Internet snelheid delen.

Pagina: 1
Acties:

• steefje007
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Heb thuis adsl en wil me internet snelheid delen.

heb router met draadloos en utp kabel lopen.

Ik wil als 1 iemand pc aan heeft volle internet hebt en als 2 mensen pc aan hebben, het internet deelt in 2en. enzo

Welke router kan dat want heb het hele forum afgezocht maar ik weet niet onder wat ik moet zoeken.

Oost-West 7650wp, Zuid 3300Wp, Intergas HR28-24> Panasonic WH-MDC05J3E5, SWW Hewalex 3KW met 300ltr Buffervat

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan heb je toch echt niet goed gezocht ;)

Lees Hoe deel ik Internet ? en [rml][ Windows 98SE/2000/XP] Internet Connection Sharing[/rml] maar eens door :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

das moeilijk, maar met een router deel je zowiezo altijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 12:21 ]

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat TS meer bedoeld dat als je 2 gebruikers hebt, dat elke gebruiker dan maximaal de helft van de beschikbare bandbreedte kan gebruiken. Maar als er slechts 1 gebruiker is, dat deze de volle bandbreedte kan benutten.

• steefje007
  • Niet online
ik wil me internet snelheid delen, en niet dat ik iets op pc meot installeren. En heb wel gevonden dat er routers zijn maar zijn duur, maar prijs maakt niet uit iemand link ofso>

Oost-West 7650wp, Zuid 3300Wp, Intergas HR28-24> Panasonic WH-MDC05J3E5, SWW Hewalex 3KW met 300ltr Buffervat

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:18
De router die ik heb heeft bandwith management. Asus WL-500g. Kun je instellen dat je voor bepaalde pc's een gegarandeerde snelheid.
Screenie:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rvandenekker/got/asus_bm.png
Max is dus het limiteren. Bij min is dat je iemand een bepaalde snelheid garandeerd.
Heb er alleen geen ervaring mee. Zal je zelf nog ff moeten onderzoeken.

[ Voor 13% gewijzigd door Ascathon op 14-03-2006 12:28 ]

• steefje007
  • Niet online
ahaa zeer handig, maar waar ik leifste naar op zoek ben is 1 die internet zelf deelt want wat jij hebt is moet je zelf instellen en ik wil als alleen ik op router zit volle snelheid en als iemand anders pc aanzet mijn snelheid 50% wordt en die andere die pc aanzet ook 50% krijgt toegewezen

Verwijderd

ik heb deze router ook tis alleen spijtig dat ik geen ip adres kan invullen bij het instellen van de upload

• steefje007
  • Niet online
Blorgg schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:24:
Ik denk dat TS meer bedoeld dat als je 2 gebruikers hebt, dat elke gebruiker dan maximaal de helft van de beschikbare bandbreedte kan gebruiken. Maar als er slechts 1 gebruiker is, dat deze de volle bandbreedte kan benutten.
wat jij post dat bedoel ik

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
steefje007 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:30:
ahaa zeer handig, maar waar ik leifste naar op zoek ben is 1 die internet zelf deelt want wat jij hebt is moet je zelf instellen en ik wil als alleen ik op router zit volle snelheid en als iemand anders pc aanzet mijn snelheid 50% wordt en die andere die pc aanzet ook 50% krijgt toegewezen
gebeurt dat niet vanzelf?

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:18
steefje007 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:30:
Die precieze 50/50 van jou vind ik zelf totale onzin. Waarom zou je als de andere pc internet niet gebruikt, je andere pc limiteren op 50%. Toch raar, of ben ik de enige die dat vind.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-04 16:25
Ascathon schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 13:08:
[...]

Die precieze 50/50 van jou vind ik zelf totale onzin. Waarom zou je als de andere pc internet niet gebruikt, je andere pc limiteren op 50%. Toch raar, of ben ik de enige die dat vind.
TS kan beter naar een QoS oplossing kijken, daar heb je tenminste echt wat aan, applicaties die het per sé nodig hebben krijgen de bandbreedte die ze nodig hebben en programma's waar het minder dringend is die moeten maar even wachten :)

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat TS meer geholpen is met een eenvoudigere oplossing zoals met die Asus router. Die kan in principe doen waar om gevraagd wordt. Je geeft elke client minimaal 50% van de snelheid en maximaal 100%. Ben je met 2 mensen online dan krijg je elk maximaal de helft, en ben je alleen dan krijg je de volledige bandbreedte.

Qos is leuk, maar dan dient de TS zich te gaan verdiepen in verschillende protocollen en wat ze allemaal doen. Kan opzich geen kwaad natuurlijk, maar gezien de manier waarop de vragen en reacties geformuleerd worden denk ik dat een wat eenvoudigere oplossing de voorkeur zal hebben.
Pagina: 1