Ik heb een website ontwikkeld die ik in verschillende landen wil gaan gebruiken. Ik voorzie alleen problemen met versie beheer. Het ontwikkelen aan de "main"-versie gaat goed icm een team van programmeurs, daar verwacht(en zie) ik geen problemen.
Het probleem is als volgt:
De mainsite wordt gekopieerd naar land1 t/m land10.
Per land zullen er (vrees ik) toch wel kleine aanpassingen zijn.
Een maand later is er een bug gevonden, deze wordt in de main-versie gemaakt en moet worden doorgezet naar de andere 10 landen. De files copy-pasten zoals de eerste keer gaat niet omdat er kleine aanpassingen kunnen zijn.
Een oplossing zou kunnen zijn de regels opschrijven die worden gewijzigd en deze vervolgens met de hand in de 10 landen door te voeren. Dit is erg tijdrovend.
Nu ben ik aan het kijken naar CVS en SVN maar dat is meer voor het ontwikkelen van de main-versie. Of is het mogelijk om de mainsite versie1 te geven. Een copy maken naar land1 en deze versie 1.01 te noemen. Wanneer er dan wat in de main-versie veranderd zou je met de diff's de verschillende landen kunnen upgraden naar 2.xx waarbij de lokale wijzigingen behouden blijven.
Mijn vraag dus:
- kan dat wat ik gedachte heb met cvs?
- Hoe pakken jullie dit aan icm internationalisering ?
Ps ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is
Het probleem is als volgt:
De mainsite wordt gekopieerd naar land1 t/m land10.
Per land zullen er (vrees ik) toch wel kleine aanpassingen zijn.
Een maand later is er een bug gevonden, deze wordt in de main-versie gemaakt en moet worden doorgezet naar de andere 10 landen. De files copy-pasten zoals de eerste keer gaat niet omdat er kleine aanpassingen kunnen zijn.
Een oplossing zou kunnen zijn de regels opschrijven die worden gewijzigd en deze vervolgens met de hand in de 10 landen door te voeren. Dit is erg tijdrovend.
Nu ben ik aan het kijken naar CVS en SVN maar dat is meer voor het ontwikkelen van de main-versie. Of is het mogelijk om de mainsite versie1 te geven. Een copy maken naar land1 en deze versie 1.01 te noemen. Wanneer er dan wat in de main-versie veranderd zou je met de diff's de verschillende landen kunnen upgraden naar 2.xx waarbij de lokale wijzigingen behouden blijven.
Mijn vraag dus:
- kan dat wat ik gedachte heb met cvs?
- Hoe pakken jullie dit aan icm internationalisering ?
Ps ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is
VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!