Toon posts:

Asus 7900GT TOP-Edition

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Eergisteren heb ik mijn toekomstige videokaart besteld (Asus 7900GT TOP) :)
Deze is door Asus overgekclocked van 400 Mhz naar 520 Mhz en van 1.3 ghz naar 1.44 ghz.. :9~
Nou wil ik hem zelf nog wat verder overclocken 8) , ik heb alleen niet zoveel ervaring met overclocken (wel een beetje)..maar ik heb nog nooit een videokaart overgeclockt. Nou is mijn vraag dus tot hoe ver kan ik die (al razendsnelle ;) ) videokaart overclocken (hij moet dus wel stabiel lopen he :P )
En hoe ik dit moet doen wil ik ook graag weten, ik heb wel eens van het programma NV Clock :|
Hiermee kan je hem gewoon erg simpel overclocken, maar zit dat er ook bij?
Ik heb ook rivatuner alvast geinstalleerd (snap alleen heeeelemaal niks van dat programma)..
Zou iemand daar enigzins uitleg over kunnen geven?
alvast bedankt
(voor de zekerheid mijn pc specs.)

Amd Athlon 64 3500+ Venice~Zalman
Asus A8N-SLI Premium
Asus 7900GT TOP
2x 512mb Kingston HyperX Cas2.0
2x wd 160gb 7200rpm

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:41

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Deze is door Ati al overgekclocked
Wat een boeven daar bij ATI, pronken met andermans veren ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

door ATI :+ ?? of ASUS??

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:18

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik neem aan dat je Nvidia bedoel ipv Ati, want de 7900 is een nvidia based GPU.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 13:49:
Hallo,
Eergisteren heb ik mijn toekomstige videokaart besteld (Asus 7900GT TOP) :)
Deze is door Asus (srry) al overgekclocked van 400 Mhz naar 520 Mhz en van 1.3 gb naar 1.44 gb.. :9~
Nou wil ik hem zelf nog wat verder overclocken 8) , ik heb alleen niet zoveel ervaring met overclocken (wel een beetje)..maar ik heb nog nooit een videokaart overgeclockt. Nou is mijn vraag dus tot hoe ver kan ik die (al razendsnelle ;) ) videokaart overclocken (hij moet dus wel stabiel lopen he :P )
En hoe ik dit moet doen wil ik ook graag weten, ik heb wel eens van het programma NV Clock :|
Hiermee kan je hem gewoon erg simpel overclocken, maar zit dat er ook bij?
Ik heb ook rivatuner alvast geinstalleerd (snap alleen heeeelemaal niks van dat programma)..
Zou iemand daar enigzins uitleg over kunnen geven?
alvast bedankt
(voor de zekerheid mijn pc specs.)

Amd Athlon 64 3500+ Venice~Zalman
Asus A8N-SLI Premium
Asus 7900GT TOP
2x 512mb Kingston HyperX Cas2.0
2x wd 160gb 7200rpm

Verwijderd

Topicstarter
Jaaaahaaaaa...ik bedoelde idd Asus...ik zat ff niet op te letten, kunnen jullie nu aub niet de hele daarover gaan zeuren? :P

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
van 1.3 gb naar 1.44 gb
Ik neem aan dat het hier over GHz. gaat.

Het is sowieso nooit te zeggen hoever je een kaart of cpu kan overklokken, de ene gaat gewoon harder dan de ander.

Er is maar op 1 manier achter te komen en dat is door te proberen.

[ Voor 54% gewijzigd door PilatuS op 14-03-2006 13:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, daar gaat het inderdaad over...dagdromen is ook een vak hoor :P ;)

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-06 21:38
je kunt nog geluk hebben, maar ga er van uit dat rek uit de kaart is. heb hier het zelfde met gainward 6800 gt ook standaard overgeklockt naar 400 1100. ik kan daar ook bijna niet meer mee verder

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 13:34

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik clock meestal mijn Mhz omhoog niet m'n gb's ;)

En je kunt van te voren nooit zeggen hoever een kaart overclocked de ene doet makkelijk 100Mhz erbij en de ander komt niet eens 5Mhz omhoog. :)

Btw als je er helemaal niks van snapt, dan kun je beter ook maar niet gaan rotzooien met de instellingen. ;)

Geluidswolk

Verwijderd

Topicstarter
ik zei niet dat ik er helemaal niks van snap, ik zei dat ik niks snap van rivatuner...
en ik weet er ook wel genoeg vanaf, dat ik niet zomaar wat moet gaan rotzooien...
vandaar dat ik deze vraag ook stel!

