We zijn bezig met een onderzoek naar videoconferencing in zakelijke omgevingen, nu zijn we bij de testfase aanbeland en hebben hier fatsoenlijke webcams voor nodig. Deze moeten goed functioneren met videoconferencing software alla WebEx e.d. Ze moeten dus op redelijk/groot formaat nog goede kwaliteit (VGA) en snelheid bieden (30fps). Het hoeft van de andere kant ook weer niet over the top, budget van 50-100 euro. Fotografie functies, ingeboude microfoon is allemaal van ondergeschikt belang, de beeldkwaliteit moet voor op staan.
Nu kom ik met de search wel diverse cams tegen, echter of de topics zijn al vrij oud of het is echt thuis (MSN) gebruik. Misschien zijn er mensen die zakelijke ervaringen hebben met webcams? (mijn webcam belevenissen gaan 5 jaar terug oid
)
Zelf kwam ik op de volgende die interessant zouden kunnen zijn;
Philips SPC600NC
Philips SPC700NC
Logitech Quickcam Fusion
Logitech Quickcam Pro 5000
En voor eventuele notebooks en flatpanels;
Logitech Quickcam for notebooks Deluxe
Logitech Quickcam for notebooks Pro
Als iemand ervaringen heeft met deze producten (of een andere gouden tip heeft
) in zakelijke omgevingen hoor ik het graag!
Nu kom ik met de search wel diverse cams tegen, echter of de topics zijn al vrij oud of het is echt thuis (MSN) gebruik. Misschien zijn er mensen die zakelijke ervaringen hebben met webcams? (mijn webcam belevenissen gaan 5 jaar terug oid
Zelf kwam ik op de volgende die interessant zouden kunnen zijn;
Philips SPC600NC
Philips SPC700NC
Logitech Quickcam Fusion
Logitech Quickcam Pro 5000
En voor eventuele notebooks en flatpanels;
Logitech Quickcam for notebooks Deluxe
Logitech Quickcam for notebooks Pro
Als iemand ervaringen heeft met deze producten (of een andere gouden tip heeft
[ Voor 4% gewijzigd door Speedy op 14-03-2006 12:07 ]