Toon posts:

Externe video kaart mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na heel veel gezocht te hebben op google en op GOT stel ik mijn vraag hier maar.
Ik heb de search functie uiteraard gebruikt ;) en maar 2 topics gevonden van 2002 en 2003.
Misschien dat dit ondertussen is veranderd.

Ik ben op zoek naar videokaart voor een laptop die dmv firewire of USB2 aangesloten kan worden.

Ik heb er wel een gevonden http://www.xbitlabs.com/n...splay/20040607023341.html
Maar die kan geen 3D aan.

Op dit moment heb ik een laptop met een Radeon IGP 320m met 128mb shared.

Als iemand mij kan helpen, graag! :)

Verwijderd

lijkt mij dan nogal traag gaan, zeker voor 3d lijkt usb (zelfs 2.0) mij veel te traag versturen.

Verwijderd

Wat je wil is onmogelijk. De oplossing zou zijn een nieuwe laptop

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:57

Haan

dotnetter

Ja dat lijkt mij ook nogal onmogelijk, de bandbreedte die je nodig zou hebben schiet hopeloos te kort via usb of zelfs firewire 800.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 07:02

Croga

The Unreasonable Man

Wat je wilt is mischien niet mogelijk, maar kijk eens hier: nieuws: Matrox komt met TripleHead2Go: triple-screen op laptop
Mischien zijn er andere opties voor je.....

[ Voor 7% gewijzigd door Croga op 14-03-2006 15:37 ]

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Haan schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:36:
Ja dat lijkt mij ook nogal onmogelijk, de bandbreedte die je nodig zou hebben schiet hopeloos te kort via usb of zelfs firewire 800.
USB2.0 is sneller dan Firewire hoor ;)

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• Haan

Haan

dotnetter

BYM schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:38:
[...]

Ja hoor..

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-08 18:57
Waarom kan je niet een andere video kaart er in stoppen?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Ja

oude standaard is 400mbit

nieuwe (1394b) is 800mbit

Verwijderd

Jazeker.

USB2 haalt een snelheid van 480 mb/sec, Firewire haalt (maar) een snelheid van 300mb/sec.
Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan Firewire 900 (dacht ik gezien te hebben op de mac site)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-08 21:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

BYM schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:38:
[...]

USB2.0 heeft een maximale data snelheid van 480Mb/sec, firewire daar in tegen haalt 800Mb/sec. Daarnaast, zover ik nu ff snel gelezen heb, schijnt USB2.0 ook nog een grotere overhead te hebben dan firewire. Dit is overigens met een paar minuten googelen gevonden.
Calamor schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:42:
Waarom kan je niet een andere video kaart er in stoppen?
Omdat het hier om een laptop gaat. Er zijn laptopsde gebruik maken van miniPCI, maar veelal zijn de GPU's gewoon op het moederbord van de laptop geprikt... lees gesoldeerd. In het geval van een minPCI uitvoering zou je kunnen kijken of ergens een snellere kaartje kunt vinden, maar dan moet je wel veel geluk hebben aangezien ze over het algemeen niet los verkocht worden.

De nieuwe generatie laptops krijgen steeds meer mogelijkheden om GPU's te vervangen, ik geloof dat dit MXM heet van Nvidia, dat weet ik niet helemaal zeker.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:42:
[...]

Jazeker.

USB2 haalt een snelheid van 480 Mb/sec, Firewire haalt (maar) een snelheid van 300Mb/sec.
Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan Firewire 900 (dacht ik gezien te hebben op de mac site)
Ik denk dat jij je informatie nog eens moet nalezen. ;) Over firewire 900 kan ik met google niet zosnel wat vinden over 800 wel en ik heb vaag iets gezien over Firewire 1600, maar dat zal nog toekomst zijn .

[ Voor 93% gewijzigd door _Dune_ op 14-03-2006 15:54 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 07:37

Beugelfles

I love rusty spoons

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:42:
[...]

Jazeker.

USB2 haalt een snelheid van 480 mb/sec, Firewire haalt (maar) een snelheid van 300mb/sec.
Firewire 800 haalt toch een snelheid van 800 mb/sec? of praat ik nu crap :/

http://www.barefeats.com/usb2.html
Externe HD, Firewire 400 vs USB 2.0

[ Voor 14% gewijzigd door Beugelfles op 14-03-2006 17:26 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Haan

Haan

dotnetter

Ten eerste had ik het al over firewire 800 wat dus al veel meer is dan 480 Mbps.
Ten tweede is die 480 Mbps alleen maar theoretische snelheid (wat natuurlijk ook voor firewire geldt). Maar als je naar de praktijk kijkt is een firewire verbinding gewoon sneller dan usb.. Plus het feit dat usb ook nog eens meer belastend is voor de processor

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-07 10:25
Niet de MB/s en Mb/s door elkaar halen.
USB 2 = 480 Mbit/sec
Firewire = 400 of 800 Mbit/sec

