Toon posts:

Onverklaarbaar veel dataverkeer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pagina met relatief erg weinig bezoekers (gemiddeld tien per dag) die dan ook nog niet lang draait. Ik heb een plaatje bijgevoegd waar de statistieken van de huidige maand in staan:

Afbeeldingslocatie: http://img71.imageshack.us/img71/7972/statistieken7hq.jpg

Het rare is dat mijn hosting provider aangeeft dat deze pagina deze maand al goed is geweest voor zo'n 12GB !! aan dataverkeer. Dit lijkt mij toch totaal niet passen bij de statistieken van de website?!

Ik heb verder een aantal pagina's die linken naar een aantal plaatjes die op de pagina met 12GB aan dataverkeer staan. Maar die pagina's worden ook nog niet erg veel bezocht en bovendien zijn de plaatjes waar het om gaat niet erg groot. Dit zou dus ook niet tot 12GB aan dataverkeer moeten leiden.

Ik krijg de laatste weken veel junkmail die via het reactieformulier van de website verzonden wordt. Ik heb langs deze weg enkele honderden junkmails gekregen, maar dit kan mijns inziens toch ook niet het enorme dataverkeer van 12GB verklaren?

Iemand die ervaring heeft met dit soort problemen of aan mijn verhaal kan afleiden waar mogelijk het probleem zit?

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:06

Standeman

Prutser 1e klasse

Worden je afbeeldingen niet gedeeplinkt op bijv. een groot forum zoals ./ ? Een hoop kleintjes kan ook enorm oplopen. Je afbeeldingen komen volgens mij niet voor in het overzichtje.

Ik zou gewoon (indien mogelijk) je afbeeldingen hernoemen en kijken of je dataverkeer minder wordt. Ik neem overigens ook aan dat je hoster het 1 en ander kan verklaren.. Dus bel die eens..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Standeman schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 13:28:
Worden je afbeeldingen niet gedeeplinkt op bijv. een groot forum zoals ./ ? Een hoop kleintjes kan ook enorm oplopen. Je afbeeldingen komen volgens mij niet voor in het overzichtje.
Normaal gesproken wel hoor :).
Maar er is maar 1 oplossing mogelijk, mail/bel je hoster even en vraag ze waar het dataverkeer vandaan komt.
Dat je contactformpje misbruikt wordt zou absoluut kunnen maar 12 GB aan mail is VEEL.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik denk dat je last van mime-type injection, google er even op en controleer je forms.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Ik had een stel gecustomisede smileys op m'n webspace staan. Die zijn ook door een stel fora opgepikt. 1 forum genereerde 400.000 hits. :')
Daar ging m'n bandbreedte. ;(
Dus alles maar off-line gehaald en overnieuw begonnen.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Je kunt er mooie reclameafbeeldingen van maken voor bijvoorbeeld een nieuwe site. Dit geeft best een leuk effect om grappige sites te promoten!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de adviezen!

Ik had inderdaad last van mime-type injection. De afgelopen tijd is mijn website misbruikt voor het versturen van grote hoeveelheden bulkmail. Dit was mogelijk vanwege het onvoldoende beveiligde gebruik van de mail() functie van PHP op de website.

Ik heb de oplossing die ik vond op deze pagina nu ingebouwd:

http://www.vevida.nl/NL/service_onderwerp.asp?owid=240

Ik hoop dat het probleem hiermee opgelost is!

Nogmaals bedankt.
Pagina: 1