[Outlook 2003] Mails Linken

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:24

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Aparte vraag van iemand die geen Office goeroe is: (ver van)

Wanneer ik in mijn inbox een lijst met mail bekijk, gebruik ik de 'opvolg' vlaggetjes om aan te geven of ik de mail nog in behandeling moet nemen, urgent is, reeds afgehandeld of waar ik nog op antwoord wacht van een leverancier c.q. klant.

Nu zou ik het heel makkelijk vinden, als ik wanneer ik mail binnenkrijg van een klant waarvan ik reeds een antwoord verwacht, die mail via een bepaalde visualisatie (lijntjes, bepaalde kleurstellingen) direct de mail eruit kan pikken die daarbij 'hoort'.

Voorbeeld:

Ik krijg een aanvraag van een offerte. Deze gaat initieel op groen - 'nog te behandelen'.
Uurtje later ga ik mijn offerte's afhandelen, en stuur deze in PDF naar de klant door zijn mail te beantwoorden. Status gaat op geel - 'Wacht op antwoord'.

Wanneer de klant nu reageert, kan 1 uur zijn, kan ook 3 dagen zijn, wil ik natuurlijk actie ondernemen. Of ik boek de klant c.q. order in het systeem, of ik beantwoord eventuele verdere vragen van de klant en wacht weer op antwoord.

Echter, mijn mailbox is aardig groot, en wanneer ik een nieuwe mail krijg als antwoord op een mail van mij, moet ik natuurlijk wel het origineel verstuurde mailtje verwijderen c.q. opslaan in de juiste map. Het is dan een behoorlijke zoektocht naar alle mail die tot dezelfde mailconversatie behoren. Het zou dan handig zijn als outlook via een simpele lijn of kleurstelling op basis van het mailadres van mijn contact, de mail eruit laat springen.

Is zoiets uberhaupt mogelijk? Misschien dat iemand (kan haast niet anders) dit eerder bedacht heeft?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
1) je kan dmv van filters aangeven dat mail gefilterd wordt op een hele reeks criteria en die desgewenst in fomders zet, een flag geeft of whatever

2) outlook kan zelf "samenhorende"mails filteren, maw de conversatie opvolgen

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Je kan dit zo oplossen:

Ga in Outlook naar: Tools - Rules and Alerts ....

Wanneer je het Rules and Alerts venster voor je hebt klik je op New Rule... Hiermee krijg je meteen een paar standaard templates voor je kiezen, maar je kan ook een nieuwe regel toevoegen. Anyway, klik hier op: Flag messages from someone with a colored flag

Dan wijst de wizard zich vanzelf, je kan het helemaal zo instellen naar eigen wens. Kijk ook nog even naar andere templates of maak een nieuwe regel aan, misschien kom je wat handigs tegen.

Succes.

If you can't beat them, buy them !

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Klik met de rechtermuistoets op het bericht of open het bericht en kies Opties.

Linken aan een Contactpersoon gaat heel eenvoudig door de contact bij Contactpersonen te zetten.

op deze manier kun je taken, emails, afspraken etc heel eenvoudig op zoeken door de Contact persoon op te zoeken in Contactpersonen en dan onder het tabblad Activiteiten te kijken. Hier zie je alle activiteiten die met je met die contact persoon hebt gedaan.

Je linkt dus verschillende items aan de contactpersoon. Simpeler kan bijna niet