Toon posts:

Ebay auction software?

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren weer tot mijn ontevredenheid een veiling gemist doordat net iemand in de laatste seconden een bod heeft gedaan.

Ik wil dit gaan voorkomen door een software pakket aan te schaffen (auction software). De server van dat bedrijf doet dan op jouw verzoek in de laatste seconden een bod zodat je (bijna) altijd de koper bent met het hoogtse bod.

Maar wat is nu goede software?

Ik kwam dit na een zoektocht tegen: http://www.powersnipe.com , maar 45 dollar is wel erg veel geld om uit te geven aan software zonder recenties gelezen te hebben en er zijn vast alternatieven?

Wie heeft wat tips / ervaringen?

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43
Dit doet ebay toch allemaal zelf al? Je geeft je maximale bod op en je blijft automatisch meebieden tot jouw max. bod is bereikt. Ik snap niet helemaal wat Powersnipe meer biedt.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

ebay Bietassistent 1.2.0 is wat je zoekt dit is freeware. Een andere handige ebay tool vindt je op www.preispiraten.de.

er is nog een betere dan biet assistant namelijk BOM http://www.soft-ware.net/...sertools/suche/p03906.asp

[ Voor 82% gewijzigd door sjolmers op 14-03-2006 10:24 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Of bied gewoon in de laatste 30 seconden meteen je maximale bod dat je wil uitgeven.

Als iets op 2 euro staat en ik bied dan in de laatste 30 seconde max 10 euro. gaat het bod naar 2,50 en als iemand daar dan weer overheen gaat met 3 euro krijgt hij dat hij weer door jou overboden is en heeft hij vaak geen tijd meer om opnieuw te bieden.

Het is geen aardige tacktiek maar hij werkt wel :P

EDIT:/ en ik denk zelfs dat die software je voor deze tacktiek niet kan beschermen, hij bied steeds iets meer dan het huidige bod dus voordat hij bij mijn maximale bod is is hij al verlopen.

en kijk wat voor een bieders er nog meer mee doen, hebben ze al veel ervaring of zijn ze net nieuw ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 10:49 ]

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:58
Je kan gewoon zelf in de laatste 5 seconden pas je bod uitbrengen (en dan gelijk je max bod ook al staat de veiling nog laag), dat is het leukste van het hele eBay systeem ... hoe krijg ik zo goedkoop mogelijk m'n spul binnen toch ;) 30 seconden voor het einde bieden is nog vrij vroeg, daar kunnen anderen nog makkelijk over heen (of de auction prijs opdrijven).
Wat ik wel af en toe gebruik is eSnipe.com, bied ook in de laatste seconden maar dan automatisch, handig voor als een aanbieding in Amerika af loopt en je toch aan je nachtrust wil komen. Feitelijk het zelfde als dat Powersnipe wat je zelf aan haalt, echter hier betaal je per gewonnen bod (1 euro in europa, x% in de VS) en zit je niet met software (oftewel een pc die je aan moet laten).

[ Voor 30% gewijzigd door Speedy op 14-03-2006 16:53 ]

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
TAG_Speedy schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:50:
handig voor als een aanbieding in Amerika af loopt en je toch aan je nachtrust wil komen.
Dat is ook de reden van mijn vraag. Als je moet werken is het niet fijn om om 04:00 in de nacht achter de pc te hangen om een veiling te winnen.

Ik ga even aan de slag vanavond met de tips en plaats hier mijn ervaringen ermee. Het klinkt allemaal goed, zeker een systeem waarbij je 1 dollar/euro betaald voor de service. Fijn omdat ik maar 1 keer per 2 maanden gemiddeld meedoe aan een veiling en flink lappen voor een jaarlicentie niet echt rendabel is voor mij.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Wat is er mis met gewoon op eBay zelf aangeven dat je niet meer dan €10,- wilt uitgeven aan deze veiling? :?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
http://www.auctionstealer.com/home.cfm is ook nog een mogelijkheid

Verwijderd

Ik ben zelf heel content met AuctionSentry !!!

Verwijderd

Interessante discussie.
Ik zit nu naar eSnipe te kijken, maar ik zit met een veiling in AU$. Moet ik bij het bedrag nu het bedrag in AU$ invullen? Er staat niets over de currency bij namelijk.

