Toon posts:

Subdomein op ander poortnummer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Allereerst de volgende informatie van mijn hosting provider: Er staat in onze dns een wildcard ingesteld naar dit ip. Alles voor dit ip stond al verwezen naar dit ip.

Nu wil ik een subdomein aanmaken. Dus webmail.bedrijvennaam.nl

Vraag 1: hoe regel ik dit? Binnen mijn DNS of IIS?
Vraag 2: het subdomein draait op een andere poort, dat moet volgens mij zonder problemen kunnen toch.

Wat heb ik geprobeerd? In mijn DNS en IIS van alles geprobeerd, maar kheb een zetje in mijn rug nodig. Kan iemand mij helpen?

Gr. Wim

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Binnen DNS kun je in iedergeval niets doen met poortnummers, binnen IIS weet ik dat niet zeker. Wat je zou kunnen doen is binnen IIS een virtual host aanmaken op dat subdomein (mbv hostheaders) en daarin een <meta refresh tag (zie google) naar bijvoorbeeld http://webmail.bedrijf.nl:81

Verwijderd

Topicstarter
stapje terug Sjoerdb,

Hoe maak ik webmail.bedrijf.nl aan? Hostingprovider heeft wildcard ingesteld, dus alles komt nu aan op bedrijf.nl

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 16:13 ]

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

sjoerdb schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:58:
binnen IIS een virtual host aanmaken op dat subdomein (mbv hostheaders)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gewoon in IIS een host header aanmaken voor die website die je onder webmail.bedrijf.nl wilt laten oproepen. Ik zie persoonlijk het nut van andere poortnummers niet in.

DNS resolved bedrijf.nl, en IIS ziet dat je naar de webmail site wilt, en laat je dan direct door naar de goede site.
? Hostingprovider heeft wildcard ingesteld, dus alles komt nu aan op bedrijf.nl
Klopt. IIS ziet uit de Host header welke site hij moet serveren.

http://www.visualwin.com/host-header/

Hier is een site met een tutorial hoe je host headers moet gebruiken binnen IIS, duidelijker dan dat kan ik het niet maken.

[ Voor 39% gewijzigd door Gunner op 14-03-2006 16:16 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC