Toon posts:

Kwaliteit analoge televisie gedaald

Pagina: 1
Acties:
  • 1.552 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Al maanden op rij zie ik de kwaliteit van Casema analoge televisie achteruit gaan.

Eerst dacht ik dat het aan mijn televisie lag, maar dat is niet het geval. Met een DVD'tje zie ik dat mijn tv nog steeds haarscherp is. Aan kabels heb ik niets veranderd en de casema kabel komt nog steeds op dezelfde manier uit de muurdoos.

Het beeld is veel waziger en fletser dan ik voorheen van Casema gewend was. Ik zag ook al in andere topics dat meerdere mensen dit gemerkt hadden.

Maar ja, je moet toch op 1 manier laten zien dat digitale televisie superieur is aan analoge? Juist, dan draai je als Casema gewoon de kwaliteit van de analoge televisie terug tot 75% :r

Verwijderd

Beeldkwaliteit is bij mij nog ongeveer hetzelfde gebleven vlgs mij. Heb je er wel aangedacht dat het ook aan iets anders kan liggen ?

Zo heb ik bv. mijn kabel "galvanisch gescheiden" (oid, de term weet ik niet exact ;) ), om ervoor te zorgen dat mijn kabelaansluiting niet als aarding gaat dienen. Tevens voorkomt het dat de stroom die door de kabel loopt van alle anderen in de straat die dat niet hebben gedaan bij mij "naar binnen komt" en het signaal verminderd.

Ik moet zeggen dat het wel degelijk een behoorlijk verschil heeft gemaakt, maar dat kan ook komen omdat ik in een appartement woon waardoor er dus velen zijn die gezamelijk aangesloten zijn aan dezelfde verdeelkast.

Daarnaast kan het er bij jou bijvoorbeeld ook zo zijn dat je meerdere TV's op de kabelaansluiting hebt, en dat je de kabel gewoon "hebt gesplit" zonder versterking. Maar of dat zo is kan ik niet uit je TS opmaken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 13:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb zelf niets veranderd. Ik woon al 5 jaar in hetzelfde huis met dezelfde TV beneden en dezelfde TV boven. Beiden nog altijd helemaal hetzelfde aangesloten met dezelfde kabels en dezelfde simpele splitter. Maar ook als ik de splitter weg haal en slechts 1 TV aansluit, dan zie ik nog steeds verschil in kwaliteit met hoe scherp het eerst was. Aan de TV's ligt het niet, beiden haarscherp via een DVD'tje.

Ik hoorde al iemand over conspiracy theory, maar volgens mij is dit dus echt waar. Het beeld was gewoon mooier voorheen. Het is ook toevallig dat het kwaliteitsverlies ongeveer in dezelfde periode is opgekomen als die van de introductie van digitale televisie.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:16

sphere

Debian abuser

Anders ga je even langs bij je buren om te kijken hoe hun beeld is, en vraag je voor je neus weg of zij wat aan het beeld gemerkt hebben? Casema hoeft er niets aan te doen da de boel digitaal wordt, dat tempo wordt bepaald door de overheid.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Ik heb bij UPC hetzelfde gemerkt. De signaalsterkte is steeds meer teruggelopen en de scherpte is achteruit gegaan. Ik kon dit mooi zien aan de radiotuner. Tot medio 2004 kwam er op een bepaalde zender 55 dB binnen en eind 2004 was dit al teruggelopen tot 47 dB dus even -8dB in een paar maanden.
Ook bij anderen waar ik langs ga om te helpen met de tv instellen als er wijzigingen in het aanbod zijn, zie ik de achteruitgang. Vroeger met gemak 3 tv's zonder versterker en een goed beeld, nu zelfs op 1 tv ruiserig.
Dit zijn geen spoken maar is gewoon waar te nemen.

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-02 11:02
Heeft dit te maken met de digitale tv die erbij gepropt is en dat daardoor de annaloge zender dichter bij elkaar zitten?
Als het beeld met opzet slechter gemaakt word om digitaal beter te verkopen is dat natuurlijk een slechte zaak.

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik dacht dit zelf laatst ook op te merken, maar kwam er later achter dat het aan wat anders lag. Maar nu ik meer mensen erover hoor is het misschien handig om dit eens vanaf een bepaald punt te meten en dan over een tijdje weer.

Alleen heb je daarvoor volgens mij een vrij duur apparaat nodig, zo eentje die de monteurs van Casema ook hebben. Wie biedt zich aan ? :) Ik zal eens in mijn omgeving vragen of iemand zoiets heeft liggen. Lijkt me toch mooi om dit is in de gaten te houden, niet dat ik nu direct Casema niet vertrouw.

@paullus
Ik dacht ook iets van 55dB inderdaad! Toen de monteur nieuwe kabel kwam installeren bij ons keek ik even mee. Hij meette het signaal toen ook op en ik heb iets met getallen, dus volgens mij was het ook 55dB in de tijd. Maar hoe het er nu voor staat zou ik dus niet weten.

[ Voor 24% gewijzigd door Marf0rz op 14-03-2006 14:15 ]

If you can't beat them, buy them !

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:59
Ach, het is eigenlijk vrij logisch; als je mensen echt over de streep wilt halen om over te stappen naar een nieuwe techniek (digitale tv), moet je ze een duidelijke verbetering geven. Met de huidige TV's bij de meeste mensen thuis is het verschil tussen analoog en digitaal vrijwel nihil. Enige manier om het verschil te maken is om de analoge slechter te maken.

Volgens mij heeft de kabel trouwens genoeg bandbreedte voor analoge én digitale diensten, dus technisch zal er niet veel beperking zijn.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tis hier ook niet meer wat het geweest is... Vroeger met butt-kabel perfect beeld, nu met alles hirschmann kabel gaat het ook achteruit... :X

Verwijderd

De achteruitgang is ook makkelijk te realiseren. Vanaf het lokaal station loopt het signaal via glasvezel in AM-VSB techniek naar de wijkcentra waar uiteindelijk zo tussen de 500 á 1000 abonnees op zitten.
Dit is een analoog transmissieproces waarbij het hele HF-raster wordt gemoduleerd op licht.
In de wijkcentra zitten AM-VSB ontvangers die het hele raster demoduleren en verder coaxiaal doorgeven het wijkaftaknet in.
In het lokaal station, dat dus talrijke wijkcentra voedt, kan men eenvoudig de analoge HF kanalen lager insturen en de overige HF signalen, Internet, telefonie en DVB-C, op een goede sterkte.
Het effect van verschillende uitsturing is ook mooi te zien in het verschil tussen stereo en mono zenders in de FM band.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 17:04

TheBorg

Resistance is futile.