/edit: staat niet (duidelijk) op de site vermeld maar blijkt dus zo te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 10:55 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
Ik ben in m'n zoektocht ooit uitgekomen bij Bidnip, en dit bevalt prima:
-5 keer gratis proberen (let wel: 5 winnende biedingen zijn gratis, alles wat je niet wint, gaat niet van je "5" af
-Hierna kan je 20 "Snipes" kopen voor 5 dollar. En ik vind het dat geld zeker waard! (ook hier geldt weer: 20 *succesvolle* biedingen. Verlies je, kost het je niets)

Ik ben zo vrij geweest om mijn referer-ID in het linkje te zetten. Dat levert mij 5 gratis snipes op voor elke aanmelder die een bod via Bidnip plaatst. Die aanmelder hoeft daar niets voor te betalen, dus het leek me onschuldig om m'n referer te plaatsen. Mocht daar een moderator boos over worden, verwijder hem dan gerust. Mocht je geen behoefte hebben aan mijn referer, ga dan gewoon naar bidnip.com :)

[ Voor 8% gewijzigd door RemcoDelft op 15-03-2006 11:04 ]

• RemcoDelft
Polster schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:16:
Dit doet ebay toch allemaal zelf al? Je geeft je maximale bod op en je blijft automatisch meebieden tot jouw max. bod is bereikt. Ik snap niet helemaal wat Powersnipe meer biedt.
De toegevoegde waarde is: voorkomen dat andere bieders hun bod verhogen. Dit hele systeem is ontstaan juist omdat mensen beginnen met een laag bod, en dan verhogen als ze een "u bent overboden"-mailtje krijgen.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:58
Nvidiot schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:08:
Wat is er mis met gewoon op eBay zelf aangeven dat je niet meer dan €10,- wilt uitgeven aan deze veiling? :?
Niks, zolang je het in de laatste seconden doet is het het zelfde als met zo'n site, echter je kan wel dagen van te voren die 10 euro ingeven, maar je hebt dan natuurlijk meer kans dat je overboden wordt/de prijs hoger wordt dan dat je je maximale bod op 2 seconden voor het einde van de veiling in geeft.

eSnipe kost je trouwens ook enkel geld bij een gewonnen veiling (en inderdaad kwa valuta ingeven wat je anders op de betreffende eBay site ingeeft).

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Heb vandaag eSnipe gebruikt en is me erg goed bevallen :D Heb de veiling gewonnen :) Ik ga het zeker vaker gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
RemcoDelft schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:00:
Ik ben in m'n zoektocht ooit uitgekomen bij Bidnip, en dit bevalt prima:
-5 keer gratis proberen (let wel: 5 winnende biedingen zijn gratis, alles wat je niet wint, gaat niet van je "5" af
-Hierna kan je 20 "Snipes" kopen voor 5 dollar. En ik vind het dat geld zeker waard! (ook hier geldt weer: 20 *succesvolle* biedingen. Verlies je, kost het je niets)

Ik ben zo vrij geweest om mijn referer-ID in het linkje te zetten. Dat levert mij 5 gratis snipes op voor elke aanmelder die een bod via Bidnip plaatst. Die aanmelder hoeft daar niets voor te betalen, dus het leek me onschuldig om m'n referer te plaatsen. Mocht daar een moderator boos over worden, verwijder hem dan gerust. Mocht je geen behoefte hebben aan mijn referer, ga dan gewoon naar bidnip.com :)
Ik zal deze eens bekijken, hij is flink goedkoper dan die andere. Nog nadelen eraan?
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:27:
Of bied gewoon in de laatste 30 seconden meteen je maximale bod dat je wil uitgeven.

Het is geen aardige tacktiek maar hij werkt wel :P
;)
Die tacktiek gebruikt iedereen al. Ik bied op Sindy poppen uit de jaren 70 en 80 en daar zit een vrij select groepje Ebay'ers op die bakken met geld lijken te hebben en ze lijken ook wel 24 uur per dag te wachten op een veiling die afloopt. En echt elke keer gaan ze pas bieden in de laatste 30 seconden en daar kan ik me toch zo boos over worden, dat is gewoonweg niet meer leuk. Maar ik zal ze nu terugpakken >:)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 19:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik test nu bidnip.com, ik kwam er gelukkig wel op tijd achter dat het verstandig is in deze site te testen of je account geopend kan worden door bidnip. Ik heb al meer dan een jaar de warning in ebay dat mijn wachtwoord te makkelijk was, maar was te lui om dat aan te passen.

Hierdoor kon bidnip niet inloggen op mijn account, maar gelukkig kon ik dat op tijd nog wijzigen. Mocht ik de veiling al dan niet winnen (ik bied in de laaste 5 seconden heb ik ingesteld), ik post hier straks het resultaat.

