anti dvd/cd schijfjes vandaar..
Ik wil dus steeds alles op twee hd's bewaren en wil geen gebruik maken van RAID.
Een idee is misschien een 500gb hd kopen en die externe hd gebruiken samen met die Seagate om data op te slaan en deze twee schijven te backup'en op deze nieuwe 500gb schijf.
Echter is zo'n 500gb nog erg duur..
Iemand suggesties?
En wordt mijn systeem veel vertraagd als ik bv 3 of 4 SATA schijven aansluit?
Heb 350watt voeding, cdwriter (voor noodgevallen), dvd-lezer, firewire kaart, floppy, sb-live pci, ati x800gt pci-x.
Zelf heb ik een AE8N moederbord met 4 SATA aansluitingen.
Daarvan zijn twee in gebruik, door een WD Raptor 74gb en een Seagate 300gb
Daarbovenop heb ik ook een externe WD 250gb hd waar ik eigenlijk alles van die Seagate op kopieer als backup. Ik ben anti dvd/cd schijfjes vandaar..
Ik wil dus steeds alles op twee hd's bewaren en wil geen gebruik maken van RAID.
Een idee is misschien een 500gb hd kopen en die externe hd gebruiken samen met die Seagate om data op te slaan en deze twee schijven te backup'en op deze nieuwe 500gb schijf.
Echter is zo'n 500gb nog erg duur..
Iemand suggesties?
En wordt mijn systeem veel vertraagd als ik bv 3 of 4 SATA schijven aansluit?
Heb 350watt voeding, cdwriter (voor noodgevallen), dvd-lezer, firewire kaart, floppy, sb-live pci, ati x800gt pci-x.