[VS2005] Design modus verdwenen..

Pagina: 1
Acties:

• giveupthejoost
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03-2016
Beste,

Als ik in de solution explorer dubbelklik op mijn frmMain.h (waar ik voorheen met de design editor een formulier heb gemaakt) krijg ik vervolgend de broncode van frmMain.h voor mijn neus. Waar o waar is de designmodus gebleven?

Anderen met hetzelfde probleem roepen "F7/Shift F7" maar bij mij begint ie dan te builden..

hier heeft mijn collega het project gepost.

We zijn geen ervaren programmeurs, we ontwikkelen een hulpmiddel voor eigen gebruik.

Wellicht hebben jullie een oplossing voor alsik in mijn frmMain.h sta en zo snel naar Design modus kan switchen?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31
Zie je, in je solution explorer naast die frmMain een icoontje dat eruit ziet als een form, of een icoontje dat een source file voorstelt ?

Wellicht zie je daar ook geen form - icoontje meer.
Dat wijst erop dat VS.NET je project file verknoeit heeft. Je zal die project file manueel moeten aanpassen, wat niet zo moeilijk is.
Open die project file gewoon in notepad, zoek daar de verwijzing naar File frmMain en verander het SubType van Code naar Form. (Althans, dit was zo in VS.NET 2003, ik ga er van uit dat dit in 2005 niet gewijzigd is).

https://fgheysels.github.io/

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31
Ik heb net ff je project file geopend, en ik denk niet dat dit het probleem is.
Echter, in de frmMain.h zie ik wel dit staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    /// <summary>
    /// Summary for frmMain
    ///
    /// WARNING: If you change the name of this class, you will need to change the
    ///          'Resource File Name' property for the managed resource compiler tool
    ///          associated with all .resx files this class depends on.  Otherwise,
    ///          the designers will not be able to interact properly with localized
    ///          resources associated with this form.
    /// </summary>

* whoami heeft geen ervaring met C++.NET, maar misschien moet je daar eens naar kijken , of die property nog goed staat ?

https://fgheysels.github.io/

• giveupthejoost
Bedankt voor je reactie en je inspanning.

Inmiddels heb ik gevonden waar het em in zit. Inderdaad, naast frmMain.h stond een .h header icoontje. Als je dat bestand nu selecteert in je solution explorer kan je in je properties-dock (standaard aan de rechterkant; dus niet rechtermuisknop!) File type kiezen, die heb ik op c++ form gezet,en toen kon ik hem weer in design modus openen.

Hoe dit zo gekomen is is mij echter een raadsel. Ik werk samen met een collega aan dit project, en we sturen het hele moeder project heen en weer om beurtelings onze wijzigingen door te voeren. Wellicht dat daar ergens iets is fout gegaan.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Misschien is versiebeheer een handigere optie? ;) Iets als Subversion, VSTS oid.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• giveupthejoost
Wellicht.. Ik neem aan dat je met VSTS op Visual Studio Team System doelt..?

Misschien een beetje overkill. We zijn bezig met een hulpmiddeltje voor eigen/intern gebruik. en we hebben incidenteel van dit soort klusjes. Mijn collega en ik zitten tegenover elkaar.

Trouwens dat subversion gedownload. Ik weet niet eens hoe ik daarmee aan de slag moet gaan.

Versiebeheer is wat dit project betreft een beetje aftasten. We willen wel, maar we weten niet waar of hoe we moeten beginnen.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

VSTS is wellicht wat groot. Maar, voor Subversion, lees dit boek eens, vooral hoofdstukken 1 en 2 zullen dan veel duidelijk maken.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• giveupthejoost
ok, thnx for the tip!

Ik zal er eens met mijn collega naar kijken.
Pagina: 1