Aanvulling: ik heb gewonnen! En echt goed ook! Heerlijke site, ik word er lid van. Bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 16:45 ]

Verwijderd

Gisteren ingeschreven bij Ebay, omdat ik graag een goedkope Hybride Usb tv stick van terratec wil aanschaven. Tot mijn verbazing wordt ik gelijk nadat ik op de knop bod bevestigen al weer overboden. :(
Mijn vermoeden dat er dus een stukje handige software achterzit wordt op dit topic bevestigd. ;)

Nou nog even de juiste "hoe overtref ik de ander" ebay software installeren en wie weet ben ik deze week nog de trotse eigenaar van genoemd product. d:)b

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:57:
Gisteren ingeschreven bij Ebay, omdat ik graag een goedkope Hybride Usb tv stick van terratec wil aanschaven. Tot mijn verbazing wordt ik gelijk nadat ik op de knop bod bevestigen al weer overboden. :(
Mijn vermoeden dat er dus een stukje handige software achterzit wordt op dit topic bevestigd. ;)
Uhm, ja, dat is de standaard ebay manier nu...

Iedereen geeft een maximum bod op, en de ebay software gaat dan zelf ophogen zodra iemand meer biedt (tot aan je opgegeven maximum).

Voorbeeld: huidige bod = 5 euro (geplaatst door iemand met max = 10 euro).

Jij geeft als max. bod 8 euro op, dan zal de ebay software steeds in stapjes van (0,)x euro gaan verhogen totdat een van beide aan het maximum zit (dus zal het bod eindigen op 8 + (0,)x euro voor die ander) :).

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:57:
Het "stukje software" van dit topic staat juist los van wat jij beschrijft. Wat jij beschrijft is standaard op eBay, en had je kunnen weten als je de regels had doorgelezen voordat je een wettig bindend (!) contract aangaat met het plaatsen van een bod.... Doe jezelf en de verkopers een plezier: zorg dat je weet waar je aan meedoet op eBay.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 17:56
Die snipe software moeten ze gewoon verbieden, wat een onzin.

Hoe vaak het wel niet gebeurt dat ik de hoogste bieder ben voor een object voor een lekkere prijs, om dan de volgende dag wakker te worden en de winnaar te zijn voor een veel hogere prijs. Ja, wel onder mijn maximum natuurlijk maar dan is het de laatste minuut ineens gaan stijgen. Als al die mensen nu gewoon eerder hun maximum hadden ingevuld was het veel eerder duidelijk geweest, en dan is het gewoon klaar.

Iedereen rekent zich rijk met deze software, maar het is gewoon gelijk aan de standaard eBay manier. Zolang je maximum lager is dan het mijne, win ik dus gewoon altijd.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Remcodelft,

Misschien moet ik beter de kleine lettertjes lezen. Maar als ik jouw dus goed begrijp is het heel normaal op Ebay dat als ik een bod plaats, dat bod gelijk wordt overruled door een ander bod. Dan snap ik de zin van Ebay niet helemaal. Als beginner doe je nietsvermoedend een bod en dat bod heeft geen enkele waarde omdat het gelijk wordt overboden. 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:05:
[...]

Uhm, ja, dat is de standaard ebay manier nu...

Iedereen geeft een maximum bod op, en de ebay software gaat dan zelf ophogen zodra iemand meer biedt (tot aan je opgegeven maximum).

Voorbeeld: huidige bod = 5 euro (geplaatst door iemand met max = 10 euro).

Jij geeft als max. bod 8 euro op, dan zal de ebay software steeds in stapjes van (0,)x euro gaan verhogen totdat een van beide aan het maximum zit (dus zal het bod eindigen op 8 + (0,)x euro voor die ander) :).
Dan heeft alleen een fors hoger bod dus enige zin begrijp ik. :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:26:
Remcodelft,

Misschien moet ik beter de kleine lettertjes lezen. Maar als ik jouw dus goed begrijp is het heel normaal op Ebay dat als ik een bod plaats, dat bod gelijk wordt overruled door een ander bod. Dan snap ik de zin van Ebay niet helemaal. Als beginner doe je nietsvermoedend een bod en dat bod heeft geen enkele waarde omdat het gelijk wordt overboden. 8)7
Nee, jij snapt simpelweg niet hoe het biedsysteem werkt op ebay ;)

Het bod dat jij ingeeft is het maximumbod dat jij wil geven aan een item.

Stel nu dat degene voor je 10 euro geboden heeft. Jij geeft nu 15 euro in. Wanneer je naar de volgende pagina gaat zal je zien dat jouw bod nu op 11 euro staat.
Indien er nu iemand anders 12 euro zal bieden op die site, zal ebay jouw bod automatisch op 13 euro veranderen. Jij hebt immers aangegeven dat je tot maximum 15 euro wil gaan.

Het is dan ook niet de bedoeling dat je "net een beetje meer" biedt op een item dan het huidige bod. Je bod op ebay is simpelweg "hoeveel geld wil ik er maximum aan geven?".

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2008 15:40 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah; dit is vast een heel interessante discussie; maar het heeft niets met dit topic; en nog veel minder met dit forum te maken. Ik sluit dit topic dus met het verzoek in het vervolg topics niet offtopic te kicken

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.