[XP] Reconnect netwerkshare vraagt om wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb hier een (prive) laptop met daarop XP home, deze maakt hier verbinding met 2 netwerkshares. De gebruiker logt in met administrator en zijn (locale) wachtwoord. Vervolgens maakt hij netwerkverbindingen met de windows 2000 server hier op de zaak.
Dit ging altijd goed tot vorige week op de laptop systeemhersttel is toegepast. Iedere keer als ik via mijn computer op de F en G schijf wil klikken vraagt hij om een gebruikersnaam en wachtwoord.

Wat ik heb geprobeerd is de netwerkshares weggegooit en opnieuw aangemaakt (inclusief aangevinkt dat hij moet reconnecten en dat hij een andere gebruikersnaam en wachtwoord moet gebruiken). Dit resulteerd in hetzelfde probleem.
De netwerkshare weer weggegooit en via de commandline aangemaakt:
net use f: \\server\share "" /USER:gebruiker (we gebruiken hier een leeg wachtwoord)

Hiermee kan ik wel gelijk gebruik maken van de netwerkshare, maar na een reboot vraagt hij weer om een gebruikersnaam en wachtwoord. Het is natuurlijk een optie om dit in een loginscript te verwerken, maar zoals al gezegt is het een prive laptop van een van de directeuren hier. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat als hij thuis zit en hij start zijn pc dat hij eerst moet wachten op een timeout van net use voor hij kan werken.

Ik heb in de useraccount tool handmatig een entry geplaatst volgens deze beschijving: http://support.microsoft.com/?kbid=281660.

Verder heb ik de client voor microsoft netwerken weggegooit en opnieuw geinstalleerd.

Dit alles mocht dus helaas niet baten :( Is er hier nog iemand die een andere tip heeft om dit probleem uit de wereld te helpen?

Wel wil ik nog opmerken dat als ik op de share klik en het venster verschijnt dat ik een gebruikersnaam en wachtwoord in moet vullen ik nergens een vlinkje kan zetten bij een optie als "remember this password". Terwijl ik me zoiets wel kan herinneren...

...

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Is er dan niemand die een idee heeft wat ik nog zou kunnen proberen?

...

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:42
Er staat mij iets bij om iets aan te vinken.
Volgens mij als je de wizard doet om een netwerkshare aan te maken, kan je dat aangeven.
Dat is het enige dat ik zo snel ff weet.