De norm is 60dB en die norm is nooit veranderd. Het signaal met opzet verzwakken gaat niet, dan komt het Internet en het DTV signaal ook in de problemen.

Er kunnen verschillende oorzaken zijn, soms is een beschadigde kabel de oorzaak, deze loopt dan vol water waardoor het signaal steeds slechter wordt.
In gebieden waar Digitenne van KPN beschikbaar is hebben veel mensen last van interferentie, hier is eigenlijk maar één ding aan te doen: Goede kabel en afgeschermde stekkers gebruiken.
Wat vaak ook vergeten word is dat alle coax kabels gevoelig zijn voor veroudering, en dat effect is sterker bij consumenten kabels dan bij de kabels die de kabelmaatschappijen gebruiken.
Als bij jou thuis alles technisch in orde is, en het signaal op je hoofdaansluiting is niet 60dB dan zal de kabelmaatschappij gewoon aan het werk gaan tot het signaal wel in orde is.

"Ja maar ik heb al 20 jaar dezelfde kabels en ik heb er nog nooit aan gezeten" is dus vaak juist de oorzaak.

Er wordt natuurlijk flink aan de netwerken gesleuteld i.v.m. snelheidsverhogingen van het internet, de komst van DTV en normaal onderhoud. Als daarbij fouten worden gemaakt word dat vaak pas zichtbaar als de klant belt.

Dat kabelmaatschappijen met opzet het signaal verzwakken is BS.

Verwijderd

Topicstarter
TheBorg schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:45:
De norm is 60dB en die norm is nooit veranderd. Het signaal met opzet verzwakken gaat niet, dan komt het Internet en het DTV signaal ook in de problemen.
Toch is het gebeurd, de kwaliteit van analoge TV van Casema is hier, bij mijn ouders en bij vriendin zeer merkbaar achteruit gegaan.

En wat als het signaal nog steeds 60db is (wat niet zo is) maar dat Casema er voordat ze het signaal wegzend er een fletser en onscherper filter overheen legt?
"Ja maar ik heb al 20 jaar dezelfde kabels en ik heb er nog nooit aan gezeten" is dus vaak juist de oorzaak.
Ach kom op zeg... Nee, het is stof op mijn beeldbuis, nou goed? :)
Het ligt niet aan mijn kabels. Ik leef niet in een radioactief huis waar mijn kabel verteert ofzo.
Ik mag hopen van wel, maar ik denk dat er toch meer aan de hand is. Als meerdere mensen dit onafhankelijk van elkaar constateren en Casema zelf liever digitale TV erdoorheen drukt dan zou dit best eens waar kunnen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 15:05 ]

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:02:
Het ligt niet aan mijn kabels. Ik leef niet in een radioactief huis waar mijn kabel verteert ofzo.
Google maar wat op veroudering van coax kabels...

Als jouw kabels in orde zijn, dan bel je de Casema, dan komt er een monteurtje en die fixed het probleem. Makkelijk zat.

Vaak word de hoofdaansluiting vervangen en het signaal opgekrikt (ruis), of verzwakt (strepen) in de eindversterker. Als dat niet helpt wordt gemeten of de kabel beschadigd is (ze kunnen zelfs zien op hoeveel meter).

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:18

rapture

Zelfs daar netwerken?

TheBorg schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:45:
HDTV en digitale TV komt in Europa niet van de grond, wel in de VS en Japan. Het probleem is dat onze PAL-kleuren uitstekend werken, terwijl de Never The Same Color televisies brak werken. Amerikanen zien op hun televisies het geel van de Simpsons continue veranderen.

Europa kan hun televisie signalen verknoeien zodat de consument nut van digitalisering in ziet.

Verwijderd

Topicstarter
TheBorg schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:08:
[...]

Google maar wat op veroudering van coax kabels...

Als jouw kabels in orde zijn, dan bel je de Casema, dan komt er een monteurtje en die fixed het probleem. Makkelijk zat.

Vaak word de hoofdaansluiting vervangen en het signaal opgekrikt (ruis), of verzwakt (strepen) in de eindversterker. Als dat niet helpt wordt gemeten of de kabel beschadigd is (ze kunnen zelfs zien op hoeveel meter).
Okee, dat is handig om te weten.

Maar ik blijf erbij, er is hier meer aan de hand :)

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-11-2025

Hak

En ik maar denken dat het aan mij lag... het is me nl. ook opgevallen dat het beeld de afgelopen weken duidelijk slechter is geworden (veel ruis op Ned 1, 2 en 3 bijv.)

Als zoveel mensen hier hetzelfde ervaren moet er toch écht iets aan de hand zijn lijkt me?

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:03
Sinds een aantal maanden vliegen sommige zenders hier een of twee keer per uur op zwart voor 10ms.
Was voorheen ook nooit zo. Beeldkwaliteit lijkt nog wel min of meer hetzelfde te zijn, behalve op sbs6 bedenk ik me nu.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeus op 14-03-2006 17:22 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Denizz
  • Laatst online: 17:45
Mijn beeld loopt ook opeens met heel snel achteruit. Voorheen had ik nog geen/heel weinig ruis, 2-3 maanden later zie ik al veel ruis en soms liggen er een paar zenders uit.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Verwijderd

Dit dacht ik ook al te zien. Ik merkte soms opeens op dat een paar pixels goed zichtbaar waren. En nee het ligt niet aan de tv. :) Dacht dat het aan de clip lag. Maar nu begin ik wel te twijvelen.. :/

Verwijderd

Beeld is hier goed als vanouds. Weinig artefacten zichtbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Pixels/artefacten? Het gaat hier over analoge TV hoor :)

Maar goed (of beter gezegd, fout), ik zit nu bij mijn ouders en het Casema analoge beeld is hier ook veel slechter dan het was. Veel fletser en minder scherp dan voorheen...

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

swopdark

ja doe maar...

Dit lijkt meer op een gevalletje paranoia...

Ik denk dat jij meer een probleem hebt met het vertrouwen van bedrijven en instanties waarvan jij afhankelijk bent... Casema geeft gratis digitale tv weg, je hoeft er enkel een decoder voor te kopen (kan bij de elektrozaak op de hoek) waardoor casema geen € verdient aan jouw digitale tv.

Als jij lekker wilt denken dat casema het op jou gemunt heeft moet je dat vooral blijven denken. Mijn casema signaal heeft niks aan kwaliteit verloren en ik ben een ontzettende mierenneuker op dat gebied.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

swopdark schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:45:

Ik denk dat jij meer een probleem hebt met het vertrouwen van bedrijven en instanties waarvan jij afhankelijk bent... Casema geeft gratis digitale tv weg, je hoeft er enkel een decoder voor te kopen (kan bij de elektrozaak op de hoek) waardoor casema geen € verdient aan jouw digitale tv.

Als jij lekker wilt denken dat casema het op jou gemunt heeft moet je dat vooral blijven denken. Mijn casema signaal heeft niks aan kwaliteit verloren en ik ben een ontzettende mierenneuker op dat gebied.
Belgische elektriciens hadden in het verleden signaalsterkteveranderingen meegemaakt. Vroeger kon je "aftakdozen" gewoon parallel aan elkaar sluiten en zo kan je gemakkelijk een flatgebouw op 1 kabelabonnement aansluiten. Kabelmaatschappijen vonden zoiets niet leuk en verslechteren het signaal zodat je niet meer een hoop appartementen op 1 abonnement kan aansluiten. Dan moet elk appartement een kabelaansluiting nemen en wie meer dan 1 tv heeft moet zijn installatie door de kabelmaatschappij aanpassen voor meerdere tv's (er werd een antenneversterker geplaatst). Elektriciens plaatsen ook zulke doosjes. Het was een win-win-situatie voor kabelmaatschappijen, elektriciens en antenneversterkerfabrikanten. Alleen de consument moet het boeltje betalen.

Signaalsterkte kan men gewoon met een knopje regelen en om commerciële redenen werd er in het verleden aangepast en zal nu niet veel anders kunnen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door rapture op 14-03-2006 22:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
swopdark schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:45:

Ik denk helemaal niet dat Casema het op mij gemunt heeft man.

Het is gewoon een constatering van een feit. En dat zien meerdere mensen onafhankelijk van elkaar... Dus ik begrijp niet dat je dit bij mij neerlegt als de buurvrouw en meerdere mensen in dit topic het ook al gemerkt hebben?

Als ik digitale televisie wou hebben van Casema had ik dat vorig jaar al kunnen nemen. Maar ik heb mijn redenen om dat niet te doen. Dat is ook niet belangrijk om hier over uit te gaan wijden.

Feit is dat de analoge kwaliteit gewoon achteruit hobbelt, misschien niet niet bij jou, maar in elk geval wel bij mij en dus ook bij meerdere mensen uit dit topic blijkt nu...

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Voor een goed beeld heeft een televisie 55 tot 68 dB nodig. Is het te weinig krijg je ruis, dit wordt het eerste zichtbaar op VHF (NED1, NED2, NED3, BRT). Is het signaal te hard dan krijg je schaduwen of diagonale strepen. Dit kun je zelf ook uitproberen als je een regelbare actieve antenne versterker gebruikt.
Met elke aftakking wordt het signaal 3,5dB zwakker (0,5dB voor de connectoren). Een flatgebouw van televisie voorzien gaat dus niet met hetzelfde signaal als voor één huis.
In de eindversterker op straat zit geen regelknop. Het is een passief apparaat met x maal 12 aansluitingen, elk met een verschil van 3dB. Het huis het verste weg van de eindversterker krijgt het meeste signaal. Soms zit er wel een passief filter om het signaal te verzwakken of om zenders/internet weg te filteren.

Een flets of onscherp beeld heeft niets met de signaal sterkte te maken. Ook al was jullie conspiracy theory waar, de kabelmaatschappijen hebben op dit punt niets te winnen. Het maakt namelijk geen verschil in bandbreedte.

[ Voor 13% gewijzigd door TheBorg op 14-03-2006 22:37 ]

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 08:08

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:02:
[...]

Toch is het gebeurd, de kwaliteit van analoge TV van Casema is hier, bij mijn ouders en bij vriendin zeer merkbaar achteruit gegaan.

En wat als het signaal nog steeds 60db is (wat niet zo is) maar dat Casema er voordat ze het signaal wegzend er een fletser en onscherper filter overheen legt?

[...]

[...]

Ik mag hopen van wel, maar ik denk dat er toch meer aan de hand is. Als meerdere mensen dit onafhankelijk van elkaar constateren en Casema zelf liever digitale TV erdoorheen drukt dan zou dit best eens waar kunnen zijn.
Zit hier bij UPC en ik moet zeggen dat jouw verhaal veel weg heeft van mijn ervaringen. Het lijkt erop dat het (beeld) gaandeweg (voor sommige zenders) slechter wordt. En dan heb ik het over maanden/jaren.
Wel een monteur over de vloer gehad en vond geen fouten. Toch is DVD stukken beter/scherper. "Ja, dan neem je toch digitaal" .......... dacht het niet, weer meer betalen. Verder kan/wil UPC niets doen, toch geen konkurentie.
De digitale doordruk-lobby draait volgas; als het even meezit staat er weer een Casema of Upc mannetje bij Radar of Kassa een digitale kast aan te prijzen, "decoder gratis" ..... zum kotzen

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Door netjes 55dB aan te leveren kan je dus niet meer aftakken, terwijl de sterkere signalen het wel toelaten.

Het is om aan te tonen dat er weldegelijk aan coax-netwerk "getweakt" wordt om allerlei redenen.

Flets en onscherp heeft idd niks met signaalsterkte te maken, maar men kan het signaal dichter bij de bron verknoeien ipv alle eindversterkers aan te passen.

