D2OL & TSC Phase I

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
Zoals de meesten wel onderhand weten zijn er wat ontwikkelingen gaande bij TRI, de projectorganisatie van D2OL en TSC. Er zijn nieuwe servers gekomen, er is flink aan de stroomvoorzieningen met UPS gewerkt en er is een nieuwe coder Adam aangenomen. Waar voorheen alles buitenshuis ontwikkeld werd, gaat dat met Adam gewoon 'indoors' gebeuren. Hij zal gaan werken aan het verbeteren van het statssysteem, nieuwe candidate libraries en een nieuwe client.

Goeie ontwikkelingen allemaal. Hopelijk gaat het weer wat de goeie kant op aldaar. Echter ondanks alle goeie ondernemingen ten spijt, kon er niet voorkomen worden dat half januari het hele zaakje bij D2OL crashte. Het gevolg was dat alle stats verloren waren gegaan. Omdat het hele statssysteem eigenlijk niet echt deugde, blijkt het ook nog eens moeilijk om alles weer te herstellen. Vandaar dat er toen door TRI besloten is om de zogenaamde project Phases in het leven te roepen.

Alles van dag 1 van beide projecten tot en met 2 april 2006 zal als Phase I bestempeld worden. Hierna zal men overschakelen naar de nieuwe NAS servers, nieuwe candidate libraries en bovenal ook weer vanaf 0 beginnen met de stats. Deze fase zal dan als Phase II door het leven gaan.

De stats van Phase I van voor de crash zijn middels een backup van een 3rd party wel te herstellen. Maar enkel als static stats. Op 3 april zullen er statische stats gaan komen van de complete Phase I, dus van voor en na de crash, ook wel Hall of Fame genoemd.

Wat ook heel belangrijk is, is dat ze overschakelen naar nieuwe candidate libraries. Niet alleen leuk dat er weer nieuwe targets komen, maar dit houdt echter wel in dat alle oudere targets niet meer geaccepteerd zullen worden! Het is dus van groot belang dat iedereen zijn offline buffers voor 3 april flushed, anders is het allemaal voor niks geweest. Voor de nieuwe libraries is geen nieuwe client nodig.

Even alles nog even kort op een rij:
- 3 april 2006 einde Phase I voor zowel TSC als D2OL
- alle buffers dus flushen _voor_ die datum
- alles wat voor 3 april is opgehaald en na 3 april wordt geflushed, gaat rechtstreeks naar dev/null, zowel medisch als statsgewijs
- nieuwe client niet nodig voor Phase II

Bronnen:
- Next Project Phase Begins April 3
- Project Status Reports
- All-Time Leaders Posted

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

Even voor mijn duidelijkheid: De stand in de Hall of Fame zal zijn de stand volgens de backup van de stats van een derde (Bok van FDC volgens mij) plus de getallen die momenteel in de DPCH staan?

Is het door een aantal koeien om te schakelen dan ook nog mogelijk bij D2OL bovenaan die Hall of Fame te komen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:03
Sja, leuk zo'n Hall of Fame maar met Phase II gaan we dus toch weer allemaal op 0 beginnen. Het is wat anders dat ze het nu van te voren aangeven maar blijf het jammer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictprutser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 17:11

ictprutser

Schotse_Hooglanders

CowArt schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:39:
Is het door een aantal koeien om te schakelen dan ook nog mogelijk bij D2OL bovenaan die Hall of Fame te komen? :)
Ik ben voor. Zijn er meer mensen die dit zien zitten? En is het uberhaupt mogelijk om op zo'n korte termijn een stampede te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Dat is bijna anderhalf miljoen punten die je dan nodig hebt. Succes, maar dat zal niemand gaan lukken denk ik. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het idee is leuk, totdat je de statistieken erbij gaat pakken

Puntjes van voor de crash:
16.008.751 XtremeSystems
15.202.131 Dutch Power Cows

En na de stats-crash staan we ook al dik achter
De achterstand is dus ruim 900k!! :(

Zou dus betekenen dat je rond de 60k per dag meer moet dan dan XS. Oftewel, onmogelijk :/

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
CowArt schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:39:
Even voor mijn duidelijkheid: De stand in de Hall of Fame zal zijn de stand volgens de backup van de stats van een derde (Bok van FDC volgens mij) plus de getallen die momenteel in de DPCH staan?
Correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlinkingAnt schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 13:09:

16.008.751 XtremeSystems

Zou dus betekenen dat je rond de 60k per dag meer moet dan dan XS. Oftewel, onmogelijk :/
Niet overdrijven, tis maar 800k :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CowArt

CowArt

SlinkingAnt schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 13:09:

16.008.751 XtremeSystems

Hmmm, dat is inderdaad wel heel veel. Team Switch deed destijds volgens mij gemiddeld iets van 2K per dag. Heb je dus 30 keer ons parkje nodig om de #1 te behalen, en dan hou ik nog niet eens rekening met eventuele tegenacties van onze collega-teams. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens... als je dat allemaal loopt te brullen hier, dan ziet XS het van mijlenver al aan komen....

Bovendien is het wel een heel groot gat. Onhaalbaar.... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictprutser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 17:11

ictprutser

Schotse_Hooglanders

zeg nooit nooit... de ica_cows hebben genoeg laten zien in het verleden. _/-\o_ Dat is juist de kracht van DPC >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 13:56:
[...]
Niet overdrijven, tis maar 800k :P
1. 392.539 XtremeSystems
3. 250.847 Dutch Power Cows
en dat samen met de 806k achterstand van voor de crash, is en gat van bijna 950k ;)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
Ik heb dit topic enkel ter info aangemaakt, zodat men weet waar ze aan toe zijn en dat ze dus niet fijn zitten te bufferen en het dan opeens niet meer kunnen versturen en dat soort ongein. Het is niet bedoeld als XS inhaalactiepost, althans dat was niet de opzet. En dat gaat toch niet lukken ook, dat gat is veels te groot om nog even in een dag of 16 dicht te krijgen. Laat DPC gewoon met Phase II goed van start gaan }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CowArt

CowArt

Excuses dat ik het draadje liet ontsporen met mijn post. :P

Het idee kwam ineens in mij op, maar als ik de getallen zo zie is het inderdaad niet haalbaar. Dus... zorg dat je alle uiers leegmaakt voor of op 2 april, doe in de tussentijd bijvoorbeeld aan joga met je koeien, zodat we op 3 april sterk van start kunnnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
Ik denk dat ik wel weer een poging wil gaan wagen met deel 2 van dit project. Activiteit in de vorm van een nieuwe aanpak, en werkelijk willen investeren in een betere opzet van het project zou ik sowieso alleen maar willen belonen. Ik doe het immers ook grotendeels voor de medische gedachte erachter.

Dat de stats dan gereset worden... Nieuwe start, nieuwe kansen zou ik wil zeggen! Deze ronde heeft XS gewoon gewonnen, de volgende ronde zullen ze een stuk harder moeten knokken. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 20:17

itsalwaysme

Graast voor DB

dat is nu net het tegenovergestelde van wat er bij TSC aan de hand is. DPC staat daar zo ver voor, dat we bij Phase 2 er hard aan moeten trekken om weer boven aan te staan, want onze output is zo nu en dan niet echt om over naar huis te schrijven, en het feit dat er mensen gaan stoppen vanwege de stat reset zal ook wel niet echt helpen....

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
The ultimate deadline will be 11:59:59 PM EST on Sunday, April 2.
Dat is, naar mijn kennis, maandag 3 april 06.00 :) Vanaf dan gaat Phase II van start en beginnen de stats weer op nul.

Pagina: 1