USB kapot door lampje?

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Dag mensen,
ik zit met een probleempje. Hier op stage had ik een keertje niks te doen, en toen heb ik via zo'n USB verleng kabeltje met een LED-je zitten spelen, dit ging goed, maar op een gegeven moment deed het lampje het niet meer. En de USB ook niet meer.... USB memorysticks pakt 'ie niet, net zoals USB-muizen. In apparaatbeheer staan de USB poorten er nog gewoon in, zonder foutmeldingen.
Kan het zijn dat ik op 1 of andere manier kortsluiting heb gemaakt door het lampje? Of is dat niet mogelijk? Dan weet ik wat ik wel en niet moet zeggen tegen m'n stagebegeleider :P
En als het niet zo is, wat zou ik kunnen doen om het op te lossen?
Alvast bedankt

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

Verwijderd

-tom- schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:12:
Dag mensen,
ik zit met een probleempje. Hier op stage had ik een keertje niks te doen, en toen heb ik via zo'n USB verleng kabeltje met een LED-je zitten spelen, dit ging goed, maar op een gegeven moment deed het lampje het niet meer. En de USB ook niet meer.... USB memorysticks pakt 'ie niet, net zoals USB-muizen. In apparaatbeheer staan de USB poorten er nog gewoon in, zonder foutmeldingen.
Kan het zijn dat ik op 1 of andere manier kortsluiting heb gemaakt door het lampje? Of is dat niet mogelijk? Dan weet ik wat ik wel en niet moet zeggen tegen m'n stagebegeleider :P
En als het niet zo is, wat zou ik kunnen doen om het op te lossen?
Alvast bedankt
stom ja de mogelijkheid bestaat dat je hem opgeblazen hebt. heb ej al een restart geprobeerd?

• Lenzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02-2025
Whaha, ja denk dat het dan kapot is gegaan.

Ach ja kan gebeuren ben je stagair voor toch ?

Weer wat geleerd :-)

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Staat het voltage in de bios nog aan van je USB? als je daar niet aan hebt gezeten en verder ook niemand dan zal hij wel kapot zijn ja!

Waarschijnlijk heb je hem aangeraakt met het ledje en weer los en weer vast, soms krijg je dan kleine piekvoltages. Kan desastreus zijn....

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Verwijderd

kahm-jai schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:19:
Staat het voltage in de bios nog aan van je USB? als je daar niet aan hebt gezeten en verder ook niemand dan zal hij wel kapot zijn ja!

Waarschijnlijk heb je hem aangeraakt met het ledje en weer los en weer vast, soms krijg je dan kleine piekvoltages. Kan desastreus zijn....
me zusje zat laatst in zown poort te porren met een sgroevendraai.

RIP usb hub

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 00:22
Een ledje heeft geen weerstand dus in feite heb je de universal serial bus kortgesloten! B)

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 21:54

Xenan

Tree-of-life

Een USB poort kan slechts 0,5 Watt leveren volgens de specs. Dat is niet veel. Als dat ledje meer verbruikt dan zal de poort wel doorgebrand zijn. En Mastermind, een ledje heeft wel weerstand hoor. Alleen niet groot genoeg voor een USB poort blijkbaar. :)

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

• -tom-562
  • Nu online
Ja het lampje deed hjet eerst wel daarom :P en ik had al vaker perongeluk het verkeerde lipje aangeraakt, maar toen gebeurde er niks.
Het is inmiddels al een week geleden, dus al vaak genoeg ge-restart ;) :P maar ik zal eens in de bios kijken, en anders ga ik maar eens kijken voor een nieuwe PC hier in het gebouw :D

Verwijderd

de universele regel om een universele serial bus kapot te maken.

sluit uhm kort met een ledlampje B)

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 00:25
Heb wel eens een voedingsstekker verkoold door een ADSL USBmodem dat wat teveel stroom trok.. |:( Deed de ene poort het niet meer, dus ik dacht "laat ik de andere poort dan maar proberen". Resultaat was een brandlucht en verkoolde +5V aansluitingen in de voedingsconnector.

Ik heb het dus niet meer zo op al die "handige" USBapparaatjes zoals lampjes, ventilators e.d.

_██_
(ಠ_ృ)

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik dacht dat usb 450mA op 5 volt kon leveren -> 2.25 Watt

Portfolio

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-05 17:22
dat is zelfs 500mA op 5 volt kon leveren -> 2.50 Watt :)

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Verwijderd

PSspike schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:40:
dat is zelfs 500mA op 5 volt kon leveren -> 2.50 Watt :)
schrikdraad >:)

Verwijderd

en 5 Volt op een LED welke een drempelspanning heeft van zo'n 1,4 volt levert een LED op die het echt niet meer doet. En met een beetje pech is er nog een of ander component van de USB poort gesneuveld.
Tja , stagiares moet je ook eigenlijk alleen toner laten vervangen of voor de rest alleen onder begeleiding laten werken. (hoewel ik heb er twee gehad die je rustig alleen kon laten werken)

• -tom-562
  • Nu online
Ja euh het waren toch ouwe dell optiplex GX1 extra slome dingen

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
als TS het weerstandje vergeten is of gewoon geprutst heeft geef ik die poort geen enkele kans meer :D
Eén belangrijke tip: computers zijn ingeweikkelde en dure toestellen. Als je er randapparaten aan wil knutseln zorg dan a) dat je weet wat het/je doet b) dat je het test alvorens aan te sluiten ;)
Eeen 5V usb lanpje had je bv gerust met een paar batterijtjes kunnen testen ipv met een computer :D

• -tom-562
  • Nu online
Naja ik weet denk ik genoeg, ik ga wel kijken voor een nieuwe oude PC :D

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 00:47

McGryphon

Veul vrouwkes!

-tom- schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:10:
Ja euh het waren toch ouwe dell optiplex GX1 extra slome dingen
die heb ik ook 1, met een P!!! 450 er in :D
is iig beter dan de pentium 166 die ik eerst had :)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

-tom- schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:25:
Naja ik weet denk ik genoeg, ik ga wel kijken voor een nieuwe oude PC :D
Of een PCI USB kaartje? :+

Goedkoop bellen via VoIP

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 00:47

McGryphon

Veul vrouwkes!

^ with clever (Huh? clever? Yeah 8) )
AFAIK is een pci-USB kaartje goedkoper dan een nieuwe oude P2/3 :z

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Pagina: 1