Bandbreedte-verschil is er idd ook niet, elk analoog tv-kanaal blijft een stuk van ongeveer 5,5MHz breedte innemen. 40Mbps van kabelmodems wordt ook hierover geragt, DVD's komen om 4 of 8 Mbps smaken voor. Dus men kan 10 digitale kanalen over een analoge sturen, bandbreedte is geen probleem.

Wat wel het probleem is, is dat onze PAL-televisies uitstekend werken en geen nood voor digitalisering is. Terwijl Amerikanen en Japanners snel naar digitaal overstappen om van de brakke NTSC af te geraken.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:57
rapture schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 22:47:
DVD's komen om 4 of 8 Mbps smaken voor. Dus men kan 10 digitale kanalen over een analoge sturen, bandbreedte is geen probleem.
DVD en Digitale TV kan je niet goed met elkaar vergelijken.
Realtime MPEG2 encoding bij live TV heeft veel meer bits nodig voor een fatsoenlijk plaatje dan een efficient geencode DVD.
En de bandbreedte voor digitale (kabel)TV per frequentie van 8MHZ is (theoretisch) maximaal 38 Mbit.
Met 10 kanalen hierin gepropt heb je geen kwaliteit meer over.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 14-03-2006 23:08 ]

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:40
Toch heb ook ik het idee dat er ergens onderweg gedigitaliseerd word en later weer analoog wordt gemaakt.
Dit kan natuurlijk ook bij de omroepen gebeuren en hoeft niet persee aan de kabel maatschapij te liggen.
Voor mijn gevoel zijn bij kleuren beelden die bijv. van heel licht rood verlopen naar donker rood d "digitale resolutie" zichtbaar.
Dit was vroeger zeker weten niet zo.
Ik kan me nog voorstellen dat moderne tv's met digitale beeld toestanden hier ook debet aan zijn, maar onze 12 jaar oude philips heeft daar nooit last van gehad.
Overigens hebben dvd's en digitale tv dit ook maar dat is logisch.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

Verwijderd

Topicstarter
snameroc schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 00:02:
Toch heb ook ik het idee dat er ergens onderweg gedigitaliseerd word en later weer analoog wordt gemaakt.
Dit kan natuurlijk ook bij de omroepen gebeuren en hoeft niet persee aan de kabel maatschapij te liggen.
Dat zou ook nog allemaal heel goed kunnen eigenlijk.

Misschien krijgt Casema het tegenwoordig wel allemaal veel slechter aangeleverd en zijn de omroepen de schuldige. Vooral bij Talpa kan je zien dat de kwaliteit om te huilen is, al hun programma's lijken wel opgenomen te zijn met een handycam. Aan de andere kant, dat het aan de omroepen zal liggen lijkt me eigenlijk best wel onwaarschijnlijk, waarom zouden die hun programma's voor de analoge kabel lelijker aanleveren dan die voor digitaal/schotel?

De signaalsterkte is het in ieder geval inderdaad niet, want ik heb geen ruis en geen strepen.

Mijn idee is dat Casema er iets mee doet voordat ze het over de kabel schiet. Misschien digitaliseren ze het eerst wel om daarna weer terug te zetten in analoog ja, of weet ik veel. Dus ik denk dat Casema er toch echt iets mee doet, het is veel fletser en waziger dan voorheen, en feit is dat ze digitale TV er toch doorheen willen drukken. Maakt mij op zich ook niets uit, ik pas me wel aan, maar om nou het oude beeld te gaan verkloten voor mensen die wat minder flexibel (biojv. ouderen) zijn, dat vind ik echt niet kunnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 00:19 ]

Verwijderd

@ driexl

Waar / in welke region woon jij dan ? Want mss dat de anderen die last hebben ook in die regio wonen. Zou wellicht een stukje meer duidelijkheid scheppen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 00:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Den Haag

• Michael Knight
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wat mij betreft mag er in de topictitel ook UPC komen te staan..

Door heel nijmegen zie ik de beeldkwaliteit van analoge televisie achteruit gaan.
Niet alleen door extra ruis/wazig beeld (en idd op NED 1,2, etc..) maar ook zie ik bij de commerciele zenders nu regelmatig artifacts...dit is bij ANALOOG.

Ook geintjes als wegvallende teletekst op dezelfde zenders of constant een groene lijn door Veronica/Jetix zie ik sinds een jaar constant terugkomen.

Aan de tv`s en bekabeling ligt het niet, alles netjes met filters en de tv`s zijn niet bepaald goedkoop.
Zelfs het beeld van een oude analoge schotel is af en toe nog beter...slechte zaak.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Hier in Delft is het beeld haarscherp, nee geen Digitale tv! Gewoon analoog :)

• The_Doman
Een heleboel zenders komen natuurlijk ook al digitaal binnen via SAT bij de kabelbedrijven, vooral de kwaliteit van de nederlandse zenders is hierbij ook niet allemaal even geweldig vanwege de veel te lage bitrates.
Vooral in vergelijking met bijvoorbeeld de duitse/engelse zenders is het verschil, zelfs met analoge kabel, vaak opvallend.
Ook de analoge NL 1,2,3 lijken gewoon minder scherp dan ze vroeger waren..
(Misschien dat ook de uitschakeling van het PAL+ systeem vorig jaar er iets mee te maken heeft?)
Ik heb Multikabel wat hier (nog steeds) een goede kwaliteit analoog beeld heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door The_Doman op 15-03-2006 02:20 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
De core ring bij iig Casema bestaat tegenwoordig idd uit glas.. dus daar wordt in ieder geval iets omgezet van digitaal naar analoog

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:45

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik zit bij Multikabel, en heb op het analoge net niet echt een achteruitgang gemerkt, sinds het digitale tijdperk erbij gekomen is :), meestal kijk ik wel digitaal, omdat dat net iets scherper is, en die extra zenders zijn ook wel leuk...

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Het feit dat ik af en toe artifakten zie bij de nederlandse zenders geeft mij de overtuiging dat het signaal vaneen digitale bron komt. de digitaal naar analoog omzetters lijken niet van al te goede kwaliteit/resolutie te zijn en ik grap dan ook wel eens dat digitaal slechter is als analoog.
Of ze het expres doen weet ik niet maar de omzetting is duidelijk slechter vanwege kostenbesparing.

