Toon posts:

Bepaalde internetpagina's niet te bereiken

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een wel heel vreemd probleem. Van het een-op-andere moment kan ik thuis een bepaalde internetsite (eigen webwinkel) niet meer bezoeken. Ook website van de host van de site en in outlook de emails (denk dat het hier aan het pop."domein".nl voor inkomende emails ligt)

Je zou denken het ligt aan de host of ISP maar, en nu komt het, de sites kan ik bij mijn ouders die dezelfde ISP hebben, en in dezelfde regio wonen wel bezoeken, op mijn stage (met een andere ISP) is er ook verder geen probleem, het is dus echt alleen maar bij mij thuis. Andere pagina's zoals ww.nu.nl, google.nl etc kan ik gewoon bezoeken het probleem doet zich enkel voor bij bovengenoemde sites (website van mijn webwinkel, en website van de host van de webwinkel (www.B-one.net))

Ik heb windows nu al 3x opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft zich voordoen. Het rare is dat het ineens kwam opzetten. Eergisteren heb ik de site nog bezocht, en heb ik nog emails ontvangen in outlook, en toen ik gistermorgen de pc aanzette waren de sites via mijn pc niet te bereiken, en kreeg ik foutmeldingen in outlook zomaar ineens...

Iemand een oplossing voor dit probleem...

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 16:58

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kan je wel pingen naar andere sites? Als dat ook niet kan dan heb je simpelweg geen internet verbinding. Als dat wel kan moet je je DNS Server nakijken.

Denk ik.

MrVegeta is niet een netwerk held O-)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

Idd, op het moment dat hij het niet doet ff proberen te pingen om te kijken of het lukt (ping wel naar de domeinnaam en niet naar het ip) Werkt dat niet, ping dan eens rechtstreeks naar het ip, dus die moet je ff een keer al het wel werkt noteren, of een andere tweaker vragen (de echte tweaker kent zijn ip's uit zn hoofd)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:28

lier

MikroTik nerd

Waar draait de website ?
Heb je een netwerk thuis ?
Wat geeft een ping van de site (met name het IP adres) ?
Tracert site ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:35

ralpje

Deugpopje

Wat voor internet heb je? Als je een dynamisch IP krijgt van je ISP, haal je modem dan ff een dagje van de lijn (als jij toch niet thuis bent) en kijk of je, met een ander IP, wel weer op die sites kan komen. Wellicht dat je hostingprovider per ongeluk je IP ergens op een blacklist heeft gezet? Contact opnemen met je hostingprovider om zoiets ff te laten tsjekken kan sowieso geen kwaad natuurlijk.

@MrVegeta: Hij kan andere sites wel bereiken. Niet een probleem met z'n internet, dus.

Edit:

Hé, kijk nou: B-One plat?

[ Voor 9% gewijzigd door ralpje op 14-03-2006 09:29 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zal het hier ook even quoten:
March 13, 2006

Unfortunately we have experienced a DDOS attack towards 2% of our customers' websites and www.b-one.net on March 13th from 12.30 CET to 17.00 CET

E-mail has not been influenced by this attack and is working 100% as well as 98% of our customers' websites.

We are intensively investigating this attack further on.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 09:28:
Wat voor internet heb je? Als je een dynamisch IP krijgt van je ISP, haal je modem dan ff een dagje van de lijn (als jij toch niet thuis bent) en kijk of je, met een ander IP, wel weer op die sites kan komen. Wellicht dat je hostingprovider per ongeluk je IP ergens op een blacklist heeft gezet? Contact opnemen met je hostingprovider om zoiets ff te laten tsjekken kan sowieso geen kwaad natuurlijk.

@MrVegeta: Hij kan andere sites wel bereiken. Niet een probleem met z'n internet, dus.

Edit:

Hé, kijk nou: B-One plat?
Ik heb gewoon internet van @home (breedband) Het IP-adres wordt automatisch aan mij toegekend (weet niet of je dat bedoeld met dynamisch?) ik kan gewoon websites bezoeken zoals google en noem het maar op, behalve www.mijndomein.nl en www.b-one.net. Dat b-one gister een storing had is mij bekend. Maar de mail doet het ook niet in outlook, terwijl mijn @home-mail in outlook wel gewoon aankomt. Bij @home melde ze mij dat het echt aan mijn pc ligt omdat hun de websites wel kunnen bereiken, maar dat had ik ze ook wel kunnen vertellen. De pc zit gewoon rechtstreeks zonder routers o.i.d op de kabelmodem aangesloten. Pingen kan ik nu ff niet proberen omdat ik nu op mijn stage ben, waar overigens alles gewoon te bereiken is :?