Verwijderd

als je nog nooit heb overgeclocked zou ik een beetje oppassen met je kaartje, bovendien is het zon snelle kaart dat t me niet echt nodig lijkt (ook met het oog op het feit dat t een top versie is die dus al OC is). verder zou ik als ik jou was beginnen met coolbits en geen rivatuner, coolbits is zo super simpel dat t wat toegankelijker is. succes en muchos plezier :9

Verwijderd

Precies, gewoon coolbits 2.0 pakken, zie Guru3d voor download. Rivatuner uninstallen, dan coolbits 2.0 uitvoeren, deze past net zoals RT je register waarden aan, zodat bij de nVidia controlpanel het OC-en mogelijk is.

Dan gaan testen met bijv 3dmark. Core en memory met kleine stapjes vehogen, 5 MHz. Testen voor artifacts/hangers,etc. Nagaan of performance omhoog gaat. Krijg je artifacts, peformancedrop, etc. Je kaart weer een beetje terugclocken.
Ga dan nog maar eens flink lezen/researchen wat je nog meer kan doen om betere performance te krijgen.
Zorg dat de rest van je systeem volledig stabiel loopt!

Verwijderd

Topicstarter
Ok jongens :*)
bedankt voor de tip, zal zeker coolbits installeren

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
sorry... ik denk dat je nauwelijks verder komt.... die kaarten zijn van zichzelf al behoorlijk hoog geklokt en daarna verder door Asus buiten zijn specificaties geklokt.
Wil je echt verder kunnen voltmods en extreme koeling misschien nog helpen, maar als beginner moet je dat niet doen.
Je hebt sowieso niet iets als overklokgarantie... je raakt je normale garantie eerder kwijt als je overklokt...
Naast de standaard coolbits tweak van nvidia, vind ik rivatuner een erg praktisch programma voor nvidia kaarten.
Maar ik zie nog nergens info over de 7900GT TOP... niet op de ASUS pagina en niet op google...heb je het niet over de 7800GT TOP? Dat is die passief gekoelde... daar zou ik helemaal mee uitkijken...een paar fans op richten... de warmteproductie gaat sterk omhoog door overklokken... door teveel hitte slijt je kaart sneller...

U vraagt, wij antwoorden.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-07 19:28
MeMoRy schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:58:
sorry... ik denk dat je nauwelijks verder komt.... die kaarten zijn van zichzelf al behoorlijk hoog geklokt en daarna verder door Asus buiten zijn specificaties geklokt.
Wil je echt verder kunnen voltmods en extreme koeling misschien nog helpen, maar als beginner moet je dat niet doen.
Je hebt sowieso niet iets als overklokgarantie... je raakt je normale garantie eerder kwijt als je overklokt...
Naast de standaard coolbits tweak van nvidia, vind ik rivatuner een erg praktisch programma voor nvidia kaarten.
Maar ik zie nog nergens info over de 7900GT TOP... niet op de ASUS pagina en niet op google...heb je het niet over de 7800GT TOP? Dat is die passief gekoelde... daar zou ik helemaal mee uitkijken...een paar fans op richten... de warmteproductie gaat sterk omhoog door overklokken... door teveel hitte slijt je kaart sneller...
klik

van de 7800gt heeft asus trouwens 3 versies. Eentje is gewoon actief gekoeld, eentje is er inderdaad passief en die laatste was die 2-in-1, waar er 2 kaarten op een kaart zaten, die geloof ik ook zo'n externe voeding had, maar dat was ook wel geldverspilling.

[ Voor 14% gewijzigd door DEVoTi0N op 14-03-2006 15:10 ]

• DEVoTi0N
Wat is trouwens precies het vershil tussen de asus 7900gt en asus 7900gt top. Is de top puur een oc versie, of heeft ie ook nog snellere hardware aan boord.

