Ik heb van een vriend een PSone TFT gekregen. En nu wil ik dit TFT in mijn pc bouwen als 2 of 3 monitor.Genoeg te vinden op internet om een Sony PSone TFT om te bouwen zodat je hem als 2 monitor kan gebruiken, je weet maar nooit.
Er staat helemaal geen merk of type op deze PSone TFT scherm
een paar fotos
afb.1
Jammer heb geen foto's als hij helemaal in elkaar zit. Dacht er te laat aan.
Na het demonteren zien we diverse printjes.
afb.2
deze zit aan de voorzijde ingang PSone
afb.3
deze aan de achterzijde AV Multi en RGB
afb.4
deze zit achter op TFT scherm, en staat in verbinding met het TFT zelf.
afb.5
deze staat in verbinding met afb.2 en afb.3
afb.6
dit is de voedings print, 12V in , koptelefoon en een uit/aan 50-60 schakelaar
afb.7
ier zit het volume en brightness en een druk schakelaar voor RGB in te schakelen
afb.8
het TFT zelf 5 inch.
Na veel zoeken op internet heb ik een aantal schema's bekeken en op de site
www.bit-tech.net ben ik gaan knutselen met dit schema.met dank aan Dave Williams.
afb.9
nu zou dit allemaal moeten werken als mijn videokaart composite sync ondersteunde,
ik heb namelijk een ASUS V9999LE 128 mb deze kaart zou composite sync niet ondersteunen
maar niet getreurd daar is wel weer wat op gevonden, namelijk een klein schakelingetje
en aanstuit schema, dit is hier te vinden. ik heb het op een stukje gaatjesprint gesoldeerd.
afb.10
na alles gecontroleerd te hebben of alle aansluitingen goed waren ben ik gaan testen.
even Powerstrip installeren klik hier te downloaden
en nu gaat de pret beginnen, het afstellen. na menige uren dit resultaat.
afb.11
niet echt interessant om naar te kijken.
andere videokaart geprobeerd een PCI s3 Trio 64/V2 ook niet.
menig uurtje vol gemaakt maar Powerstrip kon niks recht trekken.
morgen is weer een dag.
nu ben ik weer eens gaan surfen op internet en wat lees ik het zou alleen maar gaan
met orginele Sony PSone TFT. dat heb ik weer.
maar goed zo gaat het dus niet, andere aanpak eerst zoeken wat dit voor een TFT is, ik heb de print
van afb.4 van de achterkant van het TFT scherm afgehaald
afb.12
eaha, gevonden het een Sharp LQ050A3AD01 nu nog een datasheet vinden van dit display.
lang gezocht op allemaal japanse site's en mijn japans niet echt mijn taal is vond ik niet veel over
dit TFT scherm. na veel uren internet en veel koffie had ik wat gevonden en wel een spaanse site hier de link
schema hier
afb.12
de led op dit schema kan ik niet echt volgen op pin 9 VGA staat 5v, dus kun je never
de led zonder weerstand aansluiten. heb ik dus niet aangesloten.
voor het aansluiten gebruik ik deze stekker
2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 22 24
1 3 5 7 9 11 13 15 17 19 21 23
dit zijn de pinnen ik heb ze aan de buiten kant van de connector gesoldeerd.
het gaat allemaal net. ik heb voor het solderen even de bescherming om het TFT scherm
eraf gehaald kun je beter solderen.
afb.13
de 24 pin connector
na alle kabels gesoldeerd te hebben kan de bescherming er weer op de kabels kunnen mooi
aan de zijkant door het gat gehaald worden. het printje van afb.9 heb ik met dubbelzijdige tape
op de achterkant geplakt.
bij de eerste tests was me opgevallen dat de metalen bescherming na een paar uur
erg warm werd, daarom heb ik er nog een cooler opgezet. op het moment heb ik er nog
geen ventilator op gezet, is in de toekomst wel de bedoeling.
afb.14
het printje
afb.15
de cooler kompleet met kabel.
zo nu aansluiten en Powerstrip starten.klik met rechtermuis knop op Powerstrip icoon rechts onder in balk select Display profiles dan configure.
afb.15
dit scherm zul je nu ook zien. boven in kun je je videokaart en je 2de monitor selecteren
de met * video is je primare scherm, deze niet selecteren pak die die geen * heeft,
dan klik je op advanced timing options..............
afb.16
dan kom je in dit scherm de waarde kunnen afwijken maar dat maar nu niets uit.
klik op custom resolutions
afb.17
nu zie je dit scherm ik heb de volgorde genummerd wat je moet aanvinken en invullen
afb.18
/power2.jpg[/img]
dan kom je in dit scherm terug als het goed is heb je nu beeldmisschien moet je hier nog iets bijregelen
afb.18
als het je bevalt klik op apply om alles op te slaan.
en dan nu de resultaten

ik gebruik Samurize voor mijn info op de desktop van TFT scherm te toveren, de desktop is
hier te downloaden. de mijne is aangepast naar mijn smaak op basis van deze samurize configs.
met dank aan Nexxo

