[XP] PC valt spontaan uit bij spelen game*

Pagina: 1
Acties:

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-03 09:14
Bij het starten van sommige spellen sluit mijn computer automatisch af. Van het systeem logboek krijg ik iedere keer dezelfde melding:

DCOM kreeg foutmelding 'De servicedatabase is vergrendeld. ' bij het starten van de winmgmt-service met de argumenten '' om de server
{8BC3F05E-D86B-11D0-A075-00C04FB68820} te starten

Ik heb al gezocht op google maar wordt er niet veel wijzer van, kan iemand mij helpen?

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zijn dit losstaande dingen waarvan jij denkt dat ze iets met elkaar van doen hebben of hoe moet ik dit interpreteren?

Wat bedoel je precies met het "uitgaan" van de PC ? Herstart ie? :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Zet bij de eigenschappen van Deze Computer, tabblad geavanceerd, frame Opstart- en herstelinstellingen de optie "De computer automagisch opnieuw opstarten" eens uit?

Als er nu een blauw scherm verschijnt op het moment dat de PC eerst herstartte, is er waarschijnlijk is er iets met de (drivers van je) videokaart.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• JTB81
a) met uitgaan bedoel ik uit gaan als in het lijkt erop dat de stekker eruit getrokken wordt. Iedere keer dat dit gebeurt dan wordt dit (volgens het logboek) vooraf gegaan door bovenstaande melding.

b) Ik had altijd omega drivers, maar ik heb nu de nieuwste Catalyst drivers geïnstalleerd en het probleem blijft gelijk.

config:
AMD 64 3200+
MSI K8N Neo2 platinum
2*512 Gskill PC4400
X800XT PE
Tagan 480
Audigy 2

alles draait momenteel op stock snelheden, temperaturen zijn ok evenals voltages.

edit: ik krijg geen blauw scherm als ik het automatisch opnieuw opstarten uitzet, hij valt gewoon meteen weer uit. Misschien handig om erbij te vermelden, alle keren doorloopt hij de intro van de spellen wel, maar op het moment dat er een menu moet verschijnen slaat de pc uit.

[ Voor 22% gewijzigd door JTB81 op 14-03-2006 16:41 . Reden: extra info ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Krijg je met dxdiag nog errors als je wat testjes uitvoert? En als je de standaard Windows displaydriver gebruikt/in veilige modus boot?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DigiK-oz
  • Laatst online: 20:17
Even gegoogled, maar weinig concreets. Je bent i.i.g. niet de enige :)

Suggesties die ik vond :

SFC /SCANNOW

Disable AUDIGY2 in device management and try again

Virus/trojan

Met zoektermen 8BC3F05E-D86B-11D0-A075-00C04FB68820 10005 kom je een onwaarschijnlijke hoop dingen tegen, mochten genoemde dingen niet helpen, spit zelf "even" door 130 entries heen. Succes!

Whatever

• JTB81
Alle dxdiag testjes verlopen probleemloos.

Thq, als ik ergens een uurtje heb zal ik ze even alle 130 uitproberen. :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan - je eigenlijke probleem is denk ik dat je PC uitvalt en niet zo zeer dat je die foutmelding in je log krijgt :)

• JTB81
Ik heb de dcom fouten weten te verwijderen, deze werden veroorzaakt door de audigy drivers, na de nieuwe drivers geïnstalleerd te hebben zijn de errors weg. Helaas valt de pc nog steeds uit, maar kan geen fouten in de logboeken ontdekken.

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, tijdens spelen van spelletjes, ineen *plof* pc uit
Oplossing was een andere voeding

waardeloze q-tec dingen

[ Voor 15% gewijzigd door Ye Greate'96 op 15-03-2006 18:16 ]

• JTB81
ja, maar ik dacht dat tagan een gerespecteerd merk was en hij heeft het een jaar lang zonder problemen gedaan.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:53
Dit gaat richting PMG denk ik zo ;).

Draai eens memtest om te kijken of je geheugen wel in orde is.

• JTB81
je was me voor, ik heb dus vanmiddag memtest een paar uur laten lopen en afgelopen nacht heeft prime gelopen, beide zonder problemen. Het wordt er dus niet makkelijker op. Kan een te warm wordende northbridge de oorzaak zijn en hoe controleer ik dit?

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
JTB81 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:35:
je was me voor, ik heb dus vanmiddag memtest een paar uur laten lopen en afgelopen nacht heeft prime gelopen, beide zonder problemen. Het wordt er dus niet makkelijker op. Kan een te warm wordende northbridge de oorzaak zijn en hoe controleer ik dit?
De voeding die ik had was ook ruim een jaar oud.
Als je er eentje kan regelen om even te proberen zou ik dat toch aanraden

Een pc slaat niet uit door defect geheugen oid, dan krijg je eerder een vastloper/BSOD

[ Voor 9% gewijzigd door Ye Greate'96 op 16-03-2006 15:08 ]

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

JTB81 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:35:
Kan een te warm wordende northbridge de oorzaak zijn en hoe controleer ik dit?
Simpelste methode is gewoon je kast van je PC open maken en dan gaan spelen (eventueel een huis,tuin en keuken ventilator op je open PC kast richten..

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Pagina: 1