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:56:
Het feit dat ik af en toe artifakten zie bij de nederlandse zenders geeft mij de overtuiging dat het signaal vaneen digitale bron komt. de digitaal naar analoog omzetters lijken niet van al te goede kwaliteit/resolutie te zijn en ik grap dan ook wel eens dat digitaal slechter is als analoog.
Of ze het expres doen weet ik niet maar de omzetting is duidelijk slechter vanwege kostenbesparing.
Het is met veel zo, dat analoog betere kwaliteit kan leveren in ideale omstandigheden. Een middelformaat analoge camera laat zich niet zomaar inhalen door digitale fotografie. Niet alleen resolutie, maar de contrast van film is ook groter dan die van digitale sensors.

Nadeel van analoog spul is dat het verslijt en er is verlies als je het wilt verzenden. bv afdrukken van de originele negatief, analoge verbindingen bij hifi-installaties.
Digitaal mag ietsjes minder goed zijn, maar je kan in elke huiskamer hetzelfde kwaliteit als het origineel aanbieden met relatief goedkoop materiaal (Digitale verbinding bij hifi-installaties mag goedkoop zijn, zolang er geen artifacts zijn dan is het uitstekend, terwijl bij analoge verbindingen allerlei duur spul gebruikt wordt om kwaliteitsverlies te verlagen. Foto's uit je DSLR kan je perfect naar iedereen kopiëren,...).

Dat ze onderweg het boeltje digitaliseren is niet zo uitzonderlijk, er is vrij veel bandbreedte-overschotten (dotcom-hype, KPN-Qwest lijnen werden maar voor 10% gebruikt; 90% draait voor de fun) op glasvezels. Met de hopen artifacts en andere dingen, kan de beeldkwaliteit ook omlaag gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door rapture op 15-03-2006 23:40 ]

• The_Doman
rapture schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:24:
[...]
Het is met veel zo, dat analoog betere kwaliteit kan leveren in ideale omstandigheden. Een middelformaat analoge camera laat zich niet zomaar inhalen door digitale fotografie. Niet alleen resolutie, maar de contrast van film is ook groter dan die van digitale sensors.

Nadeel van analoog spul is dat het verslijt en er is verlies als je het wilt verzenden. bv afdrukken van de originele negatief, analoge verbindingen bij hifi-installaties.
Digitaal mag ietsjes minder goed zijn, maar je kan in elke huiskamer hetzelfde kwaliteit als het origineel aanbieden met relatief goedkoop materiaal (Digitale verbinding bij hifi-installaties mag goedkoop zijn, zolang er geen artifacts zijn dan is het uitstekend, terwijl bij analoge verbindingen allerlei duur spul gebruikt wordt om kwaliteitsverlies te verlagen. Foto's uit je DSLR kan je perfect naar iedereen kopiëren,...).
Het enige waar dat niet voor geldt lijkt TV te zijn.
Sinds men naar digitaal is overgestapt zie ik de beeldkwaliteit op TV eigenlijk alleen maar slechter worden.
Steeds lagere bitrates en meer artifacten bij snelle bewegingen. :(
Veel mensen zijn hier blijkbaar al aan gewend als je ziet hoeveel mensen al tevreden zijn met digitenne kwaliteit.

Ik zat hier nu vanavond bijvoorbeeld even naar Eurosport (tennis) te kijken gewoon via de analoge kabel: een schandalig slechte kwaliteit met blokjes en artifacten vergeleken met een aantal jaren geleden toen het signaal nog gewoon analoog van SAT opgevangen werd... :(

.

Verwijderd

Topicstarter
The_Doman schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 01:29:
[...]

Sinds men naar digitaal is overgestapt zie ik de beeldkwaliteit op TV eigenlijk alleen maar slechter worden.
Steeds lagere bitrates en meer artifacten bij snelle bewegingen. :(
Veel mensen zijn hier blijkbaar al aan gewend als je ziet hoeveel mensen al tevreden zijn met digitenne kwaliteit.

Ik zat hier nu vanavond bijvoorbeeld even naar Eurosport (tennis) te kijken gewoon via de analoge kabel: een schandalig slechte kwaliteit met blokjes en artifacten vergeleken met een aantal jaren geleden toen het signaal nog gewoon analoog van SAT opgevangen werd... :(

.
Volkomen mee eens.

Het wordt i.p.v. steeds mooier juist allemaal steeds slechter. En iedereen neemt er genoegen mee... artifacts/dode pixels/korrelige randjes/diffusion te zien bij onderwater/wolken/licht kleurverloop...

Ik trek me maar eens 10 jaar als een kluizenaar terug in de rimboe ofzo, misschien dat als ik eruit kom, dat het dan weer allemaal even mooi is als 10 jaar geleden :)

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als men lagebit rates en artifacts als origineel beschouwt en naar de klant verstuurt. Dan zal die klant hetgene krijgen dat verstuurt werd, er komt geen extra verslechtering op, maar de bron is eigenlijk al verslechterd. Commercialisering en "dat-zal-de-consument-toch-niet-merken-mentaliteit" zorgt voor verloedering van vele producten/diensten. De tijd toen men alles volmaakt (en zoals het hoort) aanbood is voorbij. Zelfs de haaivinnensoep bij de afhaalchinees bevat geen haaivinnen, wel iets fake. Hoeveel Sweex-zooi (bv netwerkmateriaal met te weinig koeling => gare routers) er verkocht wordt?

[ Voor 14% gewijzigd door rapture op 16-03-2006 04:03 ]

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:00
Toch apart dat toen ik hier hetzelfde beweerde ik voor gek werd versleten, terwijl nu blijkt dat veel meer mensen dezelfde ervaring hebben.
Het gaat in mijn geval trouwens om UPC, regio Rotterdam.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• Gonadan
  • Laatst online: 19:13

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
[...]
*knip*

.
Heb je er al aan gedacht dat eurosport zijn opnames digitaal naar de (eurosport)studio zendt en dat de artefacts dus niets met je tv verbinding/provider te maken hoeft te hebben? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• The_Doman
Gonadan schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 09:38:
[...]
Heb je er al aan gedacht dat eurosport zijn opnames digitaal naar de (eurosport)studio zendt en dat de artefacts dus niets met je tv verbinding/provider te maken hoeft te hebben? :)
Natuurlijk heb ik daar wel aan gedacht, het was meer een voorbeeldje om aan te geven dat digitaal vaak geen echte verbetering is bij TV.
En Eurosport is trouwens ook nog steeds analoog via de SAT te ontvangen, wat dan ook weer een veel betere kwaliteit geeft dan de digitale versie met een veel te lage bitrate...

