Ik ga die link even bekijken. Er zit expliciet geen EU type goedkeuring op. Ik weet niet precies wanneer dat kwam, maar ik denk iniedergeval na 1994/95?
update:
Nou het staat er opzich wel, maar jammer is dat de stuk of 5 vragen die over het buitenland gaan (en toch wel verschillende vragen zijn) exact hetzelfde antwoord hebben. Voor het gemak heb ik maar even de vraag die exact op mij van toepassing is er boven gezet, maar duidelijk is dus dat dit een erg generiek antwoord is.
Ik heb een bromfiets zonder NL-typegoedkeuring, maar mijn bromfiets is exact gelijk aan een in Nederland gevoerd model dat wél een NL-typegoedkeuring heeft. Hoe kan ik een kenteken krijgen?
Heeft het voertuig geen Nederlandse of Europese typegoedkeuring én is het voertuig niet historisch (bouwjaar voor 1-1-1974), dan kan het voertuig alleen een kenteken krijgen na een keuring bij de RDW. Het laten uitvoeren van een schouwing is dan ook zinloos en zorgt voor onnodige kosten. Tijdens deze keuring moet de aanvrager de herkomst van het voertuig kunnen aantonen. Mogelijk moeten ook aanvullende documenten overlegd worden, zoals buitenlandse documenten, waaruit o.a. blijkt dat het betreffende voertuig voldoet aan de Nederlandse definitie van bromfiets. Hiernaast wordt tijdens de keuring door de RDW vastgesteld of de bromfiets exact overeenkomt met de Nederlandse typegoedkeuring. Als dit het geval is dan wordt een kenteken verstrekt (mits aan de technische eisen is voldaan).
Komt de bromfiets niet overeen met de Nederlandse typegoedkeuring dan zal de bromfiets tevens worden getoetst aan gecompliceerde toelatingseisen. De kosten hiervan kunnen hoger zijn dan de waarde van het voertuig zelf. De kosten van de keuring zijn hoger dan die van de schouwing en komen voor rekening van de aanvrager.
[
Voor 65% gewijzigd door
Verwijderd op 14-03-2006 23:13
]