[WLAN] D-Link DGL-4300

Pagina: 1
Acties:

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:46

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Topicstarter
Ik ben druk opzoek naar een vervanger van mijn (kapotte) Linksys WRT54G (ouwe model, V2), nu is mijn oog gevallen op de D-Link DGL-4300 vanwege de Gbit mogelijkheid.Op alle revieuw site's vind ik tests van de gamefuel functie die best leuk werkt.

Ik kan alleen bijna niets vinden over de wlan prestatie's van deze toch best redelijk prijzige router. Ik heb thuis 2 laptop's met 54Mbit kaarten (ingebouwd) en heb weinig zin deze te vervangen. Opzich boeit bij het 108Mbit wat deze router ondersteunt ook niet zo, ik ben voornamelijk benieuwd of hij @ 54Mbit ongeveer vergelijkbaar is met mijn oude Linksys die het best goed deed (max een 2,2-2,4megabyte/s.

ps: ik heb google al 100x geraadpleegt maar weinig gevonden, ook hier op got was weinig te vinden, op een paar oude posts na die voornamelijk over de bekabelde prestatie's gaan......

ps2: als de wlan prestatie's tegenvallen ga ik waarschijnlijk voor de Asus WL-500g Deluxe, en koop misschien later wel een keer een Gbit switch (maar ik heb liever alles in 1 doosje zitten).

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:41
Hier is een review wat betreft de doorvoersnelheid.

http://reviews.cnet.com/D...7-31229856-2.html?tag=sub

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 19:05
Wireless gedeelte is matig. Ik heb die router, en regelmatig connectie verlies tijdens filesharing tussen 2 pc's. Printen is ook problematisch. Dat had ik bij de linksys nooit. Het bedrade gedeelte is wel goed dus ik ga uitzoeken of ik ook een sterkere antenne ervoor kan krijgen of betere software want hij geeft wel aan de verbinding goed is.