• Hak

Hak

Gisteren en vandaag heeft Casema hier in m'n wijk (Den Haag) werkzaamheden uitgevoerd en het beeld is nu weer op alles kanalen perfect! Er was dus wel degelijk iets aan de hand...

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:49

MrScratch

I am rubber, you are glue

Goh, misschien moet ik ook maar eens gaan bellen met de Casema dan. Hier in Beverwijk ook het gevoel dat het de afgelopen maanden achteruit aan het gaan is. Aangezien ik zelf redelijk aan het klooien ben met HTPC en dergelijke krijg ik van vrouwlief natuurlijk de schuld. En dat terwijl ik laatst alle kabels naar van die dikke grijze met van die schroefkoppelingen heb geupgrade. Sommige kanalen zijn echt redelijk slecht te noemen.

Update wegens gebeld:

Mmmm, het werd natuurlijk op mijn eigen kabels en splitters enzo afgeschoven. Toch maar even testen met een tv direct op de hoofdaansluiting, als het dan ook slecht is, dan lijkt het me duidelijk.

Het rare was wel dat de helpdesker zijn argumentatie was dat als de digitale tv prima werkte dat het signaal dan zeker in orde moest zijn, omdat digitv een zeer sterk signaal nodig heeft. Maar die decoder van mij zit echt helemaal achter in de rij, dus lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat dat digitale signaal echt supergoed is. Toch doet digitv het prima. Rare business.

[ Voor 43% gewijzigd door MrScratch op 11-04-2006 21:58 . Reden: Gebeld met Casema: ]

Look behind you! A three headed monkey!

• Hak

Hak

Ik had dus ook prima signaal en beeld met digitale TV, maar analoog VHF zag er echt niet uit.. da's dus nu verholpen.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Eurosport geeft op mijn analoge schotel op de slaapkamer een perfect analoog beeld (zelfs tweetalige mogelijkheid :P) en op de digitale schotel van m`n ouders is het allemaal nog net wat scherper....hoe kan het bij UPC dan zo slecht zijn?

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

MoZe schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 09:19:
Toch apart dat toen ik hier hetzelfde beweerde ik voor gek werd versleten, terwijl nu blijkt dat veel meer mensen dezelfde ervaring hebben.
Het gaat in mijn geval trouwens om UPC, regio Rotterdam.
Ik woon ook in de omgeving Rotterdam en heb precies hetzelfde gemerkt, bij ons in huis is de kwaliteit van de VHF-band (Ned1, Ned 2 en Ned 3) om te huilen. Ned 2 laat zelfs diagonale strepen zien. Verder hebben we bij een aantal zenders artifacts, op mijn breedbeeld van 83cm is dit uitermate storend. :r Dit is ook bij een vriend van me verderop in de wijk, bij mijn opa en oma aan de andere kant van het dorp en op de tv's van de sportschool idem ditto. Het kan gewoon niet anders dat UPC iets met het analoge signaal doet.

[ Voor 11% gewijzigd door Ruidasilva op 12-04-2006 10:10 ]

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

Verwijderd

Topicstarter
Jep, inderdaad, het viel mij van het weekend ook weer op. En dan nog wel met Ned1, Ned2 en Ned3. Wel de minste partij waarvan je zou verwachten dat ze met slechte kwaliteit op de proppen komen.

Het is gewoon heel logisch voor de kabelboeren: analoge shit tegen de minste kosten doorsturen, en hoe slechter de kwaliteit, hoe beter dat is voor de verkoop van de digitale TV... :r

Verwijderd

Iets wat hier ook meespeeld is het feit dat de programma makers ook allemaal met digitaal beeld werken. en volgens mij sommige ook met compressie erop, aangezien ik via de schotel kijk heb ik altijd digitaal beeld maar soms zie je gewoon dat het beeld via een compressie wat slechter is. En als ik dat via de sataliet al heb is dat natuurlijk via de kabel alleen nog maar slechter.

Vooral met het journaal is dit goed te merken

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 10:33 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb omroep.nl zojuist gemaild hierover. Hopelijk sturen ze snel een antwoord.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Jazco2nd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 02:13:
Hier in Delft is het beeld haarscherp, nee geen Digitale tv! Gewoon analoog :)
Nou en een paar dagen later was het net alsof de kabel niet goed in de muur zat.... beetje ruis op bijna alle kanalen :(
En de kabel zit er wel goed in!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:57

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Het is hier in Nieuwegein al minstens 10 jaar slecht..

Om een beetje fatsoenlijk beeld te krijgen, moest ik de Casema doos in de muur ertussenuit halen.
En zelfs dan moet er nog een versterker tussen om de VHF band fatsoenlijk te ontvangen.
(+10 dB versterking om Ned 1 en de BRT te kunnen kijken zonder ruis)

Alles met nieuwe goede kabels en Hirschmann stekkers aangesloten.
Totale lengte van de kabel is net 1 meter.

Ze hebben wel een keer gemeten, maar "het signaal is goed".
Blijkbaar interesseert het ze helemaal niets.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Denizz
  • Laatst online: 17:45
Jazco2nd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:08:
[...]

Nou en een paar dagen later was het net alsof de kabel niet goed in de muur zat.... beetje ruis op bijna alle kanalen :(
En de kabel zit er wel goed in!
Dit heb ik ook gehad. Eerst helemaal geen ruis, en nu zit er op elke zender een lichte/matige hoeveelheid ruis.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 20:44

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

het is mij inderdaad ook laatst opgevallen bij Casema dat je bijvoorbeeld bij MTV (ja ik weet het :X ) nu 'gewoon' blokjes ziet... het lijkt alsof ze een foute encoder hebben toegepast :/

Ik dacht dus eerst dat het aan mij lag (en dat het er dus altijd al in zat) maar een vriend van mij begon er laatst ook over ...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Verwijderd

Topicstarter
Moet je nu eens kijken op Nederland 1, "Villa Felderhof". Het beeld is werkelijk niet om aan te zien... :(

Verwijderd

Topicstarter
Van de redactie van Villa Felderhof:

Geachte heer/mevrouw ...,

Wij leveren het beeld aan met perfecte beeldkwaliteit. Het spijt ons dat het zo slechte kwaliteit is wanneer het bij u op uw televisie binnenkomt. Wij vinden het heel vervelend, desalniettemin hopen we dat u met plezier blijft kijken naar onze programma's.

