www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Wat bedoel je precies met het "uitgaan" van de PC ? Herstart ie?
Als er nu een blauw scherm verschijnt op het moment dat de PC eerst herstartte, is er waarschijnlijk is er iets met de (drivers van je) videokaart.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
b) Ik had altijd omega drivers, maar ik heb nu de nieuwste Catalyst drivers geïnstalleerd en het probleem blijft gelijk.
config:
AMD 64 3200+
MSI K8N Neo2 platinum
2*512 Gskill PC4400
X800XT PE
Tagan 480
Audigy 2
alles draait momenteel op stock snelheden, temperaturen zijn ok evenals voltages.
edit: ik krijg geen blauw scherm als ik het automatisch opnieuw opstarten uitzet, hij valt gewoon meteen weer uit. Misschien handig om erbij te vermelden, alle keren doorloopt hij de intro van de spellen wel, maar op het moment dat er een menu moet verschijnen slaat de pc uit.
[ Voor 22% gewijzigd door JTB81 op 14-03-2006 16:41 . Reden: extra info ]
Suggesties die ik vond :
SFC /SCANNOW
Disable AUDIGY2 in device management and try again
Virus/trojan
Met zoektermen 8BC3F05E-D86B-11D0-A075-00C04FB68820 10005 kom je een onwaarschijnlijke hoop dingen tegen, mochten genoemde dingen niet helpen, spit zelf "even" door 130 entries heen. Succes!
Whatever
Thq, als ik ergens een uurtje heb zal ik ze even alle 130 uitproberen.
Oplossing was een andere voeding
waardeloze q-tec dingen
[ Voor 15% gewijzigd door Ye Greate'96 op 15-03-2006 18:16 ]
Draai eens memtest om te kijken of je geheugen wel in orde is.
De voeding die ik had was ook ruim een jaar oud.JTB81 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:35:
je was me voor, ik heb dus vanmiddag memtest een paar uur laten lopen en afgelopen nacht heeft prime gelopen, beide zonder problemen. Het wordt er dus niet makkelijker op. Kan een te warm wordende northbridge de oorzaak zijn en hoe controleer ik dit?
Als je er eentje kan regelen om even te proberen zou ik dat toch aanraden
Een pc slaat niet uit door defect geheugen oid, dan krijg je eerder een vastloper/BSOD
[ Voor 9% gewijzigd door Ye Greate'96 op 16-03-2006 15:08 ]
Simpelste methode is gewoon je kast van je PC open maken en dan gaan spelen (eventueel een huis,tuin en keuken ventilator op je open PC kast richten..JTB81 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:35:
Kan een te warm wordende northbridge de oorzaak zijn en hoe controleer ik dit?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)