Verwijderd

Hallo,

ik denk eigenlijk ook dat het te maken heeft met je provider, maar voor het geval dat het tochaan je PC ligt, probeer het volgende om Internet Explorer te herstellen:

Ga naar Start > Uitvoeren, typ regsvr32 urlmon.dll [OK]

Doe dat ook een voor een met:

regsvr32 shdocvw.dll
regsvr32 shell32.dll
regsvr32 oleaut32.dll
regsvr32 actxprxy.dll
regsvr32 mshtml.dll
regsvr32 msjava.dll

Start je PC opnieuw.

Heb je nog steeds problemen is een dll bestand misschien niet correct geregistreerd.
Ga naar Start > Uitvoeren, typ
c:\program files\internet explorer\iexplore.exe /rereg [OK]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het strax even proberen als ik thuis ben. Net nog even contact gehad met b-one.net

you: and on any other pc it works
Mikkel: our servers was under heavy attack yesterday, so we have banned a lof of IP addresses
Mikkel: they will be unbanned in less then 24 hours
Mikkel: please wait and see if you can access it tomorrow
you: ok thanx

Ik vermoed dus dat ze ook mijn IPadres hebben geblocked (waarom is mij een raadsel) maargoed ik hoop dus dat het daar aan ligt, met name omdat ik alleen mijn site die gehosted is bij b-one.net, en de website van b-one zelf niet kan bezoeken, de rest allemaal wel.

Vanavond toch maar even proberen om een nieuwe IP-adres aan te vragen bij @home dan moet hij ook opgelost zijn.

B-one heeft overigens de optie om te pingen via CMD naar een website van hun, gedeactiveerd. Dit is dus niet mogelijk. Probeer maar eens: ping www.b-one.net

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 11:08 ]

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11-2025

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:07:

Vanavond toch maar even proberen om een nieuwe IP-adres aan te vragen bij @home dan moet hij ook opgelost zijn.
Dat gaat zowiezo niet lukken kan ik je vermelden als ex @home medewerker, @home deelt zijn ipadressen uit aan de hand van hostnames en dhcp aan de hostname is een adres gekoppeld en die heb je dus nodig. Mocht jij een ander ipadres willen dan moet er een nieuwe hostname aangemaakt worden en daar is @home niet makkelijk in!

alternativ

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:07:
(...)
Ik vermoed dus dat ze ook mijn IPadres hebben geblocked (waarom is mij een raadsel) maargoed ik hoop dus dat het daar aan ligt, met name omdat ik alleen mijn site die gehosted is bij b-one.net, en de website van b-one zelf niet kan bezoeken, de rest allemaal wel.
Waarschijnlijk hebben ze iedereen die volgens de logs vaker dan een normale gebruiker met hun DNS contact zocht, gebanned? Stel dat jij ieder kwartier je mail ophaalde, regelmatig op je site keek, enz...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:15:
[...]

Waarschijnlijk hebben ze iedereen die volgens de logs vaker dan een normale gebruiker met hun DNS contact zocht, gebanned? Stel dat jij ieder kwartier je mail ophaalde, regelmatig op je site keek, enz...
Dit vermoeden deel ik samen met jou. Mijn outlook staat zo ingesteld dat deze om de 5min. emails ontvangt en verstuurd. dus ze zullen mijn IP wel vaak zijn tegengekomen in de log bestanden...

Een ander IPadres geven daar zijn ze inderdaad niet zo vrijgevig in bij @home. toch nog maar even naar b-one om te melden dat ze mij meteen moeten un-blocken, ik loop hierdoor inkomsten mis, maar het ergste is dat ik vragen van mijn klanten niet kan beantwoorden

Verwijderd

Topicstarter
Door de DDOS attacks op hun servers hadden ze de IPadressen van een heleboel mensen geblocked. gisteravond was het probleem gelukkig verholpen.
Pagina: 1