Met vriendelijke groeten,

... ...
Redacteur Villa Felderhof

Oftewel, en ik wist het eigenlijk al zeker, maar nu dan ook echt: Casema verneukt hier de boel!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 14:46 ]

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:59
Er zijn inderdaad bij UPC een aantal zenders die op de analoge kabel het blokjes effect vertonen, viel mij laatst ook al op. De overige kanalen zijn nog steeds redelijk in orde.

Tevens is het zo dat er bij DTV een aantal kanalen zijn die een schandalig lage bitrate hebben en daardoor zeer slecht beeld geven. Zat laatst op mijn beamer het nederlands elftal te kijken op SBS via een DVB-C kaart in mijn PC, het beeld was echt om te huilen, zeker wanneer de camera horizontale bewegingen moet maken. Nederland 2 is daarbij stukken beter, maar nog steeds niet wat ik van DTV zou verwachten.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi verhaal ook weer van de voetbaluitzendingen: zou perfect breedbeeld worden en in HDTV kwaliteit.

Wat gebeurt er: niemand heeft nog HD kwaliteit en de uitzendingen zijn in 4:3! Djeez ik heb al 10 jaar een breedbeeld TV! Ik kan echt best begrijpen dat mensen om dit soort loze beloftes een toren gijzelen hoor :)

• The_Doman
Waslijn schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:42:
Tevens is het zo dat er bij DTV een aantal kanalen zijn die een schandalig lage bitrate hebben en daardoor zeer slecht beeld geven. Zat laatst op mijn beamer het nederlands elftal te kijken op SBS via een DVB-C kaart in mijn PC, het beeld was echt om te huilen, zeker wanneer de camera horizontale bewegingen moet maken. Nederland 2 is daarbij stukken beter, maar nog steeds niet wat ik van DTV zou verwachten.
Inderdaad, met kwaliteit heeft digitale TV momenteel niet veel meer te maken.|:(
Als je vreselijk lage bitrates ziet van veel zenders velang je gewoon weer terug naar goed analoog!

Op deze site kun je ook heel mooi zien met wat voor LAGE bitrates de diverse zenders uitzenden:
Op je al die mooie plasma/lcd schermen ziet dat er dus nooit goed uit..
(op goede CRT ook niet )

http://www.linowsat.de/
Astra19.2øEast
Astra1D,3A 23.5øEast
Astra2A,2B,2D 28.2°East

[ Voor 4% gewijzigd door The_Doman op 12-06-2006 23:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
The_Doman schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:49:
[...]

Als je vreselijk lage bitrates ziet van veel zenders velang je gewoon weer terug naar goed analoog!
Probleem is dus dat dat in elk geval niet meer te krijgen is! :)

• jkerkhov
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Dat gevoel heb ik nou ook: 15/7/2007 heb ik casema onderstaande email gestuurd:

Geachte heer/mevrouw,

t/m eind juni leek het signaal regelmatig storingen te bevatten (signaal viel weg), in eerste instantie dacht ik dat dat een storing bij mijzelf was (bv defecte tv), echter begin juli was dit probleem ineens verleden tijd. Wel merkte ik op dat het tv-signaal sinds die tijd veel slechter is. Ik zie veel blokvorming op mijn lcd-tv welke ik voorheen niet zag.

Is er misschien iets met het signaal?

Met vriendelijke groet,

'Uiteraard nooit meer iets van vernomen' :X . Echter nu (15/4/2008) denk ik eraan om opnieuw contact op te nemen met Casema (Utrecht), omdat ik van mening ben dat het signaal steeds slechter en slechter wordt (Eigenlijk niet slechter, maar steeds meer blokjes - ik denk gecomprimeerd oid). ;(

Jeroen K

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Lekkere kick. :P

Ontopic, in mijn nieuwbouw apartement en de omliggende aparttementen is het signaal opgemeten door een bedrijf, resultaat 41dB in de meterkast (gemiddeld in 4 aparttementen gemeten) terwijl 61 tot 71 dB de norm moet zijn.
Menig buur klaagt ook over het signaal wat gewoon belabberd is.

Ben benieuwd hoe "snel" de casema dit oplost........ ( ik denk van niet )

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Het viel mij afgelopen week ook weer eens op... kijk bv naar de reclame van Hugo Boss met die man die in een zee oid springt.... PIXELS/artifacts vanaf het moment dat het water in overvloede langsstroomt.. En dat op analoge tv.. (UPC btw!)

Tevens heb ik mijn computer maar weer ontkoppeld van de coaxsplitter... het signaal wordt steeds zwakker...

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Afgezien van lokale situaties met te zwakke signalen is er niet zoveel mis met de huidige analoge TV. Wat het meer is, is dat we tegenwoordig de kwaliteits lat een stuk hoger leggen nu iedereen haarscherpe ruisvrije DVD films gewend is. Ik stoor me ook aan die zenders die een heel lage bitrate doorschuiven (MTV e.d.), maar ik heb ook laatst weer eens wat oude opnames van 15 jaar geleden bekeken en het is werkelijk ontstellend hoe beroerd het TV signaal toen was, waar men toen nog prima tevreden mee was. Veel ruis, laag kleurbereik, fletse kleuren. En dan heb ik het nog niet eens over die belachelijke kleding van toen en het beroerde acteerwerk in Nederlandse series :+

De roze bril moet toch maar eens af. Vroeger was het niet beter, ik was gewoon minder kritisch...

