Soundblaster X-Fi Platinum speakersetup

Pagina: 1
Acties:

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23
ik heb zojuist een X-Fi platinum ingebouwd nadat ik een audigy 2 zs had verwijderd (alles netjes gedeinstalleerd uiteraard), nadat ik de kaart had geinstalleerd heb ik mijn DTT2200 speakerset van creative aangesloten (analoge 5.1 set met 3 minijacks) nu klopt er niets van de setup. alles staat ingesteld op 5.1, ik hoor bij de speakertest het geluid van zowel de voorspeakers als de achterspeakers beiden door de voorpspeakers, de center is wel correct, en de subwoofer test komt ook nog eens uit mijn rechts voor.

ik heb alle mogelijke instellingen geprobeerd, anders aangesloten, ik heb opnieuw geinstalleerd, dit haalde allemaal niets uit.
ik heb een keer eerder een X-Fi xtreme music in mijn pc gehad, die gaf geen enkel probleem.

iemand enig idee wat de oorzaak is?

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Is moeilijk te zeggen, toch ruikt dit naar een snoer connectie probleem. Kijk toch even of je deze wel goed hebt aangesloten. De goede volgorde kan je in de THX Setup vinden, uit m'n hoofd is dat Oranje - Zwart - Groen, vanaf de AD_LINK connector genomen (dus niet de kant van de digital out).

Check ook of alle settings op Analog staat, uiteraard. Kijk alles nog even dubbel na, werkt het niet, kom je er nog even op terug :)

[ Voor 3% gewijzigd door Marf0rz op 14-03-2006 09:10 ]

If you can't beat them, buy them !

• HKS-Skyline
checked, double checked, geen enkel verschil.
ik heb die kaarten redelijk vaak aangesloten, maar het vreemde is dat het geluid van de sub over rechtsvoor gaat en de center wel over de center, dit betekend dus dat het niet aan een kabel ligt aangezien de center en de sub door een kabel gaan, dus moet het hard of software zijn. maar ik snap er dus helemaal niets van.

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Bij een analoge set is het zowiezo vrij lastig om geluid door je achterspeakers te krijgen, tenzij je dit softwarematig forceert (CMSS bijv.). Ik neem aan dat het niet werkt met alle soorten programma's, dus winamp, windows media player, etc.. Check bijv. ook een film met MPEG of DD5.1 signaal.

Goed, dat zal het allemaal niet zijn, misschien bied een Calibration test uitkomst? Sluit de set onboard op stereo aan en check nog even of stereo het wel normaal doet, als je 5.1 on board hebt is het nog beter natuurlijk. Heb je een ander setje die je kan testen, steek ook je koptelefoon is in de kaart, zowel voor als achter.

Ik zou je geen echte duidelijke oplossing kunnen geven, als alle kabels goed aangesloten zijn is het maar een vreemde situatie :X

If you can't beat them, buy them !

• HKS-Skyline
het is juist de calibratietest waar het fout gaat, en aangezien het met een andere kaart wel goed gaat, heb ik zo het vermoeden dat het gewoon een kortsluiting op de kaart is en ik ga m dus ruilen voor een andere.

het is nml gewoon niet mogelijk om normaalgesproken de front en rear en de subwoofer over een kanaal te krijgen en de center uit een ander kanaal.
software probleem zou kunnen, maar aangezien ik de software opnieuw heb geinstalleerd en dat het probleem niet oploste denk ik gewoon dat de kaart zelf naar zn grootje is, zonde, t is een nieuwe kaart, maar het scheelt dat ik in een computerzaak werk :P

• HKS-Skyline
nee, andere kaart lost niets op. iemand enig idee wat de oorzaak is?
software matig krijg ik dus een stereo upmix van alle kanalen door mijn 2 front speakers
Pagina: 1