Tele2 troeft KPN af met internettelevisie

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 20:03
bron: Nu.nl
Tele2 troeft KPN af met internettelevisie

AMSTERDAM - KPN kan ook op televisiegebied de borst natmaken voor Tele2 . De Zweedse onderneming is dinsdag als eerste telecombedrijf in Nederland begonnen met het aanbieden van een volwaardig tv-pakket via een snelle internetverbinding.

Het aanbod betreft 32 tv-kanalen. Van de grote zenders ontbreken alleen BBC 1 en 2. De Britse omroep verkoopt die zenders niet meer commercieel. KPN kan daardoor ook niet over de voornaamste BBC-kanalen beschikken, als het binnenkort een eigen IPTV-pakket (Internet Protocol TV) op de markt zet.

Tele2 heeft hoge verwachtingen van zijn nieuwe avontuur. Het telecombedrijf kan internettelevisie aanbieden, doordat het vorig jaar zomer Versatel overnam voor 1,34 miljard euro. Versatel beschikt over een glasvezelnetwerk dat ongeveer 65 procent van de Nederlandse huishoudens van snel internet kan voorzien.

Concrete doelstellingen wil het bedrijf niet geven, maar volgens operationeel directeur Günther Vogelpoel zullen de Tele2-investeerders niet tevreden zijn met enkele tienduizenden klanten voor internettelevisie.

Versatel

Versatel begon vorig jaar zomer met het uitzenden van live eredivisievoetbal via internet. Dat bleek tot dusver een sof. Slechts 60.000 huishoudens hadden zich eind vorig jaar voor het product aangemeld, veel minder dan de 100.000 waarop Versatel had gerekend. Om niet te veel met dit verleden opgezadeld te worden heeft Tele2 de naam Versatel al in februari overboord gegooid bij de consumententak.

Voetbal

Het voetbal zit ook in het nieuwe pakket. Tele2 wil echter veel meer nadruk gaan leggen op het volledige tv-pakket. Daarnaast is het mogelijk om op elk gewenst moment driehonderd series en films te bekijken. Tele2 wil ook het populaire www.uitzendinggemist.nl op tv gaan aanbieden. De techniek is daar nu nog niet helemaal klaar voor. Mogelijkheden voor gepersonaliseerde televisie, zoals KPN bijvoorbeeld wil met de verspreiding van filmpjes die zijn gemaakt door consumenten zelf, zijn voorlopig ook afwezig.

De kosten voor het totale pakket, inclusief een aansluiting voor vaste telefonie, bedragen bijna 45 euro per maand. Het voetbal is tot 2007. Daarna vraagt Tele2 voor de livebeelden 10 euro per maand extra. Ook denkt het bedrijf aan pay-per-view, betaling per wedstrijd.
Stevige concurrentie dus, de prijs vind ik trouwens lekker scherp, over 3 maanden verhuizen we naar een tele2 gebied en als KPN voor die tijd nog geen IPTV kan aanbieden ben ik bang dat we voor de "company that brings you small bills" kiezen.

Meer info: http://www.tele2.nl/tele2tv/

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

Klinkt op zich wel leuk, maar wel een beetje jammer dat je Tele2 TV alleen kunt afnemen als je Tele2 Compleet afneemt. Ik zou best Tele2 TV willen hebben, maar ik wil wel bij m'n eigen ISP blijven. Toch jammer dat het ze het via een soort koppelverkoop proberen terwijl de techniek hier volgens mij geen limiterende factor is.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:16

ralpje

Deugpopje

Apie! schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 09:20:
Klinkt op zich wel leuk, maar wel een beetje jammer dat je Tele2 TV alleen kunt afnemen als je Tele2 Compleet afneemt. Ik zou best Tele2 TV willen hebben, maar ik wil wel bij m'n eigen ISP blijven. Toch jammer dat het ze het via een soort koppelverkoop proberen terwijl de techniek hier volgens mij geen limiterende factor is.
Het is televisie over IP, over internet dus. Dus is het nodig dat je een internetverbinding van ze hebt, om daaroverheen de televisie te kunnen kijken. Lijkt me niet zo heel onlogisch.
Ze zullen aan de verbinding bepaalde eisen stellen (bandbreedte, QoS, etc.) die een andere ISP waarschijnlijk niet kan bieden.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-02 21:02

EnnaN

Toys in the attic

ik heb hier thuis dat zaakje liggen, omdat het internet wel prima is. dat tv moet je er dan maar bij nemen (overigens heb ik een 'oud' pakket van versatel, wat niet meer bestaat. zonder voeba dus, maar met die nadere tv. ik weet het ook niet, maar goed)

anyway, wat ik ging tikken was: ik noem het geen tv-vervanger. zappen gaat echt te traag. dwz, het duurt echt even voor je beeld hebt. en ik heb het idee dat ze alleen maar 4:3 doorsturen, maar dat kan ook aan mij liggen. kwaliteit is niet slechter denk ik, hoewel dat eerst wel zo voelt. de 'foutjes' zijn anders, dus je denkt dat het slechter is omdat je soms compressie oid ziet.

zelf kijk ik dus nog gewoon naar de 'normale' kabel. misschien overkill om daar nu ook voor te betalen, maar toch.

sig

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Wel mooi om te zien dat de kosten niet extra omhoog gaan...
Live voetbal leuk maar veel gebruik maak ik er niet van...

