Hallo,
Ik probeer de f1 toets uit te schakelen en er zelf een popup met helpfiles achter te zetten. In explorer gaat alles goed. In Firefox ook dachten wij, alleen nu is er het volgende probleem. De 'P' toets zorgt er ook ineens voor dat de help popup tevoorschijn komt en de P werkt verder niet meer.
De keycode voor de f1 toets is zowel bij firefox als explorere 112
De keycode voor de "p" toets is 80. Zoals je ziet heb ik die keycode 80 al af proberen te vangen en gewoon de knop actief te maken, maar dat werkt helaas ook niet.
Iemand een idee wat er mis is met de code? Volgens mij klopt het, maar het effect is niet goed, dus er zal wel iets missen?
Google en hier al gezocht, maar of ik kan niet zoeken, of niemand heeft hetzelfde probleem.
Ik probeer de f1 toets uit te schakelen en er zelf een popup met helpfiles achter te zetten. In explorer gaat alles goed. In Firefox ook dachten wij, alleen nu is er het volgende probleem. De 'P' toets zorgt er ook ineens voor dat de help popup tevoorschijn komt en de P werkt verder niet meer.
De keycode voor de f1 toets is zowel bij firefox als explorere 112
De keycode voor de "p" toets is 80. Zoals je ziet heb ik die keycode 80 al af proberen te vangen en gewoon de knop actief te maken, maar dat werkt helaas ook niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| <script language="JavaScript">
// functie voor de afhandeling van de keypress te doen
function getkey(e) {
if (!e) e = event;
var key = e.which || e.keyCode;
//kijken of de F1 knop ingedrukt wordt ( char 112 )
if (key == 80) {
return true;
}
if (key == 112) {
window.open('modules/help/help.php?module=<? echo $helppage[1]; ?>', '0', 'toolbar=0,scrollbars=1,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=0,width=800,height=600,left = 176,top = 132');
// kijken of de knop te cancelen is
if (e.cancelable) e.preventDefault();
// anders eromheen werken en cancelen
else {
e.keyCode = 0;
e.returnValue = 0;
e.cancelBubble = false;
}
// andere functies van die knoppen uitschakelen
return false;
}
// als het niet de f1 knop is, dan de return van die knop inschakelen
else return true
}
// functie om de knop af te vangen die ingedrukt wordt
if (document.all) { // IE
document.onkeydown = getkey;
document.onhelp = function() { return false; } // disable help on F1
} else { // Mozilla
document.onkeypress = getkey;
}
</script> |
Iemand een idee wat er mis is met de code? Volgens mij klopt het, maar het effect is niet goed, dus er zal wel iets missen?
Google en hier al gezocht, maar of ik kan niet zoeken, of niemand heeft hetzelfde probleem.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 10:54 ]