Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>
Verwijderd
stom ja de mogelijkheid bestaat dat je hem opgeblazen hebt. heb ej al een restart geprobeerd?-tom- schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:12:
Dag mensen,
ik zit met een probleempje. Hier op stage had ik een keertje niks te doen, en toen heb ik via zo'n USB verleng kabeltje met een LED-je zitten spelen, dit ging goed, maar op een gegeven moment deed het lampje het niet meer. En de USB ook niet meer.... USB memorysticks pakt 'ie niet, net zoals USB-muizen. In apparaatbeheer staan de USB poorten er nog gewoon in, zonder foutmeldingen.
Kan het zijn dat ik op 1 of andere manier kortsluiting heb gemaakt door het lampje? Of is dat niet mogelijk? Dan weet ik wat ik wel en niet moet zeggen tegen m'n stagebegeleider
En als het niet zo is, wat zou ik kunnen doen om het op te lossen?
Alvast bedankt
Ach ja kan gebeuren ben je stagair voor toch ?
Weer wat geleerd :-)
Waarschijnlijk heb je hem aangeraakt met het ledje en weer los en weer vast, soms krijg je dan kleine piekvoltages. Kan desastreus zijn....
Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD
Verwijderd
me zusje zat laatst in zown poort te porren met een sgroevendraai.kahm-jai schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:19:
Staat het voltage in de bios nog aan van je USB? als je daar niet aan hebt gezeten en verder ook niemand dan zal hij wel kapot zijn ja!
Waarschijnlijk heb je hem aangeraakt met het ledje en weer los en weer vast, soms krijg je dan kleine piekvoltages. Kan desastreus zijn....
RIP usb hub
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Het is inmiddels al een week geleden, dus al vaak genoeg ge-restart
Verwijderd
sluit uhm kort met een ledlampje
Ik heb het dus niet meer zo op al die "handige" USBapparaatjes zoals lampjes, ventilators e.d.
_██_
(ಠ_ృ)
Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput
Verwijderd
schrikdraadPSspike schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:40:
dat is zelfs 500mA op 5 volt kon leveren -> 2.50 Watt
Verwijderd
Tja , stagiares moet je ook eigenlijk alleen toner laten vervangen of voor de rest alleen onder begeleiding laten werken. (hoewel ik heb er twee gehad die je rustig alleen kon laten werken)
Eén belangrijke tip: computers zijn ingeweikkelde en dure toestellen. Als je er randapparaten aan wil knutseln zorg dan a) dat je weet wat het/je doet b) dat je het test alvorens aan te sluiten
Eeen 5V usb lanpje had je bv gerust met een paar batterijtjes kunnen testen ipv met een computer
die heb ik ook 1, met een P!!! 450 er in-tom- schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:10:
Ja euh het waren toch ouwe dell optiplex GX1 extra slome dingen
is iig beter dan de pentium 166 die ik eerst had
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Of een PCI USB kaartje?-tom- schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:25:
Naja ik weet denk ik genoeg, ik ga wel kijken voor een nieuwe oude PC
AFAIK is een pci-USB kaartje goedkoper dan een nieuwe oude P2/3
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!