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Maar kun je ook op meerdere tv's, tv kijken? Dat is toch altijd wel het grote nadeel van kabelalternatieven. De kabel sluit je zo aan op meerdere tv's. Ik zie het nog niet zo snel gebeuren dat je hiermee op 3 tv's naar verschillende zenders kijkt.

Verder ben ik wel benieuwd naar de zapsnelheid, die is vaak traag.

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

@meerdere tvs: nope. je krijgt een SetTopBoxje (overigens een vooroorlogs ding volgens mij, ziet eruit als het dashboard van een seat marbella) met 2 scart aanlsluitingen. eentje voor je oude dvdspeler (als je tv maar 1 scart heeft) om door te lussen, en eentje als output. dus je hebt maar 1 output. daar kan je wel zoveel tv's aan gooien als je wilt i guess, maar je zapt over je STB, dus je hebt maar 1 signaal.

goeie trouwens, nog een reden waarom ik nog steeds kabel heb.

sig

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:05
mmm dit is wel interessant.. Jammer dat ik nu bij UPC Digital bijv wel een aantal Discovery channels heb die Tele2 nog niet heeft. Dus is overstappen is voor mij nog niet mogelijk.

En hier word ik ook niet echt vrolijk van:
Is er een contractperiode verbonden aan Tele2 Compleet TV?
U gaat met Tele2 voor Tele2 Compleet TV een contractperiode aan van 2 jaar. Hierna loopt het contract stilzwijgend door voor 12 maanden en geldt een opzegtermijn van 1 maand.
Je zit er dus voor 2 jaar aan vast..

[ Voor 50% gewijzigd door Ritchie op 14-03-2006 09:50 ]

- NAC Breda -

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:04

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb ook, net als EnnaN, dat oude Versatel pakket waar dus alleen het 'test'-tv-pakket in zit. Op zich is de kwaliteit wel oke, alleen het zappen idd zou wel wat sneller mogen gaan.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zelf het voetbal pakket van versatel Tele2.
Deze heb ik genomen om de 20mbit 15mbit internet lijn.

Vorige week voor de lol weer eens de decoder aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://www.krijnschuurman.com/archives/images/Versatel_decoder_small.jpg

Het viel mij inderdaad op dat er nu naast voetbal en BB ook gewone kanalen werden aangeboden.
Vergeleken met het analoge signaal wat ik nu gebruik vind ik de digitale kwaliteit erg tegenvallen.
Ik heb een 42" panasonic en de compressie rond logo's e.d. zie je gewoon overduidelijk.

Voor mij nog geen digitale tv van Tele2, laat ze eerst de compressie maar eens wat lager zetten.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:18

BreeeZe

Devt

hmmzz..

Bij Casema betaal je €9.87 voor 34 analoge tv zenders.
Bij Tele2 betaal je €14.95 voor 27 IP-TV zenders (eerste 6 maanden €9.95).

Of ze hadden het goedkoper moeten maken of meer interessante zenders moeten bieden.
Nu zie ik nog echt geen reden om over te stappen.

Dan nog liever een schotel, meer keus, goedkoper en betere kwaliteit.

Ik kijk het nog even aan denk ik :Y)

(en natuurlijk jammer dat niemand BBC kan bieden voor o.a. TopGear, bij Casema digitaal heb ik nu zelfs 4 BBC's)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:04

TheVMaster

Moderator WOS
IDD het zenderaanbod is een beetje erg karig ;) ze hadden toch wel ff wat meer zenders aan mogen bieden...

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

breeze: je moet het natuurlijk wel als package zien. als je rekent van
internet + kpn + casema
en dat vergelijkt met
tele2

dan kan je nog wel eens goedkoper uitkomen. 'vroega' hebben wij versatel + kpn vergeleken met versatel alleen. dat was al goedkoper om over te stappen...tjah, en dan was het tv dus 'gratis'
maar goed, ik zie het nu niet als kabelveravnger (insert grap over wireless)

sig

• :murb:
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 09:43

:murb:

@murb.nl

[OFFTOPIC] Wel leuk inderdaad al dat gespeel met die digitale tv, maar dat de BBC alleen bij de kabelboeren beschikbaar is geeft hen toch wel een grote voorsprong naar mijn mening. Alleen is dit bericht een beetje verontrustend:
De Britse omroep verkoopt die zenders niet meer commercieel.
(uit het nieuwsbericht)

Betekend dit dat BBC 1 en 2 uiteindelijk helemaal gaat verdwijnen uit Nederland? Ik zat me juist te verheugen op beredere acceptatie van BBC 3+ in de pakketten. Heeft iemand hier meer informatie over?

