Ik wil graag grafen gebruiken welke in XML-formaat zijn opgeslagen, dit voor de uitwisselbaarheid tussen verschillende applicaties. Nu heb ik al twee applicaties (cytoscape en yed) die grafen kunnen tekenen en importeren. Dit kan in verschillende formaten, waaronder GML en XGML. Leuk dat er verschillende formaten bestaan, nou ben ik er achter gekomen dat o.a. het verschil is dat ze allemaal voor een ander doel zijn ontworpen (geografisch formaat, 3d enz.).
Vraag: ik wil puur werken met grafen opgeslagen in XML, mij lijkt dan graphXML de beste manier (zie CWI in A'dam). Maar ik word er zo gauw niet wijs uit wat nou zo'n beetje een standaard is om in XML grafen op te slaan. Iemand die hier ervaring mee heeft en/of mij meer op weg kan helpen?
(en deze site over GXL, Graph eXchange Language kwam ik ook nog tegen, maar dat is meer om verschillende formaten uit te wisselen)
Vraag: ik wil puur werken met grafen opgeslagen in XML, mij lijkt dan graphXML de beste manier (zie CWI in A'dam). Maar ik word er zo gauw niet wijs uit wat nou zo'n beetje een standaard is om in XML grafen op te slaan. Iemand die hier ervaring mee heeft en/of mij meer op weg kan helpen?
(en deze site over GXL, Graph eXchange Language kwam ik ook nog tegen, maar dat is meer om verschillende formaten uit te wisselen)
[ Voor 15% gewijzigd door Tjeerd op 14-03-2006 14:29 ]
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.