Toon posts:

computer reset vanzelf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onderstaand systeem heeft er nogal een handje van om spontaan te resetten. Hij wordt niet te warm ofzo. Eerst dacht ik dat het aan win2k lag, maar in win98 en whistler doet ie het ook. Het zal dus iets hardware matigs zijn. Wat kan dit zijn? voeding, mobo?
Er zit ook geen regelmaat in. Soms gaat het een paar dagen goed, maar soms zoals nu, ie het elke keer mis. ik hoop dan ook dat ik dit berichtje nog kan posten voordat ie weer reboot.

wie kan me helpen....

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:37

Destruction

(ex-)Automonteur

tja , waarschijnlijk is je voeding te zwak/kapot , maar wat zijn je specs ? , ik zie ze niet staan

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

ik zou inderdaad ook eerst bij de voeding zoeken

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

Topicstarter
staat hieronder .....amd geforce...
als signature

voeding dus.....ik zal es kieken hoeveel vermogen dat ding is. Hij ging net zelfs gewoon uit!

Verwijderd

Ik had deze problemen ook. Nadat ik 'm geaard had waren de problemen voorbij.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

daar heb ik nu dus ook last van!!

Alleen kan ik mijn pc niet 123 aarden :(:(

systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hem ook niet aarden...... :(:(

Verwijderd

Aarde draadje van de stekker van je pc nar de cv (verwarming), die is zeker-te-weten geaard! Gewoon vastknopen! :)

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

haal de kast los en verwijder het resetknopje of zorg ervoor dat die geen contact kan maken

Verwijderd

of gewoon een nieuwe 300watt voeding halen en probleempje opgelost denk ik had ik ook wel eens last van op mijn oude werk als pc boer

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Is je reset-knopje niet kaduuk?
(Heb ik dus ook een keertje gehad; me een week het schompes gezocht tot ik op het grandiose idee kwam om die eens van mijn mobo af te halen; weg prob's ...)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:43
misschien wordt ie te warm

Verwijderd

Dat probje heb ik ook...als ik em te ver wil oc'en. Jij hebbem dus neit geOC'ed maar ik bedoel maar het hoeft neit perce aan je voeding te liggen.

Verwijderd

Probleempje ook gehad met een Compaq EP serie. Bleek foutje op het moederboard. In de BIOS de USB ondersteuning uitgeschakeld en probleem opgelost. Bij de leverancier natuurlijk wel een ander mobo'tje besteld. Zonder USB kunnen we niet meer leven.

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
dat is een nieuwe functie van AMD.
Handig hé!!! :P

Ik verwacht ook dat het de voeding is. Of het een kwestie van aarden is weet ik niet, heb ik nl ook niet gedaan hij staat nl een beetje verot daarvoor(aarden??? wat is dat?:)).

Dus ik zou je toch willen vragen hoeveel W voeding je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
ja die resetknop zou ook nog kunnen. is niet zo erg als de voeding. ik weet nog niet wat voor voeding erin zit, of altans hoeveel watt ie is...

Verwijderd

mijn computer heeft dat ook gehad en het bleek aan de RAM te liggen. Irritant, maar met nieuwe plankjes doet ie het goed:)

• Ogri
  • Laatst online: 27-10-2021
heb ook dat mijn pc regelmatig spontaan reset.
Het vage is dat ik er alleen last van heb met w2k en niet met win98se :?
Als de voeding brak is, zou je er toch altijd last van moeten hebben? of is dit weer een nieuwe feature van w2k? if cd-rec=1 and progress= 99% then reboot?????

oh ja, ik heb een aopen hx08 kast die ongeveer 3 maanden oud is...

Verwijderd

Topicstarter
bij opstart en herstel instellinge bij eigenschappen van deze computer, staat een optie om automatisch te laten rebooten bij fout. Moej ff uitzetten. Is alleen voor als je server draait en je bent er niet bij

• Ogri
  • Laatst online: 27-10-2021
maar hij reboot soms al op het moment dat ik het inlog scherm krijg....of gelden die instellingen daar ook al?
het gebeurt echt random, dagen dat er niets gebeurt, soms een paar reboots achter elkaar.
Geen enkel probleem met win98

• Chemist
  • Laatst online: 07-11-2025
klinkt toch echt als een kapot resetknopje ....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Hoop dat dat het ook bij mij is. Heb nog ff geen tijd gehad om het te fixen. Druk druk druk. Ook bezig met canal+ decoder, topic wordt gesloten....^%&^$%$%^$% :'(
En dan die school nog.....
hmm, we beetje off topic, maargoed
Pagina: 1