Groeten Ruud
www.suprasoft.tk
Er staat helemaal geen merk of type op deze PSone TFT scherm
een paar fotos
afb.1

Jammer heb geen foto's als hij helemaal in elkaar zit. Dacht er te laat aan.
Na het demonteren zien we diverse printjes.
afb.2
deze zit aan de voorzijde ingang PSoneafb.3

deze aan de achterzijde AV Multi en RGB
afb.4

deze zit achter op TFT scherm, en staat in verbinding met het TFT zelf.
afb.5

deze staat in verbinding met afb.2 en afb.3
afb.6

dit is de voedings print, 12V in , koptelefoon en een uit/aan 50-60 schakelaar
afb.7
ier zit het volume en brightness en een druk schakelaar voor RGB in te schakelenafb.8

het TFT zelf 5 inch.
Na veel zoeken op internet heb ik een aantal schema's bekeken en op de site
www.bit-tech.net ben ik gaan knutselen met dit schema.met dank aan Dave Williams.
afb.9

nu zou dit allemaal moeten werken als mijn videokaart composite sync ondersteunde,
ik heb namelijk een ASUS V9999LE 128 mb deze kaart zou composite sync niet ondersteunen
maar niet getreurd daar is wel weer wat op gevonden, namelijk een klein schakelingetje
en aanstuit schema, dit is hier te vinden. ik heb het op een stukje gaatjesprint gesoldeerd.
afb.10

na alles gecontroleerd te hebben of alle aansluitingen goed waren ben ik gaan testen.
even Powerstrip installeren klik hier te downloaden
en nu gaat de pret beginnen, het afstellen. na menige uren dit resultaat.
afb.11

niet echt interessant om naar te kijken.
andere videokaart geprobeerd een PCI s3 Trio 64/V2 ook niet.
menig uurtje vol gemaakt maar Powerstrip kon niks recht trekken.
morgen is weer een dag.
nu ben ik weer eens gaan surfen op internet en wat lees ik het zou alleen maar gaan
met orginele Sony PSone TFT. dat heb ik weer.
maar goed zo gaat het dus niet, andere aanpak eerst zoeken wat dit voor een TFT is, ik heb de print
van afb.4 van de achterkant van het TFT scherm afgehaald
afb.12

eaha, gevonden het een Sharp LQ050A3AD01 nu nog een datasheet vinden van dit display.
lang gezocht op allemaal japanse site's en mijn japans niet echt mijn taal is vond ik niet veel over
dit TFT scherm. na veel uren internet en veel koffie had ik wat gevonden en wel een spaanse site hier de link
schema hier
afb.12

de led op dit schema kan ik niet echt volgen op pin 9 VGA staat 5v, dus kun je never
de led zonder weerstand aansluiten. heb ik dus niet aangesloten.
voor het aansluiten gebruik ik deze stekker
2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 22 24
1 3 5 7 9 11 13 15 17 19 21 23
dit zijn de pinnen ik heb ze aan de buiten kant van de connector gesoldeerd.
het gaat allemaal net. ik heb voor het solderen even de bescherming om het TFT scherm
eraf gehaald kun je beter solderen.
afb.13

de 24 pin connector
na alle kabels gesoldeerd te hebben kan de bescherming er weer op de kabels kunnen mooi
aan de zijkant door het gat gehaald worden. het printje van afb.9 heb ik met dubbelzijdige tape
op de achterkant geplakt.
bij de eerste tests was me opgevallen dat de metalen bescherming na een paar uur
erg warm werd, daarom heb ik er nog een cooler opgezet. op het moment heb ik er nog
geen ventilator op gezet, is in de toekomst wel de bedoeling.
afb.14

het printje
afb.15

de cooler kompleet met kabel.
zo nu aansluiten en Powerstrip starten.klik met rechtermuis knop op Powerstrip icoon rechts onder in balk select Display profiles dan configure.
afb.15

dit scherm zul je nu ook zien. boven in kun je je videokaart en je 2de monitor selecteren
de met * video is je primare scherm, deze niet selecteren pak die die geen * heeft,
dan klik je op advanced timing options..............
afb.16

dan kom je in dit scherm de waarde kunnen afwijken maar dat maar nu niets uit.
klik op custom resolutions
afb.17

nu zie je dit scherm ik heb de volgorde genummerd wat je moet aanvinken en invullen
afb.18
/power2.jpg[/img]dan kom je in dit scherm terug als het goed is heb je nu beeldmisschien moet je hier nog iets bijregelen
afb.18

als het je bevalt klik op apply om alles op te slaan.
en dan nu de resultaten

ik gebruik Samurize voor mijn info op de desktop van TFT scherm te toveren, de desktop is
hier te downloaden. de mijne is aangepast naar mijn smaak op basis van deze samurize configs.
met dank aan Nexxo

Groeten Ruud
www.suprasoft.tk
[ Voor 23% gewijzigd door hetbeest op 06-08-2007 14:38 ]
Groeten Ruud