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Dreamvoid schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:02:
Afgezien van lokale situaties met te zwakke signalen is er niet zoveel mis met de huidige analoge TV. Wat het meer is, is dat we tegenwoordig de kwaliteits lat een stuk hoger leggen nu iedereen haarscherpe ruisvrije DVD films gewend is. Ik stoor me ook aan die zenders die een heel lage bitrate doorschuiven (MTV e.d.), maar ik heb ook laatst weer eens wat oude opnames van 15 jaar geleden bekeken en het is werkelijk ontstellend hoe beroerd het TV signaal toen was, waar men toen nog prima tevreden mee was. Veel ruis, laag kleurbereik, fletse kleuren. En dan heb ik het nog niet eens over die belachelijke kleding van toen en het beroerde acteerwerk in Nederlandse series :+

De roze bril moet toch maar eens af. Vroeger was het niet beter, ik was gewoon minder kritisch...
Ik heb perfecte video opnames gemaakt in 1993 van onder andere Filmnet en Duitse (satteliet)zenders..

Toen ik 11 jaar terug verhuisde naar mijn huidige woning ging het signaal achteruit; idd fletse kleuren en veel ruis (zag het laatst op een oude band met concert..).
UPC (of de aanbieder destijds) gaf aan dat het aan onze tv lag... vervolgens maar de analoge (!) schotel aangezet op Cartoon Network enzo... perfect beeld. Dan heb je zo`n monteur wel monddood.

Signaal is dus afhankelijk van verschillende factoren; locatie, wandcontactdoos, wijkkast (waar veel in gerommeld wordt!) en nog wat dingen..

Verwijderd

Michael Knight schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:07:
Het viel mij afgelopen week ook weer eens op... kijk bv naar de reclame van Hugo Boss met die man die in een zee oid springt.... PIXELS/artifacts vanaf het moment dat het water in overvloede langsstroomt.. En dat op analoge tv.. (UPC btw!)

Tevens heb ik mijn computer maar weer ontkoppeld van de coaxsplitter... het signaal wordt steeds zwakker...
Das logisch hoor, analoge TV is namelijk helemaal niet analoog, enig stukje wat analoog is is het laatste stukje naar de klant toe, alles daarvoor is 100% digitaal met digitale compressie en alles.

Al jaren hebben die algoritmes veel moeite met dingen als water en vuur, je kan bij snel bewegende beelden duidelijk de artifacten zien.

Het is net aan de provider hoeveel bandbreedte ze op dat moment beschikbaar hebben (afhankelijk van het netwerk, hoeveelheid kanalen etc), hebben ze wat minder beschikbaar dan gooien ze de compressie iets omhoog waardoor je iets slechter beeld krijgt (normaal niet merkbaar). Hebben ze weer wat meer beschikbaar dan gooien ze de compressie weer iets omlaag.

Maar dat het analoge signaal slechter wordt kan door van alles komen, slijtage ed. (ruis, minder kleur enzo)

En schotelzenders zijn ook digitaal, dus daarvan opnemen is niet helemaal eerlijk, dat is normaal gezien gewoon DVD kwaliteit.
Daarnaast vraag ik me af hoe je het hebt opgenomen, magneetbanden van 15 jaar oud kunnen onmogelijk nu nog fatsoenlijk afspeelbaar zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2008 01:38 ]

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-02 15:57

Mark_640

In my memory

Ik spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat ik zowel in Eindhoven als Nijmegen totaal geen achteruitgang heb gezien in de kwaliteit van Analoge TV.

Dan kijk ik nog wel op een 'ouderwetse' CRT, en niet op een LCD/Plasma...

De discussie tussen CRT en LCD/Plasma ga ik hier niet voeren, maar ook daar zit een stuk 'kwaliteitsverschil'...

Alle bovenstaande verhalen over kabelmaatschappijen die het analoge signaal 'terugdraaien' is allemaal onzin...

Kijk eerst eens naar je kabels/stekkers... Dat ze er al 10 jaar liggen, en dat ze het altijd goed gedaan hebben is dan zeer waarschijnlijk het hele probleem...

Zie ook Stichting Aanpak Interferentie.

Het is niet alleen maar Digitenne dat troep je coax in blaast, er gaat nog veel meer door de ether tegenwoordig...

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 01:35:
[...]

Das logisch hoor, analoge TV is namelijk helemaal niet analoog, enig stukje wat analoog is is het laatste stukje naar de klant toe, alles daarvoor is 100% digitaal met digitale compressie en alles.

Al jaren hebben die algoritmes veel moeite met dingen als water en vuur, je kan bij snel bewegende beelden duidelijk de artifacten zien.

Het is net aan de provider hoeveel bandbreedte ze op dat moment beschikbaar hebben (afhankelijk van het netwerk, hoeveelheid kanalen etc), hebben ze wat minder beschikbaar dan gooien ze de compressie iets omhoog waardoor je iets slechter beeld krijgt (normaal niet merkbaar). Hebben ze weer wat meer beschikbaar dan gooien ze de compressie weer iets omlaag.

Maar dat het analoge signaal slechter wordt kan door van alles komen, slijtage ed. (ruis, minder kleur enzo)

En schotelzenders zijn ook digitaal, dus daarvan opnemen is niet helemaal eerlijk, dat is normaal gezien gewoon DVD kwaliteit.
Daarnaast vraag ik me af hoe je het hebt opgenomen, magneetbanden van 15 jaar oud kunnen onmogelijk nu nog fatsoenlijk afspeelbaar zijn.
Dat alles bij de aanbieder intern al digitaal is weet ik wel. Maar het is van de zotte dat je op analoge televisie kunt zien, dat er met digitale techniek bezuinigd wordt op bandbreedte.

Verder spreek ik specifiek over analoge schotel in 1993... dat is geen valsspelen, dat is de techniek van die tijd (ook onderhevig aan ontvangst, bewolking ed). Daarnaast was de gewone kabel en filmnet uiteraard ook analoog. :)

Ik weet niet wat voor videobanden jij hebt gebruikt, maar mijn videobanden doen het nog perfect.
Hoe denk jij anders dat series/films uit de jaren `70 en `80 (de eenmalig uitgezonden doel ik dan op) nog als goede vhs-rip te krijgen zijn via de bekende wegen? ;) :)
Als je in de jaren `80 investeerde in goede apparatuur en media, dan pluk je daar nu nog de vruchten van. (recorders met 4/5/6 koppen, premium tapes ed).

Pagina: 1