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

EnnaN schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:09:
breeze: je moet het natuurlijk wel als package zien. als je rekent van
internet + kpn + casema
en dat vergelijkt met
tele2

dan kan je nog wel eens goedkoper uitkomen. 'vroega' hebben wij versatel + kpn vergeleken met versatel alleen. dat was al goedkoper om over te stappen...tjah, en dan was het tv dus 'gratis'
maar goed, ik zie het nu niet als kabelveravnger (insert grap over wireless)
True, maar alsnog heb je een kariger pakket.

Wat ik tevens een nadeel vind van tripleplay is dat als je lijn eruit ligt, heb je geen van 3-en meer :)
Maar jah, als het voordeliger en uitgebreider is wil ik met dat risico best leven ;)

• Peetman
  • Laatst online: 16:44

Peetman

Tjah....

BreeeZe schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:35:
[...]
Wat ik tevens een nadeel vind van tripleplay is dat als je lijn eruit ligt, heb je geen van 3-en meer :)
Maar jah, als het voordeliger en uitgebreider is wil ik met dat risico best leven ;)
Dat is overigens niet helemaal zo, ik heb al gehad dat de internetverbinding er wel uitlag maar dat de tv via Versatel gewoon bleef werken.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

murb schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:24:
[OFFTOPIC] Wel leuk inderdaad al dat gespeel met die digitale tv, maar dat de BBC alleen bij de kabelboeren beschikbaar is geeft hen toch wel een grote voorsprong naar mijn mening. Alleen is dit bericht een beetje verontrustend:

[...]
(uit het nieuwsbericht)

Betekend dit dat BBC 1 en 2 uiteindelijk helemaal gaat verdwijnen uit Nederland? Ik zat me juist te verheugen op beredere acceptatie van BBC 3+ in de pakketten. Heeft iemand hier meer informatie over?
Geen idee UPC bied BBC 1 + 2 + 3 + 4 gewoon digitaal aan. Of dat altijd zo zal blijven geen idee maar die zullen dus nog wel een contract hebben.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

peetman schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:10:
[...]

Dat is overigens niet helemaal zo, ik heb al gehad dat de internetverbinding er wel uitlag maar dat de tv via Versatel gewoon bleef werken.
Het ligt er natuurlijk net aan wat er mis is idd, het zal in de praktijk niet veel voorkomen dat er echt een probleem met het lijntje zelf is, maar meer met een router of de dns ofzo.
Maar het risico is er wel :P

Verwijderd

Ik heb nu ervaring met alle vormen van televiesie en ben tot de conclusie gekomen dat er maar 1 alternatief is op het gebied van kwaliteit voor de analoge kabel, en dat is echt satelliet.
  • digitenne : veel compressie blokjes in beeld vooral rond de logo's, breedbeeld blijft in een 4:3 box
  • upc digital:minder (maar nog steeds goed zichtbaar) compressie blokjes in beeld vooral rond de logo's, breedbeeld klopt wel
  • versatel iptv: heel erg veel compressie blokjes in beeld vooral rond de logo's. breedbeeld in 4:3 box
  • Satelliet: vrijwel geen compressie te zien breedbeeld komt door, duitse HD zenders ook te zien.
voor alle alternatieven geld trouwens dat de beeldkwaliteit wel voldoende is als je een CRT tv gebruikt. bij plasma of lcd komt het toch wat meer aan op het signaal dat je binnen krijgt.

Tevens is er voor de satelliet genoeg hardware te vinden, en moet je bij de overige alternatieven nog steeds afwachten wat voor schrale box je van je provider krijgt. voor mij is er voorlopig (zolang alle andere alternatieven een bitrate van minder dan 6Mbps gebruiken) maar één optie.
satelliet met een goede switch en voor iedere tv een ontvanger.

• rmcvanleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
ik betaal bijna 15,= p/m bij casema
ik denk dat ik pas op iptv ga overstapen als ik zeker weet dat ik er op vooruitga
ik heb met vodsl gemerkt dat het heel goed kan werken ;) (op mijn werk) maar ook heel erg slecht :( !! (thuis) en dat bij dezefde isp fiberworld. |:(

[ Voor 25% gewijzigd door rmcvanleeuwen op 14-03-2006 11:43 ]

rvl

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
BreeeZe schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:02:
hmmzz..

Bij Tele2 betaal je €14.95 voor 27 IP-TV zenders (eerste 6 maanden €9.95).
Hangt van je woonplaats af.
Hier in regio Haarlem/Amsterdam betaal je voor 32 (34?) analoge zenders net geen € 16 bij UPC.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

rmcvanleeuwen schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:41:
[...]

ik betaal bijna 15,= p/m bij casema
Dat zal wel per gemeente verschillen :?
edit:
∧∧∧ wat hij hierboven zegt dus

Dan heb ik dus mazzel :)

Liefts zou ik ook via de schotel kijken, alleen wacht ik daar even mee totdat Windows Vista MediaCenter uit is, als het goed is gaat die DVB-S ondersteunen.

[ Voor 8% gewijzigd door BreeeZe op 14-03-2006 11:49 ]

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

Geen BCC 1 en 2?
Dan geen abo! :)

Yo.

Verwijderd

Volgens mij worden dit soort abo's veel te vroeg op de markt gebracht. Technisch kan het volgens mij stukken beter.
Pagina: 1