Rij en kolom even groot in Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 5.821 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169621

Topicstarter
Beste mensen,

wellicht dat hier een hele makkelijke manier voor is te vinden, maar ik heb onder verschillende 'woorden' gezocht in dit forum en op google, maar ik kan geen nuttige informatie vinden.

Wat ik wil is het volgende: Voor mijn werk wil ik een plattegrond maken in Excel. Daarvoor moeten de rijen en kolommen even breed zijn (vierkantjes dus), maar ik krijg dit niet voor elkaar. Ik snap de verhouding tussen de twee niet.

Kan iemand mij helpen? Bvd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpie79
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 10:28
heel simpel eigenlijk:
- klik op het grijze vierkant links bovenaan (daar waar de rijen en kolommen samenkomen), alles is nu geselecteerd

- sleep de lijn tussen rij 1 en 2 naar beneden/boven, je ziet nu (oa in aantal pixels) vermeld staan hoe hoog de rijen worden

- sleep de lijn tussen kolom A en B naar links/rechts, tot je bij het aantal pixels voor breedte hetzelfde krijgt als bij de rijen...

ziedaar: mooie vierkantjes !!

[ Voor 8% gewijzigd door stimpie79 op 14-03-2006 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169621

Topicstarter
stimpie79 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 13:52:
heel simpel eigenlijk:
- klik op het grijze vierkant links bovenaan (daar waar de rijen en kolommen samenkomen), alles is nu geselecteerd

- sleep de lijn tussen rij 1 en 2 naar beneden/boven, je ziet nu (oa in aantal pixels) vermeld staan hoe hoog de rijen worden

- sleep de lijn tussen kolom A en B naar links/rechts, tot je bij het aantal pixels voor breedte hetzelfde krijgt als bij de rijen...

ziedaar: mooie vierkantjes !!
Beste Stimpie,
bedankt voor je reactie. Dat van die pixels kende ik inderdaad nog niet. Alleen het lijkt wel alsof het rechthoekig is in plaats van vierkant.

Ik heb voor de breedte 20 pixels genomen (= 2.14) en voor de lenge ook 20 pixels (=15).

Het lijkt mij echt een rechthoek ipv een vierkant. doe ik iets fout???

edit: nou ja.. mss bedriegen mijn ogen mij..... ik weet het allemaal niet zo goed.. erg freaky.. dan wel vierkant, dan niet vierkant,... mss toch maar eens een bril aanschaffen... :9~

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 169621 op 14-03-2006 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Kan natuurlijk ook aan je monitor liggen :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.