AGP doet ongeveer 528 MB/sec (megabytes, dus)
PCI = 133 MB/sec

Wil je een graka op externe aansluiting, dan kom je minimaal factor 10 tekort.
Maar goed, met firewire 800 om je een heel eind en ben je misschien sneller dan een oude ISA kaart...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-07 19:28
Croga schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:37:
Wat je wilt is mischien niet mogelijk, maar kijk eens hier: nieuws: Matrox komt met TripleHead2Go: triple-screen op laptop
Mischien zijn er andere opties voor je.....
Hij wil geen multi-monitor setup, maar volgensmij gewoon een snellere videokaart :P

• mstx
  • Niet online
Die USB graka hebben we op stage ook... zelfs in 2D is dat ding ongelovelijk traag. Als je een venster wilt verslepen gaat het maar 4fps ofzo. 8)7

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
misschien is pcmia een oplossing voor jou? er blijken wel een aantal pcmia-3d kaarten te zijn, maar ze schijnen kostelijk te zijn en ik weet niets over de prestaties.
"Village tronic" heb ik bv. gevonden. maar ati of nvidia blijken er geen te hebben.

edit: of een pci-to-pcmia adapter? (weet niet of het in die richting ook bestaat)

[ Voor 20% gewijzigd door plastronneke op 14-03-2006 21:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
plastronneke schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:55:
misschien is pcmia een oplossing voor jou? er blijken wel een aantal pcmia-3d kaarten te zijn, maar ze schijnen kostelijk te zijn en ik weet niets over de prestaties.
"Village tronic" heb ik bv. gevonden. maar ati of nvidia blijken er geen te hebben.

edit: of een pci-to-pcmia adapter? (weet niet of het in die richting ook bestaat)
Thanks, ik zal dit even nakijken.

Verder iedereen bedankt voor alle hulp ;)

Verwijderd

De video kaart waarna de ts vraagt bestaat wel degelijk. Ik heb hier zeker een keer een posting van op de FP gezien. Toepassing was oa een 2de beeld scherm op bv enkele Apple modellen waar dual monitor actief wordt tegengewerkt (iBook, iMac en momenteel de mini).

Je zal waarschijnlijk wel geen high-end model moeten verwachten, maar de comments over bandbreedte hier zijn mischien niet helemaal van toepassing. Op het moment dat je veel data gaat pompen over je bus ben je vaak toch al te traag. Heel veel dingen gebeuren gewoon vanuit het ram van een video kaart. Dit is ook de reden dat AGP 8x als onzinnig werd bestempeld door bijna iedereen en AGP4x was ook al onzinnig.

Nu gaat dit met name op voor de meer low-end gerichte video bezigheden. Zoals je zelf natuurlijk ook wel begrijpt kun je hier waarschijnlijk niet de laatste 3D first person shooters op spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 23:21:
De video kaart waarna de ts vraagt bestaat wel degelijk. Ik heb hier zeker een keer een posting van op de FP gezien. Toepassing was oa een 2de beeld scherm op bv enkele Apple modellen waar dual monitor actief wordt tegengewerkt (iBook, iMac en momenteel de mini).

Je zal waarschijnlijk wel geen high-end model moeten verwachten, maar de comments over bandbreedte hier zijn mischien niet helemaal van toepassing. Op het moment dat je veel data gaat pompen over je bus ben je vaak toch al te traag. Heel veel dingen gebeuren gewoon vanuit het ram van een video kaart. Dit is ook de reden dat AGP 8x als onzinnig werd bestempeld door bijna iedereen en AGP4x was ook al onzinnig.

Nu gaat dit met name op voor de meer low-end gerichte video bezigheden. Zoals je zelf natuurlijk ook wel begrijpt kun je hier waarschijnlijk niet de laatste 3D first person shooters op spelen.
Begrijp ik. Was ook meer de bedoeling voor Far Cry.
Het is niet de nieuwste, maar vraagt wel redelijk wat..

Heb wel pcmci to pci adapters gevonden, maar de prijzen liggen rond de 1000 dollar.
En dat vind ik net iets teveel ;) en daar komt ook nog is bij dat ik niet het beeldscherm van mn laptop zelf kan gebruiken..
Wordt dus laptop verkopen en een nieuwe aanschaffen ;)

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:50:
[...]

Begrijp ik. Was ook meer de bedoeling voor Far Cry.
Het is niet de nieuwste, maar vraagt wel redelijk wat..

Heb wel pcmci to pci adapters gevonden, maar de prijzen liggen rond de 1000 dollar.
En dat vind ik net iets teveel ;) en daar komt ook nog is bij dat ik niet het beeldscherm van mn laptop zelf kan gebruiken..
Wordt dus laptop verkopen en een nieuwe aanschaffen ;)
Far Cry :? Dat is een redelijk zwaar spel, vanaf een 9600 wil dat pas redelijk lukken dacht ik, dus ik denk dat een bus zoals USB of FireWire niet genoeg bandbreedte leveren kan om aan de vereisten te voldoen, bovendien bestaan high-end externe videokaarten niet naar mijn weten (kan ook niet echt).
Pagina: 1