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
bij asus wil het nog wel is sneller gehuegen hebben... voor de rest heeft ie ee nv-silencer erop

1337

• DEVoTi0N
ZandBak schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:10:
bij asus wil het nog wel is sneller gehuegen hebben... voor de rest heeft ie ee nv-silencer erop
En dat is nu juist m'n vraag. Ik kan nergens vinden of deze inderdaad sneller geheugen heeft. Ik weet het bijvoorbeeld wel zeker van de xxx versie van xfx, maar die is een beetje aan de dure kan. Dat van die koeler had ik al wel gezien, maar dat is ook een wel een logische keuze voor een oc kaart.

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-04 15:43
Even een vraag ... je hebt hem besteld zeg je ... Heb je hem al ?? Dit topic riekt meer naar "ff pronken met mijn nieuwe aanwinst" en de bekende "veer in je :X " dan dat je serieus een vraag stelt.

Ten eerste is het al een snelle kaart en waarom zou je hem gaan overclocken ?
Ten tweede is het al een overclockte versie (TOP) en zal weinig marge hebben.
Ten derde ..probeer het lekker zelf ... of wacht op ervaringen van anderen.

Volgens mij wordt die kaart nog niet eens geleverd ?

[ Voor 27% gewijzigd door Tranzy op 14-03-2006 16:12 ]

Ik heb ook een leuke computer..

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
je kan ook even vergelijken met huidige 7900 kaarten (als die er zijn) als je ziet dat die 600mhz halen zou jij dat eventueel ook kunnen, snappie?

• DEVoTi0N
Tranzy schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:15:
Volgens mij wordt die kaart nog niet eens geleverd ?
Je kan natuurlijk alles krijgen, maar ik denk inderdaad dat hij hem voorlopig nog niet heeft. Je kan ze wel preorderen ja, maar dan heb je 'm pas over een paar weken op je deurmatje. Ik denk dat hij inderdaad z'n kaartje voorlopig nog niet gaat zien :P

• DEVoTi0N
Mister_X schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:41:
je kan ook even vergelijken met huidige 7900 kaarten (als die er zijn) als je ziet dat die 600mhz halen zou jij dat eventueel ook kunnen, snappie?
Dit is niet helemaal waar. Sommige kaarten zijn bijvoorbeeld uitgerust met sneller geheugen en betere koeling. Ook clocken ze gewoon allemaal niet even lekker. Er zit ten eerste al een verschil tussen de merken. Vervolgens heeft ieder merk zo z'n eigen kaarten. (En zelfs 2 dezelfde kaarten van hetzelfde merk clocken waarschijnlijk nog verschillend.)

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
DEVoTi0N schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:05:
klik

van de 7800gt heeft asus trouwens 3 versies. Eentje is gewoon actief gekoeld, eentje is er inderdaad passief en die laatste was die 2-in-1, waar er 2 kaarten op een kaart zaten, die geloof ik ook zo'n externe voeding had, maar dat was ook wel geldverspilling.
Idd... wat wordt die nederlandse ASUS site lekker geupdate :( :(
vind die 'performance chart' onderaan die pagina wel geweldig..... slecht! :+

Maar goed, ik weet dus niet of je hier meer vermogen uit kan persen...

U vraagt, wij antwoorden.

• DEVoTi0N
Weet er nu trouwens iemand of er ook een hardwarematig vershil is tussen de asus 7900gt en de asus 7900gt top. Anders kan ik net zo goed de standaard versie kopen en er een betere koeler op plakken, dan ga ik zel wel een beetje oc'en.

Verwijderd

Zou kunnen dat er sneller geheugen op die TOP editie zit. Dat de snelheden van de TOP editie vlak bij het maximum van de kaart liggen is trouwens niet helemaal waar, zeker bij het geheugen werd er met overklokken een stuk meer gehaald in reviews, gauw nog zo'n 100-150mhz meer. Met betere koeling zal de core ook nog wel wat verder kunnen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Beetje eigen inzet mag ook wel, nog los van je hopeloos slordige posts vraag je zaken die al tig keer op dit forum voorbijgekomen zijn. Maar daar ben je eerder ook al op gewezen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.